Starten met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Benthe, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo meiden,

Volgende week hebben we ons intakegesprek voor IVF... Ik vind het eng en spannend tegelijk! Zijn er nog meer meiden die in mei met IVF gaan beginnen? Misschien kunnen we een beetje onze ervaringen uitwisselen...

Gr. Benthe

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Benthe,

Wij zitten al langer in het traject dus ik hoor inmiddels alweer bij de harde kern helaas.
    Ik wil jou heel veel succes wensen alvast.

Het lijkt nu een enorme berg, maar probeer het over je heen te laten komen!
    Mocht je vragen hebben, hoor ik het graag.

Groetjes
    Elvira

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hey Benthe,

Ik ben gisteren ongi geworden en mag nu starten met onze eerste IVF. Ik heb inmiddels 2 gesprekken achter de rug in het zkh, en volgende week krijg ik nog wat instructies van de verpleegkundige. Ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
    Wat spannend dat jullie ook mogen beginnen!!

Heel veel succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

LIefs Maaike

4. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Elvira: Tot de harde kern behoren... :( Da's niet echt een genoegen, jammer genoeg! Je klinkt alsof ik me er drukker om maakt dan nodig... Dat hoop ik echt!!!

@ Maaike: Spannend!!! Ben jij nu al aan het spuiten, of niet? In welk ziekenhuis ben jij bezig, als ik vragen mag?

Gr. Benthe

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik wil je heel veel succes wensen !!!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Benthe,

Tja harde kern, laat ik zeggen dat ik al een aantal pogingen achter de rug heb. 1 met goed resultaat, wat helaas een miskraam is geworden.

Ik weet nog dat wij gingen beginnen dat ik me zo druk maakte om mezelf spuiten, maar eigenlijk was dit voor mij heel makkelijk. Ook de puncties vond ik 100% meevallen. Ik probeer het traject altijd wat luchtiger te benaderen. Persoonlijk helpt dit voor mij.

Heel veel succes meis, het gaat je (jullie) lukken.

Groetjes
    Elvira

7. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hey Benthe,

Ik ga eerst 17 dagen de pil slikken en als ik dan ongi wordt ga ik spuiten. Ik heb waarschijnlijk week 21 de punctie....! Ik probeer er positief in te stappen. Mijn vriendin is nu zwanger van twins dmv ICSI dus daar put ik ook kracht uit.
    Weet je al wanneer je kunt gaan starten?
    Ik woon in Rosmalen en mijn behandeling is in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch.

Liefs Maaike

8. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Linda: bedankt! Ik zal het nodig hebben!! ;)

@ Elvira: Wat jammer dat je een miskraam hebt gehad... Zzit je nu weer midden in een IVF traject? Ik zie vooral erg op tegen de punctie. Internet is super om informatie te verzamelen maar tegelijkertijd is het ook een minder prettig medium... Je komt ook de nodige horrorverhalen tegen en dat mist zjin uitwerking ook niet, helaas!

@ Maaike: Hé, dat is vlakbij... Ik woon in Oss en ben onder behandeling bij De Geertgen in Elsendorp. Ik heb begrepen dat de IVF in het Maxima/Catharina in Eindhoven zal plaatsvinden. Wij hebben aanstaande maandag een gesprek. Vorige keer gaf de gyn aan dat we nu zaken gaan bespreken en dat ik hormonen meekrijg zodat ik direct na mijn NOD kan beginnen met spuiten...
    Mijn NOD is 3 mei, alhoewel... Deze maand ben ik hormoonloos en de ervaring leert dat het dan héééél lang kan duren voor er een NOD komt. Als mijn NOD voor de verandering wel een beetje op tijd komt gaan we straks gelijk op! :D

Gr. Benthe

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    heel veel succes Benthe, spannend meid!

10. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hoi Benthe,

Wat spannend.......wij hebben 13 mei het intakegesprek voor een behandeling IVF of ISCI!
    Lijkt met fijn om onze ervaringen uit te wisselen.
    Ik welk ziekenhuis hebben jullie gesprek?

Groetjes Ingrid

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Benthe,

Ik heb nu 2 IVF pogingen achter de rug, geregeld via Geertgen.
    Ik maakte me destijd veel zorgen over de punctie enzo, want IVF klinkt z zwaar. Ik vind IVF emotioneel gezien gewoon zwaar, lichamelijk niet. De punctie viel mij erg mee en deIUI al helemaal Die kun je vergelijken met een IUI, inseminatie. Het is emotioneel zwaar omdat eerst de vraag is of er wel genoeg eitjes groeien, dan of de punctie goed gaat en hoeveel eitjes bruikbaar zijn, dan of er bevruchting is opgetreden , dan of ze zich gaan delen en dan nog de tp.
    Ik heb het zelf ook allemaal via Geertgen gedaan, dat werkt erg fijn! Als je vragen hebt, Pb me maar!

Liefs Nikkie

12. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Zora: bedankt!! Ik ben jou nog wel eens tegengekomen op het IUI forum, toch? Hoe gaat het met je?

@ Ingrid: Er staat jou dus hetzelfde traject te wachten. Vind je het ook zo superspannend?
    Ik ben onder behandeling bij De Geertgen in Elsendorp.

@ Nikkie: Wat fijn om te horen dat de functie zo meegevallen is. Ik zie er echt als een berg tegenop... Je leest ook zulke nare verhalen soms op internet! :( Het lijkt me emotioneel ook wel een heavy! Ik ben wel erg blij met De Geertgen. Het lange wachten tijdens het spreekuur is soms wel vervelend maar aan de andere kant heb ik daar nooit het gevoel dat onze afspraak afgeraffeld wordt omdat de wachtkamer volzit. Er wordt altijd de tijd voor je genomen!

Morgen dus HET gesprek! Ik heb echt geen idee wat ik ervan moet verwachten. Reuze spannend!! Ik probeer me er niet al te druk om te maken, het is immers maar een gesprek en niks engs of zo! Maar stiekem heb ik er een beetje buikpijn voor... :D

Gr. Benthe

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    heel veels succes meid.

x lisa.

14. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hey Benthe,

Wat spannend meid. Misschien dat we dadelijk wel een beetje gelijk gaan lopen. Ik word als het goed is rond 6 mei ongi en ga dan spuiten. Kunnen we elkaar een beetje steunen.
    Succes met wachten, mijn cyclus was ook wat langer toen ik mijn eerste hormoomloze maand had.

Liefs Maaike

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Benthe hel veel succes met het gesprek, hoop dat het goed verloopt.

Ja inderdaad van het IUI forum. Met mij gaat het ook niet super, voel dat ongi eraan komt en dus ook IUI 3 is mislukt. Ook al naar poging 4 dus. Eind komt snel dichterbij. Had ook al poging 6 kunnen zijn maar er zijn 2 pogingen afgebroken bij mij. Maar nu dus nog 3 pogingen te gaan.

Waarom gaan ze bij jou niet tot de 6 pogingen IUI?

Liefs Zora

16. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Maaike: Leuk dat we gelijk opgaan, kunnen we een beetje steun aan elkaar hebben! :D
    Ik ben heel benieuwd hoe lang deze hormoonloze cyclus gaat duren!

@ Zora: Hè getsie meid, wat naar dat je er geen goed gevoel bij hebt! Maar geen bloed geeft moed, je weet maar nooit! Vanwege mijn leeftijd is IVF wat sneller ingezet.

Vandaag was dus de dag van het gesprek. We hebben het schema doorgesproken en ik mag beginnen met de spuiten als mijn NOD heeft doorgezet. Lastiger is dat ik op 3 mei mijn NOD heb. Het zal wel niet, maar mocht het ietsje eerder komen dan zitten wij net in Parijs.. Toch maar meds mee gaan nemen!

Ik vond het allemaal reuze spannend, maar het viel best mee. We hebben echt hele goede uitleg gehad, dat stelt me toch wel gerust. We hebben een cryo-contract meegekregen, dit moeten we goed doornemen. We moeten nadenken over het aantal terug te plaatsen embryo's. Nooit geweten dat er nog zoveel bij komt kiken.

We moesten ook allebei bloed prikken. Als je cryo's laat invriezen mag je geen enge besmettelijke dingen onder de leden hebben, en daar wordt je bloed op getest. Zo grappig om te zien, mijn lief vond het helemaal niks dat ene prikje! Watje!!! :D Ik heb hem er uiteraard uitgebreid mee geplaagd, de held! :)

Ik zit tot vrijdag op een congres in Amsterdam. Eens kijken of ik tijd ga hebben om te internetten, denk wel dat ik mijn laptoppie mee ga nemen...

Gr. Benthe

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Benthe wij gaan van 3 t/m 6 mei naar Parijs!

18. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hoi Benthe,

Ik vind het idd ook ontzettend spannend. Ben benieuwd hoe het traject voor ons zal gaan verlopen. We weten ook nog niet of we IVF of ISCI krijgen! 13 mei is ons eerste gesprek!

Liefs Ingrid.

Alle andere meiden; heeeeeeeeel veel succes en dat we maar snel zwanger mogen zijn!

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoe gaat ie?

20. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hey meiden,

Ik wil jullie even een hart onder de riem steken. Ben hier zelfook 1,5 jaar op het forum actief geweest. Na 1,5 jaar mochten we dan eindelijk aan ivf beginnen. Voor ons ging de vlag uit. Ik zag er zelf helemaal niet tegenop, omdat ik met iui's ook al gewend was om te spuiten.
    Ik heb bijna helemaal geen last gehad van de hormonen die je moet spuiten met de ivf. de punctie is me 100% meegevallen. Een hsg vind ik zelf echt minder prettig.
    Helaas heb ik wel overstimulatie gekregen, maar wel na de 1e keer zwanger. van mij had de ivf wel 1,5 jaar eerder kunnen plaatsvinden. Ik zou het ook nogmaals doen voor een tweede.

Veel sterkte allemaal en laat het allemaal over je heen komen.

gr Brenda

Deel Deze Pagina