Hallo allemaal, Wie is er nog meer een vrouw (met gezin), waarvan de man een zaaddonor is? Zal een beetje mijn verhaaltje doen: Mijn vriend en ik zijn ruim 6 en half jaar samen en hebben een dochtertje van anderhalf en de 2e is op komst. Nu hebben wij een vriendin (mijn vriend gaat tig jaar met haar terug), die is inmiddels 40 jaar en heeft de man van haar dromen nog niet gevonden, maar wel een zeer sterke kinderwens.Zij wil dus gaan Bam-en. Ze heeft al een aantal behandlingen in het ziekenhuis gehad en is na heel wat jaartjes ook 1x zwanger geraakt, maar dat is helaas een MK geworden en eigenlijk zou ze een bekende donor willen en dacht ze, voordat ze aan dit "circus" begon aan mijn vriend, maar die had inmiddels net een relatie met mij, dus was de drempel voor haar hoog, om toch op mijn vriend af te stappen. Dit hoorde wij achteraf, toen wij tijdens een gesprek hadden laten weten, dat wij haar erg graag willen helpen!Ze is natuurlijk superblij met dit nieuws! Voor mij voelt het goed, vertrouwd en voelt er niks bedreigends ofzo, maar er zijn wel een aantal dingen waar je dan je vraagtekens bijzet. Zoals:Hoe gaat mn vriend dat potje vullen en ga ik hem daarbij helpen, maar toch voelen beide plekken ontzettend raar...Bij haar (lijkt me voor haar fijn, omdat ze daarna zelf moet insemineren, wel prettig), maar ook een onbehaaglijk gevoel..Bij ons?Maar dan vindt ik het toch ook een heel gek idee, dat ze daarna bv op ONS bed, MIJN vriend zijn zaad inbrengt en ook daarna, als er eventueel een kindje rondhuppelt:Hoe dachten jullie over het begrip "vaderrol?" Hoe gaan jullie daarmee om? Zijn er dingen waar je niet zo 1 2 3 aan denkt, maar waar we wel rekening mee moeten houden? Kortom:Wat zijn jullie ervaringen?Alle verhalen zijn welkom!
ik heb er zelf geen ervaringmee. Maar wil wel zeggen dat ik voor beiden van jullie heel veel respect heb, wij zijn zelf afhankelijk van kid. En waarschijnlijk zullen we in november onze afspraak hebben. Door zo''n lieve mensen als jullie krijgen mensen zoals wij toch nog een kans. Wilde het je toch eventjes zeggen! liefs lana
Hoi, Lana! Dank voor je lieve woorden Ik zou het wat anders vinden als mijn vriend donor zou zijn bij een spermabank ofzo, maar om een vriendin op deze manier haar wens misschien in vervulling te kunnen laten komen, vind ik zelf ook heel speciaal en bijzonder! Wat moet je nog lang wachten, zeg tot November! I.i.g heel veel sterkte en succes!Ik hoop dat het lukt! xxx
Heey mini! ook hier? haha Ten eerste, heel knap dat jullie dit willen én kunnen! Denk dat het een beetje een gevoelskwestie is.. Jij voelt je er niet lekker bij als het bij jullie thuis (en dan op jullie bed gebeurd), maar waarom gaat je man dan niet naar haar? Dan hoeft hij alleen te lozen en kan weer weggaan, zij kan vervolgens in alle rust (want het lijkt me niet dat ze zich heel lekker voelt om op jullie bed zich zelf te insemineren, ivm dat jullie waarschijnlijk beneden zitten te wachten tot ze klaar is), haar ding doen zeg maar Denk dat ie het door zelfmassage (ja zo stond het in onze ziekenhuisfolder ) het potje moet vullen dan dan aan haar geeft ofzo? Over de vaderrol, denk dat het kindje en jouw man altijd een speciale band zullen hebben, maar hij zal niet betrokken zijn bij de opvoeding. Dat doet zij, en verder bestaat er voor dat kindje wel een papa, maar die is er niet. Misschien dat het kindje als het wat ouder is wel kennis wil maken met de papa, maar dat moet natuurlijk besproken worden. En denk aan je eigen kids, en je eigen gevoel.. kan jij dit? kan jij leven met de gedachte dat ergens een kindje dat verwekt is door jouw man rondloopt? En wat vertel je je eigen kinderen? Heel apart dat ik hier reageer, want zelf is dit voor ons niet aan de orde... maar wij maken het hier bij vrienden van ons mee.. en dan begrijp je de gevoelens en gedachten heel erg goed... en dan zie je ook dat je dit niet doet over 1 nachtje slapen.. Wil jullie nog heel veel succes wensen!
Hey tummetje! (Y) Ja, idd ook hier...Ik dacht ik ben toch benieuwd naar de verhalen van andere mensen..Of ik dus niet zo raar ben in mn gedachten ofzo, dat soort dingen. Bedankt voor je reactie! Wat dat zelfmassage betreft Heb ik het met mn vriend over gehad en kan me best voorstellen, dat hij het ook moeilijk/vreemd/raar zal vinden om in een potje te mikken, dus hij vroeg bv ook: "Kom je dan helpen?" Tsjah, tuurlijk wil ik dat doen, maar dan kom ik dus bij het verhaal, bij ons of bij haar thuis, is beide heel "apart" om het maar even zo uit te drukken, snappie?Gevoelsmatig (ook voor haar zoals jij het ook omschrijft), zeg ik het liefst bij haar thuis, maar dan krijg ik dus dat onbehaagelijke gevoel, dat ik mn vriend bevredig in een omgeving, waar zij idd in een ander kamertje zit te wachten, tot zij het bij haarzelf kan inbrengen whahaha. We wonen ook niet echt bij elkaar in de buurt, dus de optie om het thuis te doen evt. en dan zsm naar haar toe brengen, gaat ook niet op. Sowieso willen we alle 3 duidelijk en eerlijk zijn tegenover onze kinderen, dus onze kinderen zullen weten, dat het hun half broertje of zusje is en het kindje wat eruit voortkomt (hopelijk!), zal ook weten wie eigenlijk zijn vader is en aangezien we vrienden zijn, zullen we elkaar om de zoveel tijd wel zien en ook ik zal een speciale band hebben met het kindje en denk absoluut dat ik kan leven met het idee, dat mn vriend eigenlijk een kind heeft bij een andere vrouw, ook puur omdat hij geen relatie met haar heeft (gehad) en geen gemeenschap! Die vriendin zal enig ouder zijn en alle beslissingen in haar eentje nemen, daar komt mijn vriend niet tussen en haar broer wordt voogd en gaat een beetje de vaderrol opzich nemen, maar je weet natuurlijk idd nooit hoe het voelt en zit, als het kindje er eenmaal is, vandaar dat ik ook benieuwd ben qua vaderrol-gevoelens bij andere vrouwen die wel in zo'n situatie al zitten. Hoe gaatie verder met jou, meis?
Sja.. blijft lastig he.. ik weet wel dat het sperma een uur buiten het lichaam op lichaamstemperatuur gehouden kan worden en dat het dan nog te gebruiken is, zo moeten wij het ook inleveren in het ziekenhuis.. Maar voor de rest.. ja.. dan krijg je wat je zelf al zei een omgekeerde situatie..ligt zij niet bij jullie op bed, liggen jullie bij haar.. Misschien valt het allemaal wel mee joh, de eerste paar keer zal het apart zijn denk ik.. maar daar zul je wel aan gaan wennen, hoop het niet want dat zou betekenen dat het wat langer duurt.. Hier gaat ie verder wel goed hoor.. je had al meegekregen dat ik pco heb? Morgen mag ik beginnen met clomid en dan krijgen wij deze maand ein-de-lijk de eerste echte kans op een kindje!* Ben dr helemaal vol van * als de clomid aanslaat dan Voor de rest niet veel te melden hoor.. heb een saai leven ofzo haha En met jou? De laatste loodjes he! ligt de kleine al ingedaald?
Wij (2 vrouwen) maken gebruik van een bekende donor. Hij 'doet zijn ding' hier in de badkamer terwijl wij dan met ons hondje een rondje lopen...hij smst als hij zo ver is. Hij draagt het dan over aan ons en vertrekt dan direct. Idd, zaad blijft ongeveer een uur in het potje goed. Je wikkelt het potje dan in wat aluminiumfolie en bewaart het onder je trui. Zo doen wij het nu sinds we IUI-en. (voorheen deden we aan zelfinseminatie). Tja, of je 'mee'helpt met massage. Ik weet het niet, het is toch iets heel functioneels. Tenminste zo ervaren wij dat hier. De eerste keer was hilarisch...nu doen wij het tussen de soep en de aardappels En dan nog dit: wat fantastisch dat jullie dit doen, jullie hebben een groot hart! En zoals ik het lees gaat het helemaal goed komen. Succes hoor! Groetjes, Lola2
Ik heb dat idd ook gehoord, dat de sperma een uur "houdbaar" is Maar zolang is het al naar haar toe rijden, vandaar...Hopelijk lukt het idd snel!We hebben gezien dat ze iig zwanger kan raken en wij hebben beide keren zeer veel geluk gehad, dat het erg snel gelukt is bij onszelf.Dus hopelijk ook bij haar. Ondanks dat wij nl snel zwanger zijn geraakt, beseffen we ons al te goed, dat het allemaal echt een zeer groot wonder is en zeer zeker niet vanzelfsprekend! Spannend ook voor jullie, zeg!Watvoor behandeling krijg je precies?KI? Heel veel succes ik duim voor jullie en hoop ook dat jullie wens in vervulling mag gaan! *knuff* Idd, de laatste loodjes hier..Het begint allemaal een beetje te verweken, dus voel mn rug en bekken best veel en daardoor loop ik niet altijd even lekker en soepel en wat krampjes en menstruatie-achtige "pijntjes" en hij is idd al een klein beetje ingedaald. Overmorgen een liggingsecho, dus dan horen we hoe hij ligt, maar voel zelf idd, datie klaar voor de start ligt hihi Voel een hoofdje bij mn schaamstreek bewegen en zn voetjes bovenin..Wel veel vruchtwater, dus vandaar dat ik hem ook nog heel erg goed voel bewegen. Dus gaat helemaal toppie
Hi, Lola! Bedankt voor je reactie en je complimenten Voor onze vriendin is het een hele geruststelling om nu ook een bekende donor te hebben, ook iemand waarvan ze weet dat de beweegreden puur zijn, dat ze weet waarom hij (wij) wil(-len) helpen en toch ook een band kan hebben met zijn/haar echte vader, ondanks dat haar broer voogd wordt. Bedankt ook voor de tip! Is idd misschien een idee, dat zij bv met onze dochter naar een speeltuintje in de buurt gaat ofzo, terwijl ik mn vriend help (zij heeft geen hond). Scheelt iig, dat je niet in je achterhoofd hebt, dat er iemand in de buurt aan het wachten is haha Thanks! Jullie ook superveel succes!
Dank voor het succes wensen. Ja, we hebben al heel wat rondjes met de hond gelopen...altijd een beetje 'bang' dat de buren iets zouden gaan denken. Maar ach, dat maakt het ook wel weer extra komisch. (als jullie het ook zo gaan doen; vergeet dan de mobiele niet, anders blijft ze wel heel lang in de speeltuin hangen, te wachten op jullie berichtje ). Ik neem aan dat ze ovulatietesten gaat gebruiken? Ik zie dat het niet lang meer duurt voordat je je kindje in je armen mag sluiten? Hopelijk heb je een heel ontspannen en prettige bevalling. Succes!
Ach, laat die buren maar denken! En geen dank, hoor..Hoop dat de 3e IUI aanslaat! Wie van jullie ondergaat die behandeling?Jij of je vriendin? Gevoelsmatig natuurlijk jullie beide, het zal jullie kindje worden, maar je snapt wat ik bedoel Mobieltjes laten we meestal niet liggen, maar ook bedankt voor die tip Ze zal idd ovu-tests gebruiken en ik meen dat ze ergens had gelezen dat erbij tempen ook als tip werd gegeven, maar ik weet niet of ze dat er ook bij zal doen. Nog 4/6 wkn voordat we onze jongen zullen zien en in osn armen sluiten idd Hoe de bevalling zal gaan, zal ik wel zien, maar opzich ben ik vrij relaxed en met ons dochtertje ging ik er ook blanco in en het is allemaal gelukt, dus het zal wel loslopen Thanks
Wat super dat jullie dit voor jullie vriendin willen doen zeg! Gaan jullie wel een donorcontract opstellen? Want nu kan de vriendschap goed zijn, maar dat kan veranderen (ook al wil je daar niet aan denken) Ook wat betreft eventuele alimentatie en rechten en plichten is het wel zo verstandig. Als jij je er niet prettig bij voelt dat zij het bij jullie thuis inbrengt, kan ze dan niet naar een hotel/motel/B&B oid? Het moet wel 100% goed voelen voor alle partijen natuurlijk. Succes met alles. En nogmaals super dat jullie dit willen doen voor haar! (wij mogen hopelijk in november starten met KID, dus ik weet hoe fijn het is dat er mannen zijn die dit willen doen, voor bekenden en onbekenden!)
Tempen is alleen om achteraf te zien of je ei is geweest. Het geeft niet aan wanneer je ei eraan komt. Daarvoor heb je alleen ovu testen.
Hoi, dreamer! Bedankt voor je reactie!Wij gaan idd een contract opstellen, gewoon ook om alles heel helder en duidelijk te hebben en gewoon alles voor elkaar hebben voor de kleine. Wat jij zegt kan idd ook een optie zijn!Dank je Jullie echt megaveel succes ook met KID en je gesprek vrijdag!
Ah, zit dat zo met tempen, dank je Ik heb ook geen idee of ze dat doet, hoor..Weet wel dat toen ze nog KI had in het ziekenhuis, dat ze de ovu testen al gebruikte.
hoi, ik ken je niet...en heb er niet mee te maken. wilde je alleen zeggen dat ik het geweldig vind wat jullie doen...je hebt half geen idee wat een ongelooflijk geluk het is als iemand je wilt helpen ....moeder worden is zo,n onbeschrijflijk gevoel...zo,n geluk... maar ook zo moeilijk als je geen partner of een onvruchtbare partner hebt.... wat jullie doen...echt geweldig....ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden waarin iedereen zich comfortabel voelt..jullie klinken erg verstandig, dat komt vast goed... gr jose
Hoi, Jose! Lief van je, zeg! Ik weet hoe het is om moeder te worden en zijn, dat is met geen pen te beschrijven zo ontzettend mooi, vandaar dat we ook zo ontzettend met onze vriendin meeleven en het voor ons ook erg goed/speciaal en bijzonder voelt om haar op deze manier te helpen en misschien haar wens in vervulling laten komen. Vind het heel ontroerend om te lezen, dat het bij jullie zover is en dat er een kindje op komst is na een ongetwijfeld moeilijke en zware periode voor jullie! Mooie zwangerschap en bevalling gewenst!Geniet ervan
Om nog even terug te komen op jouw vraag: ik hoop zwanger te mogen raken en te blijven (heb ik juni-juli vorig jaar een miskraam gehad...zou eigenlijk rond deze tijd uitgerekend zijn ). Wij hebben helaas (nog) geen kinderen. Je snapt hoe groot en vurig onze wens is. Ik ben nu bezig met IUI (insemineren direct hoog in de baarmoeder) met behulp van hormomen, spuit mezelf iedere ochtend wat gelukkig reuze meevalt, hoor! Ook wij vinden het belangrijk dat het evt. kindje zijn/haar vader kent, in de buurt heeft, vandaar dat wij voor een bekende donor hebben gekozen. Wij hebben een hele lieve donor. Alles klopt, nu nog een kindje... Groetjes!
Nou ik vind t ook super hoor, vooral ook dat je er zelf achter staat! Ik ben zelf ook een bammer en zwanger van mijn 3e ukkie, allemaal wel van dezelfde donor. Hij is wel alleenstaand. Niet veel vrouwen staan achter hun man als ze iemand willen helpen maar vind t wel toppie van je!
Lola, wat kl*te dat het vorig jaar mis is gegaan!Heel veel sterkte, je zal het nu wel even extra moeilijk hebben, nu je zo'n beetje uitgerekend zou moeten zijn! Ik hoop echt dat jullie wens uitkomt! BamJolan!Dank je wel Als mn vriend zou zeggen datie zaaddonor bij een spermabank zou willen worden, was het een ander verhaal, maar in ons geval, zie ik geen enkel bezwaar en hoop ik alleen maar dat we haar echt kunnen helpen hiermee. Respect voor jou, dat je straks 3 kindjes hebt om in je eentje op te voeden!Trek je het nog een beetje, de laatste loodjes?Succes nog even en hopelijk een fijne bevalling en kraamtijd!