Gordijnen voeren of niet nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiet, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat zouden jullie doen wij hebben op de babykamer een rolgordijn en we willen nog overgordijnen erbij licht bruine moeten we deze nog voeren of niet?
    Bij mijn dochter hebben we het toen wel gedaan maar zij heeft witte gordijnen op haar kamer.
    Het scheelt ongeveer 100 euro in prijs

Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan op de babykamer?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind het zelf wel mooier.
    Wij hebben rolluiken, dus donker genoeg te maken. Maar toch laten voeren (witte en salmiak-bruin), omdat het dan ook net iets meer licht, geluid en kou dempt..

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik zou het voor die euro 100 wel doen. Hangen ze ook vaak net wat mooier.

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hangt er van af hoe licht doorlatend de stof is en of je enkel glas hebt.

Ik zou het denk ik wel doen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik vind het ook liggen aan de grote van de ramen.

Op J.'s oude kamer hadden we ook gevoerde gordijnen, omdat we dachten dat dat goed was mbt donker maken ed... Praktijk wees uit dat ze toch wel sliep ('t is wat dat betreft net d'r moeder ;)), nu op haar nieuwe kamer heeft ze dus alleen rolgordijnen.

Op de babykamer zijn er twee kleinere ramen, dikke gordijnen staan daar niet zo mooi in. We hebben voor daar dus ook (verduisterende) rolgordijnen gekocht.

Zou het vooral van de noodzaak (donker maken, bescherming tegen koud/tocht, ...) af laten hangen en daarna van of het ook mooi is of niet.

6. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel doen ja. Ben zelf van plan om verduisterende gordijnen binnen kort te laten maken. Een kindje slaapt denk ik toch lekkerder als de kamer goed verduisterd is. Denk ik.

7. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Wij hebben het bewust niet gedaan op de slaapkamers. Moet er wel bij zeggen dat we bruine gordijnen hebben die wel licht doorlaten maar niet extreem veel....
    Omdat we ze niet hebben laten verduisteren word je naar mijn gevoel geleidelijker uit je slaap 'gehaald' omdat de kamer steeds wat lichter wordt (net als die wekker van Philips zullen we maar zeggen). Vroeger bij mijn ouders had ik wel rolluiken en dan werd de nacht abrupt gestopt door de wekker. Begrijp je wat ik bedoel?
    Ons zoontje slaapt overdag ook prima, ondanks dat het niet aardedonker is, lijkt mij alleen maar goed voor zijn dag/ nachtritme.

8. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Heb ik niet gedaan, hier rolgordijnen (wit) en overgordijnen(wit met dieren erop).En het is donker genoeg op het kamertje.
    1foto erbij de rest zie mijn fotoboek van het kamertje.

9. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een wit verduisterend rolgordijn en grijze enigszins lichtdoorlatende overgordijnen van de ikea.
    Ik vind het donker genoeg, pikkedonker vind ik niet nodig. Gewoon donker is genoeg vind ik.

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier creme rolgordijnen en dunne lichte gornijnen erover. Heel handig: ze slaapt ook bij anderen die net als wij geen donkere kamer hebben. Haar wekker is het licht buiten. In de zomer om een mooie tijd wakker en gemiddeld slaapt ze nu tot 8 's ochtends. Nooit slaapproblemen en verwarring gehad. Dus als je het echt zou doen om een donkere kamer te creeren zou ik het niet doen :) .

Deel Deze Pagina