Hallo allemaal, Zijn er mensen die ervaringen hebben met de afdeling fertiliteit van de Amphia Ziekenhuis in Breda? Ik zeer benieuwd?
Hoi Mamatje, Ik ben ook onder behandeling in het Amphia Ziekenhuis. Heb afgelopen week de eerste poging IUI gehad. Heb voor de IUI Puregon en Pregnyl gespoten. Ben tot nu toe erg tevreden over het Amhia. Ziet er allemaal erg professioneel uit en ook zeer klantvriendelijk. Hoop dat je er iets aan hebt. Met wat voor behandeling ga jij starten? Groetjes Suus
Hoi Mamatje, Wij zijn ook in het Amphia geweest. Aardige mensen en proffesioneel. Soms wel lang wachten in de wachtkamer. Sta nu (nog) niet onder behandeling, maar als het bij ons eind van het jaar niet is gelukt zwanger te worden, ga ik een afspraak maken, dan zijn we bijna 2 jaar bezig. @zuster Suus, ik duim voor je dat het gelukt is! Ik ben ook sinds mei 2006 gestopt met de pil, waarom helpen ze jullie nu al? Als je niet wilt vertellen hoeft dat natuurlijk niet hoor. Groetjes, Jessica
Ik weet het eerlijk gezegd niet Jessica. Ik ben na een jaar gewoon naar de huisarts gegaan. Ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Na wat onderzoeken bleek dat er geen reden was waarom ik nog niet zwanger was. We hebben toen nog een paar maanden gewacht met de MMM en nu dus net begonnen. Er is eigenlijk geen sprake van geweest dat we tot 2 jaar moesten wachten. Ik was er eerlijk gezegd ook wel aan toe om te starten met behandelingen. Werd er tegen jullie gezegd dat je moest wachten tot je 2 jaar bezig was? Of hebben jullie al een kindje omdat je al in het Amphia geweest bent? Groetjes Suus
Tegen ons is er gezegd dat het protocol is tot 2 jaar wachten. Ben ook via de huisarts daar terecht gekomen. Zaadonderzoek via huisarts was toen niet best. Maar na onderzoek in Amphia bleek het perfect zaad te zijn. Mijn ei komt ook regelmatig en van binnen zag alles er goed uit, dus volgens hun zou het op de natuurlijke manier moeten lukken. Maar 2 jaar houd ik niet vol hoor. De verpleegkundige zei tegen me dat als ik eerder wil, we gewoon kon bellen. We hebben besloten te wachten tot eind v.h. jaar. Ik ben er ook erg aan toe eerlijk gezegd, maar eerst samen lekker in november op vakantie!
Wat een overeenkomsten allemaal zeg. Wij zijn ook eerst naar de huisarts geweest en kregen daar ook een slechte uitslag terug van de zaadtest. Ook in het Amphia nog een keer onderzocht en daar bleek het goed te zijn. Ook de rest van de onderzoeken lieten geen problemen zien. Vind het wel jammer dat er in het Amphia geen samenlevingstest gedaan wordt. Volgende week woensdag gaan we voor 3 weken op vakantie met zijn tweeën. Die maand slaan we dus een ronde IUI over. Heb volgende week woensdag ook mijn NOD, dus dat is ook nog even spannend. Moet er nu snel vandoor, anders ben ik te laat op het werk. Tot later weer!
Ik was ook onder behandeling in het Amphia ziekenhuis voor IVF. Ik vind dat ze daar de volledige aandacht aan je besteden. Ik ben er zeer tevreden over.
Hallo allemaal, Ik ben ook onder behandeling bij de afdeling fertiliteit van de Amphia Ziekenhuis in Breda. Ik heb PCO en gebruik al een paar rondes clomid. Slaat wel aan, maar tot nu nog niet raak, wilde graag verder, en niet blijven hangen. Kreeg vandaag via de telefoon dat ze daar geen samenlevingstesten meer doen? Weten jullie hier meer van? Welke onderzoeken kunnen ze dan nog meer doen?
Gefeliciteerd Marsshi met je zwangerschap! Wat is eigenlijk zo'n cryo terugplaatsing? Klopt Janine, bij mij doen ze ook geen samenlevingstest meer. Vind het zelf ook wel jammer, maar mijn gynaecoloog zegt dat zo'n samenlevingstest weinig zegt... Voorlopig krijg ik even geen extra onderzoeken. Als ik 3 mislukte IUI pogingen heb gehad, dan krijg ik een kijkoperatie.
@zuster Suus --> een cryo terugplaatsing is het terug plaatsen van een embryo uit de vriezer. Ik had met mijn ivf behandelingen 2 embryo's. 1tje was er terug geplaatst en de andere ging de vriezer in voor een 2de poging. De embryo die ze terug geplaatst hadden was niet verder gaan delen. Dus hadden ze in juni de embryo uit de vriezer gehaald. Deze was goed ontdooid en terug geplaatst in mijn baarmoeder. Begrijp je het een beetje Vind het een beetje moeilijk om het duidelijk uit te leggen ahaha
Welke onderzoeken kunnen ze dan nog wel doen ipv van een samenlevingstest? Moet nu nog 1,5 week wachten tot dat ik weer naar de gyn ga, en dit dus kan vragen. Misschien heeft iemand hier het antwoord op?
Op aandringen van mij hebben ze in het Amphia toch een samenlevingsonderzoek gedaan. Maar eigenlijk stelde het niks voor en was ik net te laat (qua vruchtbaar slijm dan..) Mijn ei was waarschijnlijk die nacht geweest en 's ochtends heel vroeg moest ik naar de doc. Die deed een uitstrijkje en bekeek het onder de microscoop (waar ik bij zat) Zijn conclusie: Het slijm was al weer troebel en de zaadjes die hij zag waren al dood. Maar hij zei ook direct dat dit eigenlijk niet meer gedaan word omdat de timing zo moeilijk te bepalen is en dat het dan nog niet altijd iets zegt.
Bedankt voor je uitleg Marsshi! Het is me nu helemaal duidelijk hoor. Ik zag die term wel eens voorbij komen, maar wist dus nooit wat dat nou eigenlijk was. Heb je voor de IVF ook nog IUI gehad? Wat voor onderzoeken heb je al gehad Janine? Wij hebben eerst twee zaadonderzoeken gehad. Verder nog bloedonderzoek bij mij en bij mijn vriend. Dit was volgens mij om te kijken of er hormonale problemen waren. Vervolgens heb ik een inwendige echo gehad om te kijken of hij op deze manier afwijkingen kon zien. Gelukkig was dit allemaal prima. Hij keek ook nog naar de temperatuurlijsten die ik al een aantal maanden bijgehouden had. Ook hier waren geen bijzonderheden op te ontdekken. Vervolgens zij we dus weer voor een half jaar naar huis gestuurd (wel in goed overleg hoor!) en nu zijn we dus eind augustus terug geweest en mochten we zodra ik ongi werd, beginnen met spuiten voor IUI. Gister een week geleden heb ik dus de 1e IUI gehad en volgende week woensdag mag ik testen als ik nog niet ongi ben. Gister heb ik nog éénmalig bloed laten prikken op Progesteron. Dit was om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Deze uitslag was gelukkig ook goed. Dit was het wel een beetje Janine, wat ons betreft dan. Ik weet niet of dat het bij iedereen hetzelfde gaat hoor, maar in grote lijnen zal het denk ik wel aardig overeen komen. Ik ben benieuwd. Laat je even weten als je geweest bent? Oh, dus bij jou hebben ze het dus toch nog gedaan Jessica? Maar het heeft dus eigenlijk niets opgeleverd. Gaan ze dat nu nog een keer herhalen? Of is het nu even afgeblazen? Hier weinig nieuws. Ben toch wel een beetje aan het aftellen voor volgende week hoor. De bijwerkingen van de Pregnyl zijn wel weg volgens mij. Groetjes Suus
Spannend Suus, nog een weekje wachten! Nee, bij ons gaan ze dat onderzoek niet herhalen. Maar het hoeft van mij ook niet meer hoor. Ik wil graag verder, net als jij nu. Eind november na de vakantie ga ik bellen voor een afspraak.
Wat heb jij trouwens een korte cyclus Jessica. Hoop voor je dat het niet meer nodig is om een afspraak te maken bij de gyn. Waar ga je naar toe op vakantie in november? Of ga je dan niet weg. Wij gaan volgende week voor drie weken naar Zuid Amerika. Heb er echt heel veel zin in. Als ik volgende week dus ongi word, dan slaan we volgende ronde over met IUI. Hoop natuurlijk dat we niet meer verder hoeven, maar ik ga er maar niet vanuit dat het de eerste ronde gelijk raak is. Had vandaag een heel klein beetje bruinige afscheiding. Weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. We gaan het zien. Nog even geduld. Tel de dagen wel af hoor!
Hoi Suus, Ja een korte cyclus heb ik he? Op zich niet erg, een ei heeft min. 8 dagen nodig om te rijpen, bij mij meestal 9. (wel meer kansen op jaar basis, allang uitgerekend natuurlijk Wij gaan 16 dagen naar Cuba! Dus jullie zijn ook van de verre reizen? Waar ga je precies heen? Heb je vandaag nog last van bruine afscheiding gehad? Nog even volhouden hoor meid! Fijn weekend alvast, maar wellicht 'zien' we elkaar van het weekend nog.
Heerlijk inderdaad, zo'n korte cyclus. Bij mij was het altijd heel verschillend. Cyclussen van 27 tot 40 dagen. 40 Dagen was altijd wel heeeeeel erg lang. Ben snel gaan temperaturen, dan wist ik tenminste wanneer ik mijn ongi kon verwachten. Werd er anders zo onzeker van. Heb regelmatig gedacht dat ik over tijd was, maar dan had ik weer gewoon een lange cyclus. Nu met die hormoonspuiten gaat het volgens mij wel een stuk beter. Deze maand wel in ieder geval. Had op dag 14 mijn IUI, dus dat is wel lekker. Hoef ik tenminste niet zo lang te wachten! Super Jessica, naar Cuba. Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Al moet ik wel bekennen dat dat lijstje nog redelijk lang is. Een vriendin van me is net terug uit Cuba. Echt super gave foto's! Wij gaan naar Peru & Bolivia. Ben nog druk bezig een reisschema voor onszelf te maken. Zie al wel dat drie weken eigenlijk te kort is om alles te zien wat we gepland hadden. Toch maar wat dingen wegstrepen... Ik heb er wel heel veel zin in! Vanmorgen nog een héél klein beetje afscheiding na het plassen. De rest van de dag niet meer. Hoop zo op een innesteling, maar ga er vanuit dat het een naderende ongi is... Ik ga zo mijn bed eens opzoeken. Heb bijna heel de dag geslapen. Last van mijn hoofd, oren en keel.... Beetje grieperig denk ik. Wilde eigenlijk heel vroeg mijn bed in, maar heb al zo veel geslapen vandaag, dat ik toch nog maar even achter de pc gekropen ben voor de reisplanning. Zie je het weekend! Groetjes Suus
Helaas...vandaag ongi geworden. Eerst maar eens lekker op vakantie en dan door voor de volgende ronde IUI.
He Suus, dat is echt niet leuk Die stomme ongie ook. En je NOD was toch nog een paar daagjes verder? Inderdaad maar lekker voorbereiden op jullie vakantie. Lekker genieten !
Ja precies, had ook niet verwacht dat ik nu al ongi zou worden. Dinsdag is het pas twee weken geleden dat ik mijn eisprong had. Ik denk dat het toch door die hormonen komt die ik gespoten heb. Ga nu inderdaad lekker uitkijken naar onze vakantie. Eerst daar maar eens genieten samen! Als we dan terug zijn gaan we vol goede moed weer verder met de 2e ronde IUI. Hebben jullie nog plannen voor vanavond? Wij blijven lekker thuis. Ik ga verder met onze rondreis voorbereiden. We hebben vandaag besloten om niet door te reizen naar Bolivia. Er zijn al zo veel mooie dingen in Peru te zien, dat we het bij nader inzien zonde vinden om daar niet de tijd voor te nemen. Mocht de zwangerschap nog lang op zich laten wachten, dan gaan we volgend jaar naar Boliva. Want ook dat is volgens ons zeer de moeite waard. Gaan jullie eigenlijk georganiseerd naar Cuba? Of hebben jullie ook alleen een ticket gekocht?