Borstschild past niet bij mijn borsten

Discussion in 'Borstvoeding' started by madelein, May 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wie herkent dit en heeft een oplossing?

Ik ben er gister achter gekomen dat de schilden van mijn ardo kolf niet goed passen bij mijn borsten. Heb veel ruimte over in het schild zelf en in de tunnel. Hierdoor wordt een aardig deel van mijn tepelhof in de tunnel getrokken. Nu ik weer aan het werk ben, en dus een hele dag kolf, viel me ineens op dat het zeer gaat doen.

Toen pakte ik een schild die ik in het Zh gebruikte ( maar helaas niet op dit apparaat past), en die heeft een veel betere vorm. De maat is echter hetzelfde. In het zh gebruikte ik hun kolf, een medela.

Moet ik nu een heel nieuw apparaat aanschaffen?!

2. Rozen88

Rozen88 Lid

Aug 11, 2014
    48
    0
    6
    Female
    NULL
    België
    Neen, dat zou te zot zijn.

Een borstschild aanschaffen op jou maat. Mag je die niet omruilen?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Bij mijn ardo zaten verschillende maten en een buigzaam rubber opzetstuk. Lijkt mij toch dat er iets bij miet zitten dat bij jou past?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ardo | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk

Er zijn verschillende maten borstschilden te koop. Wellicht kan je hier de juiste maat bestellen.
    Kwam pas via via op deze site, ideaal, hier verkopen ze alle losse onderdelen voor de kolf.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Zal eens kijken naar een ander schild ja, dan moet ik alleen de 21 mm hebben denk ik.
    Maar wat me opvalt is dat het schild de borst niet goed omvat zeg maar, dus is niet alleen het tepel gedeelte wat te groot is. Of is dat dan ook anders qua maat bij een kleiner schild?
    Dat valt met name op als ik dat andere schild pak, die zit gewoon wel goed namelijk

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Na even denken herken ik het inderdaad wel. Het schild liet bij mij bij 1 borst soms ook aan de onderkant van de borst los. Net alsof m'n borst niet groot en rond genoeg was. Moest hem vaak wat omhoog houden. Weet inderdaad niet of je het oplost door een maatje kleiner te nemen, maar het valt te proberen voor die paar euro's. ;)

Ik denk achteraf dat ik ook wat te grote borstschilden heb gehad, bijna mijn hele borst verdween er soms in. Maar ik heb me er toen d'r tijd (helaas) nooit verder in verdiept en advies om gevraagd, heb de kolf ook maar kort gebruikt.

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ja dat heb ik ook idd, standaard iets tussen het schild en m'n bh omdat het vaak mis gaat.
    Ik ga het proberen :) morgen ff bestellen.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Inmiddels heb ik kleinere schilden, geen verschil.
    Heb de soft schilden gekocht van ardo. Dat voelt wat beter maar lijkt nog steeds niet optimaal. Opbrengst is ook lager dan wanneer ik met m'n avent handkolfje kolf.

Verder niemand ervaring hiermee?

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ik vond de ardo ook niet fijn omdat.hij niet goed paste en kolfde met mijn.avent (electrische) veel meer. Heb ergens gelezen dat de borst schilden van de avent er ook op passen maar dat heb ik niet meer geprobeerd. Ben gewoon mijn oude avent weer gaan gebruiken.

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik zit er dus ook ernstig over na te denken een nieuwe kolf te kopen...
    Ik wil tot minimaal een jaar voeden dus heb hem nog wel een poos nodig.

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ja ik had dus die Ardo nieuw gekocht omdat ik dacht weer ruim een jaar te voeden, de zorgverzekeraar vergoedde het (gelukkig) en wilde wel een dubbelzijdig electrische. Miskoop dus. Misschien vind je die avent electrische kolf wel fijn? Behalve de herrie vind ik hem nog steeds fijn, geen eravring met medela overigens.

12. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Gister kwam ik op m'n werk in de kolfkamer een lactatiekundige tegen ( werk in een zh). Die m'n probleem voorgelegd en zij heeft me een setje schelpen van medela met een 'wegwerp' setje slangen enzo meegegeven, zodat ik eens kan proberen of het apparaat op m'n werk fijner is voor me. Als dat zo is kan ik via hen een pompset kopen voor die medela en dan kan de avent retour. Ardo dan maar op Mp gok ik, kolf thuis dan net zo makkelijk met die handkolf.

13. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Agent elektrische kolf bevalt mij heel goed, als je daar al een handkolf van hebt wat goed werkt, waarom niet ook de elektrische doen? Voordeel is dat je de kolf kunt uitwisselen, dus als je een set hebt gebruikt kan je het kolfgedeelte zowel voor handkolf gebruiken als elektrisch. Stuk goedkoper dan medela:)

14. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik hoef geen nieuwe kolf te kopen als ik op m'n werk met medela wil kolven, daar staan apparaten namelijk :). Dus dan heb ik alleen de pompset nodig, kost iets van 38 euro. Goedkoper dan een avent kolf ;)

15. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Ah als je alleen op je werk elektrisch wilt t kolven met een set van daar is dat natuurlijk makkelijker ! :)

Share This Page