Ik wil graag een moederfiets aanschaffen. De fiets die ik nu heb is absoluut niet stabiel genoeg naar mijn smaak. Daarbij is de bagagedrager zo kort dat het fietsstoeltje heel dicht op mijn zadel staat. Ik zit bijna bij mijn zoontje op schoot! Die twee dingen zou ik dus sowieso graag anders zien, maar ik hoop dat er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die een idee hebben waar ik nog meer op moet letten bij de aanschaf van zo'n fiets. Wat zijn jullie tips, ervaringen, afraders en aanraders?
Ik heb een Cortine Roots gekozen, voornamelijk vanwege het stuurslot, dubbele standaard en padding rond het stuur. Verder vond ik de 7 versnellingen wel fijn i.p.v. 3. Probeer gewoon eens wat fietsen in de winkel, de Gazelle is duurder en ik verwachtte een fijnere fiets, maar de Cortina beviel me veel beter.
Ik ga ook zeker proberen! Maar sommige dingen kom je pas achter als je zo'n fiets al langer hebt... Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Dan kan ik misschien sommige dingen al voor zijn. Bedankt voor je reactie en je tips!
Mij hebben ze een te kleine fiets aangesmeerd. Voor mijn gevoel moet ik nu heel vaak rond. Dat had ik op mijn vorige fiets niet. En ik zou wel grotere fietstassen gewild hebben. Ik heb een Union fiets. Frame is degelijk, ketting is al meerdere keren kapot gegaan.
Toen ik voor een moederfiets ging kijken raadde onze fietsenwinkel deze juist af. Vooral omdat je langer dan enkele jaren met een fiets kan (en in mijn geval) wilt doen. Uiteindelijk heb ik een batavus diva gekocht met een yepp zitje voorop. De transport uitvoering met als voordeel dat deze een stuurslot en dubbele standaard heeft. Wel heb ik een kleiner frame dan ik normaal gesproken zou hebben dit omdat je met kinderen op je fiets direct met je voeten op de grond moet kunnen voor stabiliteit. Heb mijn fiets nu enkele weken en ben er super blij mee. Fietst licht (heb 7 versnellingen), is heel stabiel en verder gewoon heel fijn. Ik ben super goed geholpen bij onze fietsenwinkel dus zou daar eens langs gaan, verschillende fietsen proberen en er rustig over nadenken.
Ik kom er niet zo goed uit en dus ga ik voor een 2e hands fiets. Het wordt een Sparta Amazone waarschijnlijk, die worden blijkbaar veel gebruikt. Morgen ga ik er één testen bij iemand.
Ik heb een Sparta Amazon en helemaal blij mee! Deze fiets heeft een brede instap, maar als het voorzitje eraf kan, kan het stuur verplaats worden zodat de instap 'normaal' is. Verder 2 mooie fietstassen en een buggydrager. Moest alleen wennen dat het zadel lager staat. Ik zat altijd te hoog, maar dat vond ikzelf prettig. Nu is het wel handig dat ik met mijn voeten bij de grond kan.