Ervaringen Ardo calypso kolf?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Soumayyaah, May 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Ik ben me aan het oriënteren voor een kolf, mocht ik deze na de bevalling aan willen schaffen.

Nu moet ik zeggen dat er op internet vooral veel over het bekende merk medela wordt gesproken, maar over andere merken hoor je minder. Ik heb bij mijn dochter alleen de medela symphony gebruikt, en later een kolf van een onbekend merk van een vriendin geleend. Ik was tevreden over het vermogen en de werking ervan, echter was dit een grote kolf en niet geschikt om ergens mee naartoe te nemen.

Ik ga er vanuit dat ik niet fulltime hoef te kolven, maar wel dagelijks. Nu kwam ik uit op de ardo calypso. Ik kan hier alleen zo weinig reviews (nederlads en niet gesponsord) over vinden dus ik vroeg me af.. zijn er hier dames die bekend zijn met de ardo calypso en wat is jullie ervaring??

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    In het ziekenhuis heb ik een elektrische kolf van Medela gebruikt, eenmaal thuis heb ik de Ardo Calypso geleend van de kraamzorg. Een heel fijn apparaat, makkelijk te gebruiken en ik vond hem veel stiller dan de Medela!

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Hier ook erg tevreden over de ardo kolf. Prettig in gebuik en vrij stil.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    HIer ook. IK heb mijn medela swing nog van mijn oudste. Als deze het begeeft en ik heb nog een nieuwe kolf nodig dan ga ik voor de ardo calypso to go die heb ik in de kraam week van mijn dochter even gebruikt en vind ik fijner als de medela wat ook een goede kolf is

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ik vond hem niks. Wel stil en makkelijk in gebruik maar ik vind mijn Avent veel fijner. Ik had hem nieuw gekocht maar na 3x gebruik weer verkocht en nu kolf ik.weer met mijn oude vertrouwde avent :).

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb de Ardo calypso. Ik kolf nu al drie maanden full time. Ik ben er erg blij mee. Veel goedkoper dan Medela. Ik denk dat Medela misschien wel iets beter is, maar als ik kijk naar prijs kwaliteit verhouding, ben ik erg blij met mijn Ardo!

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Dit!

8. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Ik ben ook tevreden over mijn ardo kolf. Ik kolf eenzijdig, maar je zou hem ook evt kunnen uitbreiden met een tweede kolf.

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    De kolf op zich is fijn alleen bij mij blijken de schilden niet bij de vorm van m'n borsten te passen :(
    Dus zo goed als nieuwe kolf kan weer weg. Stom.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben erg tevreden over deze kolf!
    Hij is stil, dat vind ik ook groot voordeel

11. Rozen88

Rozen88 Lid

Aug 11, 2014
    48
    0
    6
    Female
    NULL
    België
    Had hem in mijn kraamweek (dubbelzijdige) van het ziekenhuis geleend. Was heel erg tevreden

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb de dubbelzijdige elektrische en heb m naar volle tevredenheid gebruikt.

@madeleine
    Er zijn verschillende maten en ook een soort buigzaam opzetstuk. Lukt het daar ook niet mee?

13. Dwergteckeltje

Dwergteckeltje Actief lid

Apr 10, 2013
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik hem dubbelzijdig en nu bijna 2 jaar (21 maanden).
    Ik vind het een prima apparaat.

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik heb er maanden fulltime mee gekolfd. Fijn apparaat! En 1 x een probleem gehad en kreeg een gratis leenmotor en na 3 dagen was de mijne weer gemaakt. Goede service dus ook!

15. Zus9

Zus9 Bekend lid

Jul 25, 2014
    967
    688
    93
    Female
    Noord NL
    Hier ook een Ardo Calypso die ik naar volle tevredenheid al bijna een jaar gebruik. Ik heb er altijd een goede kolfopbrengst mee! Overigens geen ervaringen met andere elektrische kolven..

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb een spectra 9 plus gekocht, ook niet een bekend merk maar wel een super kolf apparaat. Gekocht via een winkel waar mijn man zijn medische attributen ook koopt.

17. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik gebruik deze nu ook al een maand of 7-8.
    Vind het een fijne, stille kolf.
    Het was even puzzelen welke schilden ik moest gebruiken, maar eenmaal de goede, ging het allemaal prima.

Heb eerder de Medela Swing gehad, maar omdat ik dubbelzijdig wilde kolven, ben ik op zoek gegaan naar een andere kolf. Deze kwam vanwege het geluid en de prijs als beste uit de bus voor mij.

Share This Page