Lege vruchtzak/windei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rap2019, 2 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rap2019

rap2019 Lid

23 apr 2019
    6
    5
    3
    Vrouw
    hoi dames, ben maandag voor mijn eerste echo gegaan en wat bleek. Leeg vruchtzakje .
    Nu lees ik toch veel verhalen dat een week later er wel ineens een kindje in zit.
    Iemand ervaring hiermee??

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig. Hoever ben je? En ben je zeker van de termijn? Als je nu nog te vroeg bent, 5-6 weken, komt het voor dat ze niks zien en dat er een week later toch een vruchtje zit. Geen ervaring mee. Maar de kans is groter dat het niet goed is. Sterkte.

3. rap2019

rap2019 Lid

23 apr 2019
    6
    5
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, ik ben zwanger geworden dmv eisprong opwekkers, en daardoor zegt de gyn eigenlijk wel heel zeker te zijn van de duur van mijn zwangerschap. Ik hoop van harte dat hij toch ernaast zit.
    Volgens hem zou ik in week 7 zitten.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb dit ook eens gehad, met bijna 7 weken een echo gehad waarbij een lege vruchtzak werd gezien. Toen cytotec meegekregen en gebruikt om de miskraam op te wekken en een week later terug voor controle en toen bleek er opeens wel een vruchtje in te zitten. Helaas ging het alsnog mis maar zal nooit weten of het aan die pillen gelegen heeft. Kreeg ook nog een excuusbrief van de arts die in de eerste instantie zei dat het een windei was. Uitzonderlijk dus, maar wacht nog even een weekje of wat tot een volgende echo. Met 8 weken moet er echt iets te zien zijn. Ik hoop dat de volgende echo toch goed is! Sterkte met afwachten!

5. Angelica1988

4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Oh my God. Ik zal gek worden. Een excuus brief.... Serieus....

En ja, die pillen hebben de miskraam veroorzaakt, want ik heb ze ook 5 jaar geleden gehad. Wat een grove fout van de arts zeg vind ik. :(

6. Calendula

Calendula Lid

6 mei 2019
    26
    1
    3
    Vrouw
    In theorie kan een eitje een tijdje stoppen met groeien rond de innesteling, het neemt dan een soort van pauze. Dan zou je bij echo's dus een week minder ver kunnen 'zijn'/lijken.
    Hopelijk is dat het geval bij jou.

7. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.276
    2.622
    113
    Vrouw
    Ik ken iemand dit dit had en het kindje is nu 5. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Sterkte meid. Ik duim voor je

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik had dit met 7,2 weken, bleek toch een vruchtje te zitten maar geen levend vruchtje en werd dus een miskraam. Zelf afgewacht , geen pillen of curretage

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zit nu met hetzelfde. Vandaag een echo gehad waarop alleen een lege vruchtzak te zien was. Volgende week donderdag weer een echo...

Sterkte met afwachten!

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik had met 7.5 ook lege vruchtzak met mn eerste zwangerschap. Heb daarna nog 2x een echo gehad met steeds een week er tussen voor de zekerheid. Met 10 weken zat er nog niks. Toen gekozen voor curettage. Wilde het er uit hebben. Had het gevoel dat er iets doods in mijn lijf zat.

Zegt trouwens niks over volgende zwangerschappen. Zwangerschap er na (zat 1 ronde tussen) hartstikke gezond kindje en ook deze zwangerschap gaat tot nu toe alles goed.

Deel Deze Pagina