Wie heeft er GEEN box en waarom niet?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Vica86, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Wie heeft er GEEN box, bijv door ruimtegebrek ofzo en hoe bevalt dat?
    Wat heb je om de box te vervangen? Speelkleed op de grond en of wipstoel ofzo?

2. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Wij dachten ook geen box meer neer te zetten, we hebben een kleine woonkamer. Maar doen dit toch wel, het is een ideale plek om je kleintje even ongestoord neer te kunnen leggen.(wij hebben ook nog een spruit van 3 erbij lopen). Elin sliep vaak in de box in de wandelwagen bak in het begin.

Succes groet, Selma

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    We hebben wel een box maar ik zal je eerlijk zeggen als ik het overnieuw zou moeten doen zou ik hem niet aanschaffen
    heb hem echt amper gebruikt. Mevrouw vond het namelijk niets aan.
    Ga hem wel proberen te gebruiken voor de nieuwe baby dus ik ben benieuwd.. :D maar mijn dochter vond het speelkleed en de wipstoel veel leuker

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vond de box wel handig bij mijn dochter, omdat ze er ook in sliep.
    Echter woon ik nu op een apartement. Dus voor het bedje hoef ik maar 10 meter te lopen.
    Als de kleine wakker is kan die ook op een speelkleed op de grond en de wipstoel.
    Vanuit de keuken kijk ik zo naar de woonkamer, dus tijdens het koken bijvoorbeel kan de kleine ook gewoon op de grond ofzo.

Ik ben ongepland zwanger geraakt en had net alle babyspullen verkocht. Nu twijfel ik dus om een box aan te schaffen. Mocht ik het achteraf wel handig vinden dan kan ik er altijd nog 1 halen toch? Bijvoorbeeld als de kleine je de hele tijd achterna gaat kruipen en dus lastig kan worden met bijvoorbeeld eten koken ofzo.
    Al heb ik dan ook gewoon een kinderstoel.

Mijn dochter was heel makkelijk, vond het in de box prima maar eruit ook. Deed ook geen gekke dingen en speelde veel met eigen speelgoed. Als het volgende kindje meer aanhankelijk is is een box wel makkelijk, maar niet noodzakelijk lijkt mij?

5. Meara

Meara Niet meer actief

Ik heb wel een box en ben er zo gelukkig mee
    Mijn dochter van 17 maanden kan er nog heerlijlk in spelen zodat ik even wat in huis kan doen.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hadden we een box maar die hebben we meer gebruikt als speelgoed dump plaats en met 8 maanden ofzo hebben we hem naar zolder gedaan.

fynn lag in het begin in de kinderwagen en al heel snel gewoon op de grond of in de wipper.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hadden bij bijde kids een box en die is echt amper gebruikt. als ze der ieder 10x in hebben gelegen is het veel. al voor hun 1e verjaardag stond hij al opgeborgen omdat het meer een opbergbox werd dan een speelbox.

mijn kids vonden het veel leuker om op een kleedje op de grond te spelen en slapen deden ze in bed of toen ze nog heel klein waren nog wel is in de wandelwagenbak. ook een wippertje werd hier veel gebruikt

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik dacht eerst ook, ik zet geen box neer, maar werd toch hard uitgelachen door een aantal mensen. Ik denk in ieder geval niet dat het goed voor een baby is om de wipstoel ipv de box te gebruiken. het kind zit dan de hele tijd in dezelfde houding en kan zich niet uit zichzelf leren bewegen, omdraaien, hoofdje optillen etc. En dat is echt slecht voor het hoofdje van het kind, er stond pas nog een heel artikel over in de krant, dat we onze baby's te lang in stoeltjes als wipstoeltjes en maxi cosi's laten zitten! Dus daar zou ik iig goed over nadenken.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok het is niet de bedoeling om de wipstoel de box te laten vervangen. Echter in een wipstoel zitten ze vast, dus op sommige momenten kan dat veiliger zijn dan op de grond.
    Vandaar dat ik die er zowiezo bij wil gebruiken als we geen box neer gaan zetten.

Ik heb ook de ervaring dat de box meer een opslagplaats wordt. Nou hebben wij precies een plek waar de box kan staan, maar ja.. Op die plek kan je ook op de grond een veilig plekje creeeren.

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen en dus gewoon de box weg laat. Mijn dochter zet ik ook nog wel eens in de kinderstoel als ik ga koken ofzo. En dan lekker met de tv aan. Dus tegen de tijd dat de leeftijd komt dat ze bij bepaalde dingen in de weg kunnen zitten dan is dat ook nog een optie.
    Of even in de kinderstoel als ik aan het stofzuigen ga enz.

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    je kan je kindje toch ook op een speelkleed laten liggen, of op een dikke deken.. of weet ik veel. idd te veel in de wipstoel is ook niet goed maarja dat kan je natuurlijk afwisselen

ik gebruik dat ding inderdaad meer als speelgoeddump en tegenwoordig als strafplek :)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd.. zo wil ik dat ook gaan doen.
    Speelkleed op de grond (desnoods zelf 1 maken die lekker groot en dik is) en voor gevallen dat de kleine echt even vast moet de wipstoel of kinderstoel (die ook in ligstand kan).
    Verder gewoon lekker op het kleed als die niet bij ons is :D

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ja maar dat werkt niet altijd. Mijn dochter vond het leuk in de box.. Zitten, staan, liggen dan was ze helemaal druk hahaha.
    Maar ja, die dingen kan ze ook veilig op de grond.
    Dus vandaar dat ik hem verkocht had.
    Was toch niet meer nodig en scheelde een hoop ruimte.

Wenswenswensje likes this.
  14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De box als strafplek lijkt me echt geen goed idee, dan maak je van een veilig speelplekje een gevangenisje... Tegen de tijd dat ze straf snappen is in de hoek of in de gang veel begrijpelijker denk ik. Net als kinderen voor straf naar hun kamer sturen ben ik ook geen voorstander van.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Straffen is hier gelukkig niet echt nodig. Als ik haar echt even zat ben (haar acties) dan moet ze op de bank zitten met haar beker en rustig blijven. En dat begrijpt ze goed. Nee kent ze gelukkig ook erg goed.

16. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook een super onhandig ding die box en hij staat gruwelijk in de weg maarja wij hebben een nogal supervrolijke drukke en vooral lompe hond rondlopen die in zijn enthousiasme weleens boven op ons meisje zou kunnen springen als ze op de grond ligt...

17. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    De box wordt hier nog steeds dagelijks gebruikt. Dan kan ik even de afwasmachine uitruimen/stofzuigen/;s morgens de hond uit laten (terwijl mijn man boven is) zonder dat hij wil "helpen".
    We hebben allemaal nieuw speelgoed in de box gedaan, wat ook in de box blijft en hij vind het er helemaal leuk.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, maar we hebben hier geen huisdieren. Dat scheelt al enorm.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hadden de eerste maand geen box maar ik miste het echt. Vond het echt heerlijk toen we de box eenmaal wel hadden. Op de speelkleed op de grond vond zoonlief in het begin juist niets en ik vond het ook niet zo praktisch (je hebt er toch minder zicht op, de box is hoger).

Ik heb de box nooit als opslagplaats gebruikt. En voordat ie 1 werd heb ik hem ook weer weg gedaan. Nu staat ie er alweer voor nummer 2.

20. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Hier geen box of wippertje!

Vanwege ruimte gebrek en op een paar kleine momenten na mis ik het ook niet echt, ben het niet gewend om ze te hebben!

We hebben zo'n bloom kinderstoel die we als wipper konden gebruiken en het wiegje hing in de woonkamer.

Nu ze begint te kruipen heb ik een oud dekbed op de grond gelegd, anders wordt ze zo snel koud....

Share This Page