We willen natuurlijk allemaal de perfecte moeders zijn voor ons kindje en eindstand is natuurlijk iedereen(uitzondering daar gelaten) perfect op zijn eigen manier is en heeft het beste voor met zijn of haar kindje. Dus dit topic moet je vooral luchtig zien. Maar op welk vlak zou jij een iets minder goede moeder kunnen zijn? Volgens anderen dan. Is dat omdat je na de 1000ste keer nee zeggen toch 'Ja' zegt, puur omdat je het even zat bent je kleine spruit te corrigeren? Geef je een koekje als zoethoudertje? Heb je geen BV maar FV gegeven? Is je kind een keer tegen beter weten in toch uit bed of van de commode gevallen? Ik ga eerst; -Ik heb BV redelijk snel opgegeven. Was lichamelijk en geestelijk kapot. -Mijn zoontje is 2 keer uit ons bed gevallen. Daarna ging het lichtje pas branden en sindsdien durf ik het niet aan. -Hij krijgt al sinds kleins af aan koekies, snoepies (met mate natuurlijk) en een ijsje op zijn tijd. Hij zegt nu ook al echt; KOEKIEE als hij ze ziet liggen bij de supermarkt. -Hij drinkt mijn zwarte (decaf) koffie op as we speak trouwens. -En een iets minder leuke en iets waar ik me echt voor schaam/schuldig over voel. Ik heb doorgerookt tijdens de zwangerschap. Ook tegen beter weten in en nee, dat valt niet goed te praten. Dus dat ga ik zeker ook niet doen. Maar als we toch met de billen bloot gaan, dan helemaal. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik af moet gaan over sommige opvattingen ben ik dus echt een schandalig slechte moeder , maar dat interesseert me echt geen biet. Ik weet dat ik onvoorwaardelijk van mijn zoontje hou en ik ten alle tijde het best met hem voor heb.
Eh..oef.. -ik ben zo moe de laatste tijd en dan val ik onredelijk uit tegen de kids -ik krijg weleens een driftbui als ik er doorheen zit.. (gooien enzo, té erg..) -ik neem mijn dochter altijd in bed met nachtvoeden en houd haar lekker daar -ik ga wel eens naar de wc als mn oppas joggie er is omdat ik even rust wil
nou dan zal ik je niet alleen laten 1: door mijn bevalling heb ik 1 keer bv geprobeerd wat totaal mislukte en het lag niet aan me zoontje , dus hij kreeg FV 2; ik heb ook doorgerookt tijdens de zwangerschap , ik ben wel geminderd VEEL, maarja dat praat het ook niet goed! 3, mijn zoontje is 1 keer van de commode gevallen , terwijl ik hem nog met 1 hand vasthad... hoe dom?
Ik heb nog geen kleintje. Deze mag ik over 2 maanden verwelkomen. Maar heb er wel 1 : - Doorroken tijdens mijn zwangerschap.
Ook hier doorgerookt tijdens de zwangerschap en jeetje wat heb ik me hier daarna schuldig over gevoeld. Bij vk zeiden ze telkens dat ie prima groeide goed op gewicht zat hij werd 3600 gram geschat uiteindelijk is mijn boefje met 2780 gram geboren en wat heb ik gehuilt en wat heb ik me doodgeschaamd.. en nog steeds! Nooit meer zal ik deze fout maken en ik zeg nog elke dag dat het me spijt tegen me ventje ondertussen is hij 6 weken en 4100 gram dus gaat de goede kant op.
Ik ben en voel me geen perfecte moeder. En zal ook geen perfecte moeder voor mijn kind kunnen zijn want ook als moeder maak je fouten Maar ik gaf fv was redelijk makkelijk en gaf mijn baby aan iedereen die hem vast wilde houden haha.
Ik ben weer begonnen met roken Vorige week heb ik iets gedaan, ik begrijp het nog steeds niet! Dylan wou een nachtvoeding, na die voeding heb ik me beneden op de bank neergelegd en dylan in de box omdat ik boven dan niet meer kan slapen door mijn snurkende vriend. Enkele uren later werd ik wakker door verschrikkelijke buikpijn, pijn aan mijn blaas maar heel hevig, ik moest dus ook heel dringend plassen. Nou toen wakker werd waren mn vriend en dylan in de woonkamer aan het spelen met veel lawaai, niet wakker van geworden. Mn vriend vertelde me dat hij dylan tot boven in de slaapkamer heel erg hard hoorde huilen, hij kwam naar beneden, dylan was helemaal overstuur aan het schreeuwen en ik lag helemaal in coma! Hij lag 3 meter van mij af en ik heb hem niet gehoord, helemaal niet!!! Wie weet hoelang dylan al aan het schreeuwen was voordat mijn vriend hem tot boven in de slaapkamer hoorde, hopelijk niet te lang maar ik voel me nog schuldig! Ik kan echt niet begrijpen dat ik hem niet hoorde! Mn vriend was al 2uur beneden toen ik uit mijn coma kwam
Mij ook wel eens overkomen hoor niet zo lang , ik lag ook op de bank totaal uitgeput kindje lag boven in zen bedje en man lief was even naar de winkel , ik in slaap gevallen , me zoon aan het krijsen door de babyfoon die een paar centimeter van me af lag , me man was naar boven gehold , hij kon niet langer dan een half uur hebben gehuild maar ik heb hem echt niet gehoord gek genoeg
Zie dat ik niet de enigste ben met het roken betreft Probeer het echt wel te minderen maar ja, het is niet goed punt uit. Verder......ik heb van begin af aan FV gegeven, zo wist ik wat ze binnen kreeg en dat het voldoende was, en sinds ik eens een ontsteking heb gehad in mijn tepel (ja auwwwwwwwwwwwwwww!!) kan ik niet veel hebben aan mijn borsten qua prikkels. De kleine meid kreeg al met drie maanden haar eerste beetje fruit, wat officieel niet mag van het CB, we hebben het rustig opgebouwd en goed opgelet hoe ze reageerde, en de arts zei ook tegen ons, zolang zij er goed op reageert is er niks aan de hand. En toen ze tandjes begon te krijgen gaf ik haar wel eens een koud stuk winterpeen, de vriendin van mijn sb vond dat zwaar onverantwoord, ze kon wel eens een stuk afbijten en stikken......hallo, ik zit erbij en let op en daarbij, zulke kracht had ze nog niet in haar kaakjes.
Ai ai wat toch veel rokers nee ga er niks van zeggen hoor! Jullie weten het zelf maar al te goed haha Ik heb helaas ook eens mijn zoontje van toen 9 maand van bed laten vallen, ow wat had ik een spijt. Ik zat met die rot babyfoon te klooien.. Oja en als zoonlief eindelijk eens sliep ging ik wel eens snel naar de winkel om een brood oid te halen. Was niet langer dan 10 min. weg, maar toch..
Hebben jullie even..... - Na 2,5mnd van bv naar kv(okal vindt ik dat niet een slecht iets). - Dochter is 2x van de bank gevallen, waar ik haar even alleen liet om een flesje te maken(hebben een open keuken, dus kon haar wel zien). - Ik vergeet weleens om de vitamine d te geven en de eczeem crème te smeren. - De tv staat hier standaard aan. - Als haar vader en ik slecht eten krijgt ze een potje 15+ - Ik zit totaal niet lekker in mijn vel en daardoor reageer ik soms te heftig. Zal vast nog meer zijn, maar dit is wat ik me nu zo kan bedenken.
Hier ook een "bad mommy' Helaas ook doorgerookt tijdens de zwangerschap van de eerste. Zo een spijt gehad, gestopt tijdens de 2e en toen helaas weer begonnen.. Ook ik val wel eens uit tegen de kids omdat ik een pestbui heb. Maar over het algemeen ben ik wel leuk hoor 😁
Ik ben absoluut geen geduldige moeder. Ik hou niet van gemiep. Soms word ik te snel boos. Verder heb ik ook KV gegeven, is mijn zoontje ook wel eens uit bed gevallen en gaat mijn zoontje af en toe een weekendje naar familie zodat ik tot in de vroege uurtjes met vriendinnen in een club kan staan dansen en een paar wijntjes teveel kan drinken
De eerste keer dat ik Lemmy heel enthousiast als vliegtuig de lucht in 'gooide' inclusief bijbehorende opstijg geluiden knalde ik dat arme kind zo tegen het plafond.. Ik heb m vaak genoeg even laten huilen als ik het echt niet meer wist. Even weg gelopen en tot rust gekomen. Borstvoeding heb ik zelfs nog nooit in overweging genomen. Meteen flesvoeding. Roken doe ik niet ( meer ) en drinken doe ik ook niet in de zwangerschappen. Wel heb ik zwangerschapssuiker en ben ik een ontzettend L u L als het om het controleren van mijn waardes gaat en het inspuiten van insuline. Beide vergeet ik stom genoeg best vaak.
Zou het wel willen maar vandaag om 5.30 ben ik uit gevallen tegen dochter lief kon al moeilijk slapen en werd zij wakker. Prima tot daar aan toe gaat ze naast mij lopen zingen en het schoot mij echt in het verkeerde keel gat loop al een beetje op mijn laatste loodjes en viel dus tegen haar uit tik op haar luier( gelukkig en ik duwde haar terug in de kussen van ga slapen. ja maar het is al ligt pfffff... En ze is echt niet super vroeg naar bed gegaan gisterenavond het was netjes 19.30 en dan vind ik 5.30 echt te vroeg en dit al een paar dagen achter elkaar en ik zelf al slechter in mij vel.. En ik tikte dit boven staande en belde iemand die het met mij even heeft gesproken.. ( vanmorgen even de ggz( psychiater- verpleegkundige gebeld dat ik even een telefonisch consult wilde voor vandaag) Ben geen slecht moeder moet even pas op de plaats maken en door ademen zo pffff..
Sorry hoor, maar ik vind het echt een schande dat jullie hebben door gerookt!!! Ik rook zelf ook, maar beiden keren dat ik zwanger was ben ik gestopt. Het is zo egoïstisch. Je brengt je kind gewoon letterlijk in adem nood en over andere kwalen maar te zwijgen. En geen smoesjes van de huisarts/ verloskundige zei dat stress nog slechter zou zijn echt onzin. Waarschijnlijk is er met jullie kinderen niks aan de hand, maar je weet niet wat voor gevolgen het in de toekomst kan hebben. Google het maar eens. Kan het je zelf vergeven?!! Ik oordeel normaal gesproken nooit over anderen, maar dit moet er even uit. Sorry.
Ik heb dit een aantal keer gehad toen de kraamhulp weg was en ik echt doodop was aangezien Joah toen een echte huilbaby was. De babyfoon had ik altijd op het hardst staan en deze staat op mijn nachtkastje dus maar een paar centimeter bij mij vandaan. Maar ik heb een aantal keren gewoon niets gehoord.... Dan kwam vriendlief terug in bed liggen en dan vroeg ik oh is Joah wakker moet ik zijn fles maken? Maar dan had hij net de hele voeding gedaan en hem al terug in bed gelegd.
Maar kunstvoeding is toch niet slecht ik heb me daar geen seconde slecht over gevoeld Ow ja vitamine D vergeet ik ook regelmatig, dit gaf ik altijd samen met zijn medicijntje maar sinds hij dat niet meer hoeft vergeet ik het vaak
Ik heb ook wel een lijst. Maar de meest recente, waar ik echt van schrok en het door mijn fout was, was dat ik druk aan de schoonmaak was en ja hoor, de keer dat ik dat stomme kastje niet op slot doe... Het was heel stil ineens, ga ik kijken zit meneer met de fles glassex en nog voor ik hem af kon pakken, spuit hij zo vol in zijn gezicht! Ogen open, natuurlijk Gelijk gaan spoelen en naar de ha, er was niks en hij kon er wel om lachen, hij vond dat ik best ver was gekomen, 2jr,3mnd, zonder dit soort ongelukjes. Hij zei nog, meestal zie ik mama's eerder met dit soort dingen
Oké en wat denk je nu te bereiken? Neem aan dat ze dit zelf ook wel wisten Of is het puur om je hart te luchten en je je ei kwijt bent?