Ik vind het een hele fijne zalf! Elke keer als mijn zoontje een poepluier heeft gehad smeer ik (heel dunnetjes) zijn billetjes hiermee in. Ik persoonlijk vind dit fijner smeren dan bijvoorbeeld Sudocreme.
Allebei m'n kids kregen uitslag van de zwitsal producten Alleen de zeepvrije wasschuim en de shampoo werden (worden) verdragen...Voor de billetjes gebruik ik Bepanthèn en alleen als het nodig is (als de billetjes rood zien of er luieruitslag te zien is).
Mij lijkt het wel fijn om altijd iets op de billetjes te smeren. Vandaar dat ik die billencreme van zwitsal wil proberen. Je hebt ze ook in andere merken (kruidvat bijv.) dus als ze zwitsal niet verdraagt kan ik daarop overstappen.
Ik smeerde ook bij me andere kids na elke luier billenzalf van zwitsal. Om te voorkomen dat ze luieruitslag kregen..Het kan geen kwaad toch? En jah als het blijkt dat je kindje er niet tegen kan, kan je altijd een andere merk gebruiken...
De reden waarom ik niet na èlke luierwissel zalf opsmeer, is om de huid haar natuurlijke gang laat gaan om herstelwerk te verrichten. Door elke keer zalf op te smeren kun je dat verstoren. Ook kan de huid tè zacht worden, waardoor er dus eerder luieruitslag ontstaat
Niet onnodig smeren hoor, hier wordt de huid erg zacht van en dan heb je meer kans dat het open gaat. Ik smeer zo weinig mogelijk..
Hoi, ik heb de billen van mijn zoontje nooit ingesmeerd... natuurlijk wel als ze echt eens heel rood zagen (bij tandjes ofzo) maar anders niet. Hij heeft gewoon mooie, zachte billetjes... als ik iets gebruikte dan was het trouwens bepanthen
ik heb ook een tube vann zwitsal ik vind hem wel heel fijn , als ze een hele volle broek heeft gehad, nu met tandjes luiers(bah) doe ik het gewoon uit voorbaat, ik vind het hele fijne zalf helemaal zo uit de tube, sudocreme vind ik lastiger uit het potje te krijgen(ook wel fijn)
ik heb wel altijd al gesmeerd, zeker als ze erg klein waren en ook tijdens de tandenperiodes. Daartussen soms een keertje overgeslagen. Zwitsal billenzalf ( dat is dat ronde platte doosje toch he) dat gebruikte ik bij mijn dochter, en dat was maar net goed voor de gewone periodes, vanaf dat er wat tanden ofzo in het spel waren moest ik steevast smeren met bepanthen. Bij mijn zoon is het altijd bepanthen geweest! Dun smeren gewoon en dikker bij probleempjes. Al de rest van zwitsal konden ze hier zowieso niet verdragen...
Ik smeer ook alleen bij uitslag. Gebruik tegenwoordig zinkzalf van eigen merk van de Etos. Vind het beter werken als zwitsal, sudocreme of bepanthen.
ik heb vaak droge plekjes.., en een keertje kon ik me eigen zalf niet zo snel vinden maar wel een proeftube billenzalf ..op t plekje gesmeerd en perfect! dus als me baby plekjes heeft zal ik het ook zeker gaan proberen
Maar dat is bij iedereen verschillend. Wat ik heb gemerkt dat het bij me oudste niet elke dag hoefde te smeren, bleef lekker zacht/soepel, maar bij me jongste wel!! Ze heeft extreem droge huid! Dus dat hielp bij haar wel..Sommige baby's zijn gevoelig voor luieruitslag...Maar dat weet je nooit van te voren...
Tuurlijk, dat is ook zo..In mijn geval ga ik uit van een probleemloze huid. Alhoewel Milan wel een droge huid had, had hij gelukkig geen last van zijn huid van zijn billetjes..l Maar als de huid het zonder zalf zelf prima red, dan kun je beter niet elke luierwissel smeren. De huid zelf is de beste bescherming, zalfjes kunnen dat verstoren. Daarom liever (als je dus geen problemen hebt) niet tè veel smeren...
Wij smeren ook alleen bij uitslag. Die zwitzal hebben we een probeerverpakking van gehad, maar dat werkte toch niet zo goed. Sudocreme helpt hier heel vlot, en natusanzalf met zink doet het ook goed. Ik heb nog ergens een tube hemazinkzalf liggen, die gaan we proberen als mijn laatste probeerpotje sudocreme op is (3 van die kleine potje in 20 maanden tijd)
Ik smeerde altijd alleen bij rode billetjes. Ik gebruik Weleda. Die hebben een oranje tube voor dagelijks gebruik (maar dat deed ik dus niet altijd) en een witte voor wanneer er rode uitslag is. Zij raden aan om de witte alleen dan te gebruiken omdat daar zink oxide inzit (net als in de andere billencremes) en dat stofje is minder geweldig voor je baby dus raden zij het zo min mogelijk te gebruiken. Ik moet zeggen, die witte werkt echt super. Mijn dochtertje is uit de luiers maar is wel snel rood. Als ik er dan die witte opsmeer dan is het de volgende ochtend altijd weg.