vraagje over uurloon kdv en toeslagen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door brownielover, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    hoi allemaal!

weer even n vraag van deze kant..:p

dochterlief gaat vanaf 1 okt. naar het kdv.
    hoeveel uur per week is onduidelijk, omdat ik op oproepbasis,werk.
    we hebben bij de belastingdienst gemiddeld 16u perweek aangegeven, dus 65 permaand.

wij hebben flexibele opvang, wat met mijn werk ideaal is.

maaaarrr toen ik de gegevens van de uurprijs doorgaf aan de belastongdienst, stond er bij dat dat hoger was dan het toegestaande maximum??:(

betalen wij dus teveel? en mag dat uberhaupt? wij betalen 15%extra per uur ivm flexibele opvang, maar mag dat dan wel?

ook wou ik graag weten dat stel, wij verbruiken in de maand maar 60 uur, dan krijgen wij dus 5 uur teveel van de belastingdienst. ik ga ervan uit dat je dit gewoon moet tetug betalen?

en stel dat we er 80 gebruiken ipv 65, krijg je die overige uren die je te weinig hebt opfegeven dan alsnog vergoed?

vast bedankt!

groetjes melanie:)

2. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Volgens mij hanteert de bd een maximum uurprijs van 6,45 (uit mijn hoofd)

Ons kdv heeft een uurprijs van 6,90

Die 0,55 per uur is dus voor onszelf.

Hoe het zit met de uren weet ik niet, dat ga ik ook zien volgend jaar :)

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Een kdv mag vragen wat ze wil maar de bd vergoed maar een percentage over het maximum bedrag. Je krijgt dus toeslag over het maximale uurtarief en niet over het gehele uurtarief. Het kdv rekent ws meer per flexibel uur omdat het moeilijker is de kosten te dekken als je die moet verdelen over minder uren. Denk aan huur van btw gebouw etcetera.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Alles wat je teveel betaalt moet je terug betalen, wat je te weinig betaalt krijg je met terugwerkende kracht terug.

Een kdv mag per uur meer vragen dan het maximum bedrag welke de belastingdienst vergoedt.

Wij betalen voor de gastouder ook iets meer per uur dan de belastingdienst aanhoudt als maximum. Die kosten 100% voor eigen rekening.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kdv mag vragen wat ze willen, al zitten ze 10 euro boven de max. Alleen over het verschil tussen de max en het tarief krijg je geen vergoeding. Die betaal je dus 100%zelf.

Die uren worden aan het eind van het jaar berekend, met een jaaropgaaf van die je van het kdv krijgt. Dus als je de ene maand 5 uur extra hebt, en de andere maand 10 minder, dan heb je 5 maand teveel gekregen. Dat moet je dan wel terugbetalen, maar andersom natuurlijk ook. Dat merk je dan ergens het jaar erop.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    okee duidelijk. bedankt!:D

Deel Deze Pagina