Ervaringen Anita Babybelt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Miepske1980, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik ben 28 weken zwanger & ik werk in de zorg. Het werken verliep redelijk goed tot afgelopen weekend. Ik had fijn gewerkt, maar wel flink wat lichamelijk werk verricht. Na thuiskomst ben ik met manlief een eindje gaan wandelen... en toen begon het: een vervelende pijn in mijn onderbuik en een nog vervelendere rugpijn. Welke houding ik ook aannam, hoe rustig ik ook deed, de pijn kwam telkens terug. De rest van de dag heb ik op de bank gelegen en vandaag had ik een vrije dag & de pijn is weg getrokken. Nu ben ik bang dat dit weer terug gaat komen zodra ik ga werken; dat het werken met zo'n groter groeiende buik toch teveel van mijn lichaam (rug/bekken) vraagt. Nu heb ik als tip gekregen om een band te gaan dragen. Ik kan van iemand een Anita babybelt overnemen. Deze lijkt mij kwalitatief wel goed. Ik vraag me alleen af of het enig effect zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou het bij de oorzaak aanpakken, en dat is duidelijk dat je teveel doet.
    Verder niet zomaar hulpmiddelen gebruiken , hier worden je spieren lui van idem dito met een bekkenband. Doe dit in overleg met de verloskundige of misschien een paar bezoekjes aan de bekkenfysio?

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik zal eens overleggen met de verloskundige, daar moet ik morgen heen. Maar voor 100% de ziektewet ingaan lijkt me niet realistisch na 1 dag rugpijn. Ik draai nu al halve diensten op eigen verzoek omdat ik de ziektewet eigenlijk wilde voorkomen... maar ik zal eens horen wat de vk te vertellen heeft hierover.
    En uiteraard, in de zorg doe je al snel teveel... dat weet ik. Collega's proberen mij zoveel mogelijk te ontlasten door mij de minder zware mensen te laten verzorgen. Maar zoals het in de zorg werkt: de ene dag zit het mee, de andere dag zit het tegen. Afgelopen weekend viel het tegen: cliënten die zich normaal makkelijk laten verzorgen, lieten me flink werken (dementie, dus niet altijd voorspelbaar). Administratieve taken doen is geen optie, ik werk als invalkracht op meerdere vestigingen.
    Ik had eigenlijk gehoopt dat de babybelt wat extra ondersteuning zou bieden tijdens het werk...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik had het niet over de ziektewet, gewoon wat rustiger aan doen. Dit aangeven bij je teamleider zodat je misschien wat meer ondersteunt kan worden in je taken en evt vervangende taken.
    Ja ondersteuning zal het vast geven maar dus niet te vaak gebruiken ..

5. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    rustiger aandoen doe ik al :)... kortere diensten, ondersteuning van collega's, volledig werken volgens protocollen tillen etc... vervangende taken zit er helaas niet & nog minder werken betekent financieel ook minder te besteden... alhoewel ik dat minder belangrijk vind dan mijn gezondheid. Maar ik vind je tip om het eerst te overleggen met de vk waardevol en zal dat morgen zeker doen.

6. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Ik heb hem ook gebruikt werk ook in de zorg!mij gaf het erg veel verlichting.

Ik vond het erg fijn wel in overleg met VK en bekkenfysiotherspeut gedaan

Succes!

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik gebruik m ook en werk ook in de zorg! Ik gebruik m meer ter ondersteuning voor mijn buik.. draag alles voor en heb een redelijke buik.. zonder band gaat hij voor mijn gevoel zo hangen en dat doet ook zeer ;) voor mijn bekken heb ik fysiotherapie.. moet zeggen dat dat me zeer goed bevalt! En vanaf morgen ga ik ook halve diensten werken.. heerlijk idee! Succes met alles!

8. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Maar hoezo heb je minder te besteden als je in de ziektewet zit?? Mss een domme vraag, maar ben al jaren zelfstandige....

9. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi TS

Eerst even een verwarring uit de weg helpen. Als je in de ziektewet komt omdat je je werk niet meer kan doen(deels) door zwangerschap moet je werkgever dit aangeven bij het UWV? In nederland is dit namelijk 100% vergoedt. Jebaas krijgt dus jouw kosten uitgekeerd om zo vervanging te regelen. Jij krijgt ook 100% van je loon uitbetaald.

Over de anita babybelt. Dit kan verlichting geven, maar als je bang bent dat je je spieren erdoor te slap maakt of t eerst zeker wilt weten of het wel werkt zou je aan je fysio kunnen vragen of hij je buik met kinesiotape kan tapen. Dit geeft vaak erg veel ondersteuning, blijft een week zitten en is aan te passen mocht je meer klachten krijgen.

Grt arwe( Kinderfysiotherapeut)

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Niet als ik in de ziektewet zit, maar als ik minder diensten accepteer. Ik heb een 0-uren contract

11. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb m ook gebruikt tot ik met verlof ging. Heb vanaf 25 weken 2 uurtjes per dag minder gewerkt. Dus droeg m tijdens een werkdag 6 uur per dag, en verder niet. Mijn verloskundige vond het goed. Ik had veel last van bandenpijn.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
  13. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Net controle vk gehad en gesproken over de babybelt. Volgens de vk is er niets op tegen om de babybelt tijdens het werk te dragen. Ik werk nu gemiddeld 16 uur per week, als ik hem alleen tijdens het werk draag is het geen probleem en kan het verlichtend werken. Nu maar hopen dat die pijn na die ene keer niet meer terug komt en dat ik de komende 8 weken (eventueel 6) nog fijn kan blijven werken... En over mijn 0-uren contract, daar gaat deze topic niet over... het ging over mijn vraag naar ervaringen van anderen met de babybelt. Wel fijn om te lezen dat andere dames in de zorg er veel profijt bij hebben. Ook de vk gaf aan dat ze er veel positieve verhalen over hoort en ze had veel begrip voor de zwaarte van mijn werk en wat de babybelt daar eventueel in kan betekenen.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Verkeerde been uit bed gestapt? Wilde alleen maar helpen.
    Succes ermee :)

15. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    hihi... hormonen? sorry, heb al zoveel info over 0-uren contracten enzo, dat zit wel snor :)

16. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik draag m ook alleen in t werk hoor.. want je leest overal dat het niet goed is voor je buikspieren ;).. maar scheelt wel enorm veel bandenpijn! :)

Deel Deze Pagina