cappuccino cake mix - taart maken, waarmee vullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 2 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb op vakantie een cappuccino cake mix gekocht (van molen de ooievaar) - die wil ik dus snel uitproberen. Maar omdat we a.s weekend een verjaardag vieren dacht ik: Misschien kan ik ipv een cake wel een taart maken en die 1 laag vulling geven - en dan eventueel nog iets er overheen...

( ik kan natuurlijk ook gewoon een plak cake aanbieden, maar mijn ervaring is toch wel als ik cake en taart heb op een verjaardag, dat hier meestal gekozen wordt voor taart, ook al is het soms bijna hetzelfde )

Normaal gebruik ik biscuitmix als ik een taart bak die ik nadien ga vullen, dus dan is het allemaal lekker luchtig. Deze wordt dus sowieso wat zwaarder omdat het gewone cakemix is en er dus nog flink wat roomboter in gaat. Maar daarom moet de vulling er wel bij passen en niet te zwaar zijn.. maar wat dan???

Wat is lekker... en niet te moeilijk :p ?

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Misschien 2 laagjes pure chocoladepasta of een andere variant wat je lekker vindt.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Mijn eerste ingeving is slagroom

4. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Ik zou iets luchtigs erin doen. Vind ik eigenlijk altijd het lekkerst. Misschien een lekkere chocolade bavarois.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Mascarponeroom
    Witte chocolade bavarois
    Witte chocolade ganache
    Hazelnoot bavarois
    Of slagroom mengen met wat nutella en opkloppen
    Karamelroom

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    slagroom is altijd wel lekker he... wel machtig, maar toch... misschien kan ik daar nog iets doorheen doen... bastogne kruimels ofzo... bokkenpootjes wordt te heftig denk ik.... en dan een dun laagje van iets van chocolade bovenop...
    bavarois is ook wel een goed idee.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh ik had deze nog niet gelezen... witte chocolade bavarois...dáár moet ik maar eens achteraan gaan denk ik :D

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina