waar let ik op bij de keuze voor een moederfiets?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by MotherMary, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik wil graag een moederfiets aanschaffen. De fiets die ik nu heb is absoluut niet stabiel genoeg naar mijn smaak. Daarbij is de bagagedrager zo kort dat het fietsstoeltje heel dicht op mijn zadel staat. Ik zit bijna bij mijn zoontje op schoot!
    Die twee dingen zou ik dus sowieso graag anders zien, maar ik hoop dat er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die een idee hebben waar ik nog meer op moet letten bij de aanschaf van zo'n fiets. Wat zijn jullie tips, ervaringen, afraders en aanraders?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb een Cortine Roots gekozen, voornamelijk vanwege het stuurslot, dubbele standaard en padding rond het stuur.
    Verder vond ik de 7 versnellingen wel fijn i.p.v. 3.

Probeer gewoon eens wat fietsen in de winkel, de Gazelle is duurder en ik verwachtte een fijnere fiets, maar de Cortina beviel me veel beter.

3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    Overijssel
    Ik ga ook zeker proberen! Maar sommige dingen kom je pas achter als je zo'n fiets al langer hebt... Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Dan kan ik misschien sommige dingen al voor zijn.
    Bedankt voor je reactie en je tips!

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    Overijssel
    Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

5. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mij hebben ze een te kleine fiets aangesmeerd. Voor mijn gevoel moet ik nu heel vaak rond. Dat had ik op mijn vorige fiets niet.

En ik zou wel grotere fietstassen gewild hebben. Ik heb een Union fiets. Frame is degelijk, ketting is al meerdere keren kapot gegaan.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ben erg tevreden over mijn BSP. Stevig frame en standaard.

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Toen ik voor een moederfiets ging kijken raadde onze fietsenwinkel deze juist af. Vooral omdat je langer dan enkele jaren met een fiets kan (en in mijn geval) wilt doen. Uiteindelijk heb ik een batavus diva gekocht met een yepp zitje voorop. De transport uitvoering met als voordeel dat deze een stuurslot en dubbele standaard heeft. Wel heb ik een kleiner frame dan ik normaal gesproken zou hebben dit omdat je met kinderen op je fiets direct met je voeten op de grond moet kunnen voor stabiliteit. Heb mijn fiets nu enkele weken en ben er super blij mee. Fietst licht (heb 7 versnellingen), is heel stabiel en verder gewoon heel fijn.
    Ik ben super goed geholpen bij onze fietsenwinkel dus zou daar eens langs gaan, verschillende fietsen proberen en er rustig over nadenken.

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik kom er niet zo goed uit en dus ga ik voor een 2e hands fiets. Het wordt een Sparta Amazone waarschijnlijk, die worden blijkbaar veel gebruikt. Morgen ga ik er één testen bij iemand.

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb een Sparta Amazon en helemaal blij mee!
    Deze fiets heeft een brede instap, maar als het voorzitje eraf kan, kan het stuur verplaats worden zodat de instap 'normaal' is.
    Verder 2 mooie fietstassen en een buggydrager.
    Moest alleen wennen dat het zadel lager staat. Ik zat altijd te hoog, maar dat vond ikzelf prettig. Nu is het wel handig dat ik met mijn voeten bij de grond kan.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een Sparta Amazone, super fiets.
    Heb hem nu overigens te koop ;) Grens Groningen/Friesland.

Share This Page