Ervaringen Autostoel Römer (groep 1)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

#1 misa, 3 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2011
    Ik heb al eerder een topic met poll geopend welke stoel jullie zouden kiezen (mc priori, sps of tobi).

Maar nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met de autostoel van Römer (groep 1).

Hoe is de ligstand
    Is het makkelijk te bevestigen in de auto?
    Hoe werkt het zelf aanspannen van de autogordel? Is dat fijn?
    Kun je de gordels makkelijk verstellen?
    Kun je de kleding makkelijk wassen en weer aanbrengen op de stoel?

En natuurlijk zijn alle andere positieve en negatieve ervaringen welkom!
    Barst maar los! ;)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

WIj hebben een Römer!
    Zal even antwoorden op je vragen:

Hoe is de ligstand
    Tja... ligstand is een groot woord. We gebruiken hem eigenlijk nooit! Als Lucas in slaap valt, doet ie dat gewoon in de zit-stand.
    Jep, dat werkt heel simpel.
    Werkt heel goed. Kwestie van stoel open, gordel ertussendoor, stoel dicht en klaar!
    Ja, geen probleem
    Nooit gedaan :)... voor zover ik weet kan de bekleding er niet af, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :D

Al met al een hele fijne stoel, tis echt een troontje voor Lucas. Maar zoals voor elke stoel geldt dat niet elk kindje er even goed in zit. Altijd even uitproberen in de winkel!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier kan ik op alle vragen positief antwoorden, behalve wassen want dat heb ik nooit gedaan. Ik wil in ieder geval geen ander merk meer! Maar idd, heel belangrijk om het in de winkel uit te proberen.

4. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    wij hebben hem ook. Vind hem heel fijn en tja dat wassen? heb het nog nooit gedaan:S

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een Romer King en daar gaat de bekleding heel makkelijk af en ook weer makkelijk op. (niet geheel onbelangrijk) Gewoon op 30 graden in de wasmachine en klaar is kees! Voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorgangers... Eerlijk gezegd vind ik het fijnere stoeltjes dan die van Maxi Cosi.

6. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt positief! De bekleding er afhalen zal ik ook vast niet snel/vaak doen, maar moet wel kunnen vind ik.

Ik ga zeker nog passen met Simon, maar de ervaringen maken wel dat sommige stoeltjes al en vooroordeel krijgen...! ;)
    Hij is nu 7 maand en kan nog prima in de maxi cosi. We hebben zelfs pas sinds gisteren de reiswieg van de wagen gehaald, maar houden het nog wel in de aanslag..!
    Hij is niet persé een klein ventje: spek genoeg hier! Maar op de één of andere manier gaat het prima zo.
    Maar kan ik dan wel al gaan passen, of beter nog even wachten?

Kun je de ligstand vergelijken met andere stoeltjes? (pos of neg)

@Bluesky: wat maakt dat je dit stoeltje fijner vind dan andere stoeltjes dan?

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hoe is de ligstand
    Makkelijk in ligstand te doen en ze liggen wel echt wat platter
    Vond ik wel en ik ben niet zo'n kei in bevestigen van stoeltjes in auto's ;).
    Wij hadden eentje met een rood ding waar je de gordel door doet en aantrekt dan rood ding dicht en stoel terugklappen de rest van de gordel werd dan strakgetrokken. Erg fijn :D
    Ja, heel simpel met een knopje kun je de gordel uittrekken en dan aan het bandje weer straktrekken,
    Was bij ons geen probleem!!

Wij ook een romer king trouwens :D succes met je keuze

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou nog even wachten met passen totdat je daadwerkelijk hem in de andere stoel wil gaan zetten. Hij groeit nog vóór die tijd(uiteraard), dus het kan zijn dat hij nu verhoudingsgewijs een andere bouw heeft dan straks.
    Ligstand vergelijken weet ik niet, we hebben maar één groep 1 stoel ;)

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, daarom leek me wachten ook een beter idee, maar aan de andere kant: je weet daarna ook nooit hoe je kindje groeit en welke stoel tot 3/3,5 jaar bij hem past, toch?
    Maar goed, we wachten even af, het is wel fijn jullie ervaringen te lezen!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De ligstand van de Romer was net iets platter dan van de MC. Ik had dan wel een ouder model MC Tobi (die met die openstaande gordeltjes) overgenomen van m'n schoonzus, maar op de een of andere manier moest ik doe gordeltjes altijd 2x aantrekken. Na een minuut of 5 ging de spanning eraf en zat Jelle niet meer zo vast in de stoel. Na de 2de keer aantrekken bleef het dan wel zitten, heel raar.

En volgens mij was de ROmer toen in de aanbieding bij Prenatal en was dus goedkopen dan een MC.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje wordt deze week 3, hij is 105 cm (boven gemiddelde lengte) en past nog prima in Romer King, ik verwacht dat hij er nog zeker een half jaar in past.

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mijn stiefzoontje heeft er tot 4 jaar in gepast... :D

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier romer duo plus (riem of isofix bevestiging)
    De lig stand vind ik niet erg lig stand maar heb het idee dat dit ook te maken heeft met de isofix bevestiging dat daardoor de stoel zo tegen de leuning aan zit gedrukt dat daardoor de ligstand nihil is.

Met de riem heb ik hem nooit vast gehad dus dat weet ik niet maar bij die van een vriendin (romer king) ging het heel gemakkelijk.

De riempjes van de stoel zelf vind ik makkelijk instelbaar zo klaar.

De stof moet eraf kunnen en moet zoals ik gelezen heb ook makkelijk gaan maar dit heb ik zelf nog niet gedaan.

Stoel bevalt erg goed en dochter zit erin als een prinses.

14. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hele fijne stoel!
    We zetten hem regelmatig in de ligstand en de gordels ook geen enkel probleem. Maartje is snel wagenziek, dus de bekleding is zeer vaak gewassen. Maar ook dat gaat supermakkelijk op en af en ziet er nog steeds uit als nieuw :)

Succes ermee!

15. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden!
    We zijn vandaag bij prenatal wezen kijken (nog niet passen). We waren er toch voor andere dingen dus konden we mooi ff neuzen.
    De verkoopster gaf aan dat het bij de mc Tobi erg moeilijk is de stof er af en of te doen voor het wassen. dat het bijna onmogelijk is. Maar ze leek wel aardig op mc gericht...?
    De romer vond ze de bandjes voor het kindje soms lastig. En de mc priori sps, tja die werd niet meer gestest, oud model. Ja, verdienen ze vast niet genoeg meer op! ;)
    En de mc priori xp hadden ze niet ondanks hun grote assortiment... :) jaja! ;)

Nou we twijfelen nog even lekker verder. Als het goed is komen we binnenkort nog bij babydump, dus dan daar maar ff kijken en proberen.

16. misa

misa Niet meer actief

Nou het is de romer king plus geworden! Nog even wachten en dan kunnen we 'm gaan gebruiken!

Deel Deze Pagina