Ons mannetje heeft sinds een week erge eczeemplekken op zijn wangen. De ene kant is erger dan de andere kant. Het jeukt en de plekken zijn behoorlijk groot. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en we hebben een lichte cortisoncrème gekregen. Deze heb ik een paar dagen gebruikt, maar ik heb het gevoel dat het daar alleen maar feller van wordt. Kan dit kloppen? Ik dacht dat het vrijwel direct een positief effect moest hebben. Dan moeten we het goed vet houden. We hebben op aanraden van vrienden 100% kokosolie gekocht bij de natuurwinkel. Dit is wel heel fijn spul, alleen heb ik het gevoel dat het niet vet genoeg is. We blijven aan het smeren en ondertussen zijn de plekken heel droog en ruw. Of kan dit kloppen? Het lijken namelijk harde korstjes en velletjes "oud" huid. Ik heb helemaal geen ervaring met eczeem. Zelf hebben we er geen last van en mijn dochter gelukkig ook niet. Mijn zoontje werd al geboren met een droge huid en de plekjes op zijn wangen zijn in de loop van de maanden groter geworden. Eerst had hij er geen last van, maar sinds een week begint hij te krabben. Tips zijn welkom!!
He wat vervelend voor jullie zoontje. Eczeem is echt zo vervelend. Mijn zoontje heeft het ook en uiteindelijk zijn we bij de dermatoloog terecht gekomen en supercreme gekregen. Het was binnen een dag weg. Wel steeds vet houden met creme van de huisarts. Als het te erg wordt kun je doorgestuurd worden naar de dermatoloog, want niets is erger dan een kindje met jeuk! Succes!!
Hoi Minny, Wat voor crème hadden jullie dan van de huisarts gekregen om het vet te houden? De mijne zegt gewoon: als het maar vette crème is. Maarja....Eigenlijk kan ik daar niet zo goed mee. DAar komt bij dat je hele tegenstrijdige verhalen hoort. De één zegt dat vaseline heel goed kan en de ander zegt dat je dat vooral niet moet doen.
Ik gebruik zelf de hormoonzalf en de cetamacrogol...kun je ook via je HA aanvragen is idd gewoon vette zalf maar met niks van parfum enz. erin... Maar heb je ook een smeerschema gekregen bij die zalf? Een paar dagen smeren dan even stoppen en dan weer smeren?
wat hier beter werkt dan alle hormooncremes en vethoudende cremes van dokter: lipikar baume AP van LA Roche Posay (apotheek verkrijgbaar) er zit geen rotzooi in dus je kunt het elke dag smeren, werkt ook preventief heel goed!
Ben je toevallig ook sinds die tijd met fruit of groente begonnen? Misschien isnhet niks hoor, maar een kind bij mij op school had ook grote eczeem achtige plekken in zijn gezocht. En bij hem bleek het een allergie te zijn
Hier ook een dame met een exzeemplek op haar gezicht. Als die rood en dik is smeren we met hormonen zalf Als vette zalf gebruik ik vaselinne lanette (kan je huisarts voorschrijven) Ik was het daar zo min mogelijk omdat water ook uitdroogt. Maar ondanks dit was het laatst ook zo erg en toen in eens begon de huis te barsten en viel het eraf (net als bij een slang), dit had ik ook nog nooit eerder meegemaakt, de huid eronder was wel veel beter maar het lijkt nu weer opnieuw te beginnen.
De eczeemplekken zijn wel wat heftiger geworden na het introduceren van de peerhapjes. Die heb ik gelijk laten staan, maar het wordt niet beter. De afgelopen week heeft hij alleen maar borstvoeding gehad (vanaf afgelopen zondag) maar de eczeem is nu wel erg aanwezig. De pukkeltjes zitten nu ook bij zijn mondje en rondom zijn oogjes. Hij krabt niet. Misschien zijn dat warmtebultjes? Hij heeft het de afgelopen dagen ook zo warm. Op zn kamertje krijg ik het niet beneden de 28 graden. Die hprmoonzalf moeten we 2x per dag gebruiken 5 dagen lang. Ik heb het 3 dagen gesmeerd maar de huid werd direct roder en begon te gloeien. De huisarts zei dat we het dan maar moesten laten staan en alleen moesten vethouden...... Maarja ik heb nu het gevoel dat het alleen maar uitbreidt
Ons mannetje heeft ook eczeem op zijn wangetjes. Op advies van het CB houden we het vet met vaseline lanette creme. Dat helpt idd wel!
Hormoon zalf en cortison creme is niet niks voor de huid. Het geneest ook niet, het onderdrukt alleen maar. Kan dus een tijdelijke verlichting van de klachten geven, maar op den duur schiet je er weinig mee op en als ik het zo hoor is het voor je zoontje vrij heavy als zijn wangetjes er alleen maar vuriger door worden. Die kokos olie is inderdaad heel erg goed. Ga daar zeker mee door zou ik zeggen en als je hem niet vet genoeg vind kan je kijken of je het in combinatie gaat smeren met een vettere zalf. Die zou ik alleen ook bij de natuurwinkel halen, ivm met parfum en ander zooi die in niet natuurlijke baby producten kunnen zitten. Je hebt bijvoorbeeld van weleda "weer en windbalsem" voor baby's. is heel vet. Je zou daar ook iemand om raad kunnen vragen wat een goede vette, natuurlijke creme voor een baby is. Succes ermee!
Mijn zoontje had ook eczeem plekken op z'n wangen. Heb van de huisarts een vaselinecreme gekregen, maar daar werd het alleen maar roder van. Gebruik nu creme bioforce van dokter Vogel en dat gaat super. Het is bijna weg. Tube kost 4,95 bij de drogist, dus is het proberen waard. Hoop dat je er wat aan hebt!
ik sluit me helemaal aan bij dit antwoord..... alleen soms als de eczeem dik word bij mijn dochter(dus echt een verdikte laag)smeer ik hormoon creme
Ik heb vanmiddag van Weleda de calendula gezichtscreme baby gekocht. Ik denk dat ik die dan de komende tijd samen met de kokosolie ga gebruiken. Ik vind het zo sneu voor mn mooie mannetje...... Hij is er huilerig van en ook snachts komt hij weer om de drie uur. Ik ben gewoon bang dat het straks over zn hele lijfje zit Bedankt voor al jullie reacties.
word wel vaak gezegt dat eczeem creme niet helpt maar het stopt jeuk dus het krabben ook de plek gaat weg de huid is schoon en daarna goed smeren met la poche
hoihoi, Wat vervelend voor je zoontje! Kan me voorstellen dat je hoopt dat het minder gaat worden, is ook erg naar! Over eczeem. Ik heb zelf heel veel last van een aantal vormen van eczeem. Als ik het in mn gezicht heb krijg ik ook altijd "harde" plekken van de zalf, dit is bij mij juist een goed teken. Het droogt dan in en gaat vervellen, daarna is het weg. Dit kan zo een week duren hoor, moet je niet van schrikken. Ik houd het vet met vaseline lanette creme, dit kunnen ze zonder recept bij de apotheek voor je maken. Zit niks in is echt puur vet en heel zacht. Maargoed, ik heb ook heel lang bij de HA gelopen en ben soort van proefkonijn geweest voor allerlei smeersels. Nou, dit kan ik je afraden. Als het hier niet mee weggaat zou ik echt een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen, of naar een KA om eventuele allergieën uit te sluiten en daarna naar dermatoloog. Die had bij mij in een keer alles goed, was echt een opluchting!
Maar blijf je ook smeren als er een droge korst op zit? De huid is namelijk nog steeds dik en vurig. Maar er zitten nu ook losse korstjes/velletjes op. Of is het nu vooral een kwestie van vethouden?
dus hij reageert erg op die creme hmmmm dan zou ik het even zo laten idd en een verwijzing voor de dematoloog vragen.. Door de warmte krijg je vaak ook meer last ... en die warmtebultjes had de oudste idd ook altijd.. Ik zou echt even naar een dermatoloog gaan
ja, ik hou het nog een paar dagen vol en als ik geen verbetering zie dan regel ik gauw een doorverwijzing.
Zodra ik een dun laagje erop smeer, begint hij direct verschrikkelijk te krabben. En dan zo erg, dat hij in no time helemaal bont is.