Ervaringen Baby Bjorn draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda88, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL

oke eigenlijk moet ik niet meer reageren omdat ik hier het gevoel krijg alsof ik met zwaar gelovige aan het discussiëren ben over het bestaan van god.
    Het gaat erom dat iemand vraagt: heeft iemand ervaringen met deze draagzak. Als je niet weet op welke manier iemand het product wil gebruiken moet je niet direct zo afkeurend zijn alsof iemand zn kind rechtstreeks het ziekenhuis in draagt vanwege scheve heupen.

Ontwikkeling: Ik vind nogmaals dit is mijn mening! buiten dragen van een baby is oke maar binnenhuis vind ik dat onzin of er moet een medische/emotionele oorzaak zijn (reflux/huilbaby etc) motorisch bedoel ik mee dat als een kind niet leert zn spieren zelf te gebruiken/ te versterken doordat je hem/haar heel de tijd tilt later is met bepaalde ontwikkelingen( ik heb het niet over een half uurtje he)

Ooit ergens in verdiept ??? In baby's???? Wij stammen van de apen af en die worden ook gedragen zo word een baby ook graag gedragen!! :) Ik heb tot op heden geen foto gevonden van apen met een doek om hun lichaam op de baby te dragen.

Hiermee sluit ik de discussie van mijn kant

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Jongens! Moet elk topic een reltopic worden? TS stelde een normale vraag..

Ts ik heb een baby bjorn. Heb hem welgeteld 4x gebruikt om mijn zoontje van de PSZ te halen. 5 min heen en 5 min terug en tjonge jonge wat had ik een last van mijn nek en rug. Dochter vond het heerlijk, zij sliep heerlijk warm tegen mij aan maar ik vond het niks.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Nee joh! En ergonomische draagzak is echt niet duurder dan een BB!
    Vaak juist een heel stuk goedkoper hoor.

4. Username

Username Niet meer actief

#64 Username, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2013
    Eens met Patrijs. Een BabyBungel is echt niet goedkoper dan een ergonomische drager hoor.

Er is hier in de buurt een vrouw met twee kindjes, ik kom haar dagelijks tegen. Ze fietst met haar kleinste in de BB, hoofdje en beentjes bungelen alle kanten op. Ik vind het er zo sneu uitzien, het kan niet comfortabel zijn voor die kleine.

Edit: Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je in de buurt woont mag je gerust mijn Storchenwiege eens komen proberen. PB dan maar.

5. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Oef laatstheb ik iemand helemaal uitgelegd wat ergonomisch dragen is, onze manduca laten testen en nog linkjes gemaild. Hebben ze een stokke gekocht, want nu kan ze lekker vooruitkijken... Hmm toch niet helemaal goed geluisterd. De stokke is ooknog eens duurder dan de manduca...

7. brabbelbus

20 jul 2013
    6
    0
    0
    ik moet bijna lachen om de heftige discussies .. iedere mama weet het voor haar eigen kind beter vaak ook ondanks of er wat bewezen is of niet (merk ik als zwangere ;)) .. dus what the heck .. ikzelf ben ontzettend voor de doeken en het knopen en lijkt me baby bjorn idd slecht voor de heupjes en het nekje wat bungelt als ze nog zo klein zijn..
    Ik was opzoek naar info en ben ondertussen alleen wijzer geworden dat je hier beter geen discussie over kan beginnen :p ..

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er verder niet echt iets over zeggen (er is genoeg gezegd;)) maar als je in NH woont, mag je gerust mijn Hop Tye of Nesthakchen komen proberen:)

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Hier ruime ervaring met de bondolino en draagdoek - heerlijk allebei. Nu draag ik niet vaak meer met een drager (al gaat het in voorkomende gevallen nog prima met haar bijna 11 kilo), maar vaak nog wel stukjes gewoon op de arm, en dan zit dochter ook nog bijna altijd in de spread-squat tegen ons aan. Ik heb bij de prenatal toen ze een maand of 8 was een keer voor de grap een BB omgedaan, man, elke beweging die ze met haar beentjes maakte (en dat waren er heel veel bij dat gebungel) gaf een klap op mijn rug! Al kreeg ik m gratis...

Toen we op reis waren kwam er een man, zo te zien van het platteland, naar ons toe - of we wel wisten dat een draagzak heel slecht was voor de heupjes, want dat was dan net alsof je een hele dag op een ezel zat, zo hangend op je kruis en met je benen bungelend.... ik begreep het niet goed en manlief zat niet genoeg in het onderwerp om het verschil uit te leggen, maar ik denk dat deze man feilloos het probleem van de BB beschreef. De heupjes worden belast in een richting die op jonge leeftijd helemaal niet goed is, bij elke stap worden de heupkopjes als het ware uit het kommetje gerukt door de zwaartekracht. Dat is de kern van het probleem. Bij ergonomisch dragen worden de beentjes in een houding gebracht (spreid-hurkstand of M-stand, benen wijd en kontje lager dan de knietjes, niet ontoevallig ongeveer de houding die een kind in een spreidbroekje ook aanneemt) die een goede heupontwikkeling, een goede ingroei van de kop in de kom bevordert. En natuurlijk heeft een kindje afwisseling in houding nodig, maar een kind dat veel gedragen wordt leert al heel aardig balans te houden en te corrigeren. Toeval of niet, ik ken een hoop meiden die dragen/gedragen hebben en mijn dochter was met haar 13 maanden al een relatief late loper binnen die groep.

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet zeker weet welke draagzak of draagdoek je fijn vindt zou je eens naar een pas moment moeten gaan. Wij hebben onze draagzak gehaald bij een webshop die maandelijks een inloopochtend heeft. Toen konden we alle merken uit hun assortiment uitproberen.
    Dat vonden we echt fijn, want je wil uiteindelijk toch iets wat bij jou past (lekker boeiend wat de rest ervan vindt)

Wij hebben een Bondolino gekozen. Deze is makkelijk voor ons omdat zowel mijn man als ik dragen en deze met industriële klittenband heel makkelijk in maat te verstellen is.
    Aangezien mijn man de drager het meest gebruikt heb ik hem laten kiezen, ik had zelf mijn oog op een doek laten vallen. Maar mijn man zei dat hij 'm niet ging gebruiken als hij elke keer moest knopen.

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Er zijn toch allemaal verschillende draagzakken van BabyBjorn? Zijn die allemaal zo slecht dan? De modellen lijken behoorlijk te verschillen.

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
  13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 en vind m juist erg fijn! :) mijn dochter eigenlijk ook!
    Ze is er nu te groot voor maar regelmatig gebruikt! Niets mis met haar heupjes en met 11 maanden liep ze al los. Dus ik deel deze mening niet maar vind hem prima! :)

14. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Dit model heeft inderdaad een iets bredere zit dan de andere BabyBjorns, maar:

- Hij kan nog steeds gebruikt worden met het gezicht naar voren. Dit wordt afgeraden omdat een kindje zich in die houding niet kan afsluiten voor teveel prikkels, en omdat het ruggetje dan hol staat in plaats van bol, en omdat de heupen dan niet ergonomisch ondersteund worden.
    - Het zitje is nog steeds smaller dan een echte ergonomische draagzak. Kindjes zullen er dus snel uitgroeien omdat de benen niet meer tot aan de knieholtes worden ondersteund.
    - Hij is duurder dan de meeste ergonomische dragers, dus dan kan je net zo goed meteen gaan voor een Bondolino/Tula/Boba/Storchenwiege/Manduca etc.

Ik vond het dragen met een BabyBjorn zwaar. Mijn schouders en rug gingen zeer doen en het zat gewoon niet lekker. Daarna heb ik een Tula gekocht. Nu draag ik mijn zoontje van 11 kilo nog moeiteloos, zowel op mijn buik als op mijn rug. Echt een heerlijk ding, ik heb er super veel plezier van!

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk worden kindjes niet meteen kreupel van een BabyBjorn, maar er bestaan gewoon dragers die voor zowel moeder als kind prettiger dragen en waarmee je langer kan dragen. En die zijn niet duurder dan een BB. Dus waarom dan kiezen voor minder comfort terwijl het duurder is? Daar is iedereen natuurlijk vrij in ;)

Ik heb veel gehad aan Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb ; veel informatie, fijne webshop!

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Buiten het ergonomisch dragen om, ik vond de bb een ramp. Ik had er een gekregen en ik had zelf een tricot slen. Ik dacht ook handig een bb voor een snelle boodschap of naar school. Maar ik vond het nog lastiger om haar in de bb te doen dan in de tricot. Bovendien was zij vrij fors en dat paste al snel niet. Dus zeer weinig gebruikt en de tricot heel veel. En dit is toch al 6 jaar geleden. ;)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb ervaring met heel veel draagmanieren.
    Ook met Babybjorn.

Als je een drager alleen wilt voor korte momenten, even naar de winkel lopen, even de hond uitlaten, dan zal je kind, als er geen heupproblemen in de familie zitten, er echt geen blijvende schade aan overhouden. En als je je kind in de kikkerzit wilt, m.b.v. opgevouwen doek kun je veel bereiken in een Babybjorn of soortgenoot.

Maar ik moet zeggen dat ik het voor mezelf echt minder prettig lopen vond. Ik ben niet lang, mijn kinderen waren niet groot, maar in een drager tikten hun voetjes de hele tijd tegen mijn bovenbenen of knieën. Dat vond ik irritant. En ik kreeg snel last van mijn rug.

Uiteindelijk vond ik de Indonesische slendang, de Afrikaanse doek en de mehtai stukken handiger (ze waren ook goedkoper). Met de Afrikaanse doek kon ik ze nog dragen toen ze vier jaar waren en moe waren tijdens ee wandeling, ik denk niet dat dat gelukt was met een Babybjorn.

Maar ik snap best wel dat iemand het 'geen gezicht' vindt om met een doek te lopen...in zo'n geval: er zijn veilige buikdragers die niet duurder zijn dan een Babybjorn, waarbij je door betere gewichtsverdeling minder snel last van je rug krijgt, en waar de beentjes niet voor je hangen. Ook nog eens in meer kleuren verkrijgbaar dan een Babybjorn.

Koop alleen NOOIT zo'n hangmat-achtig geval, zoals Minimonkey Sling, Lodger Shelter, Premaxx ed. - die zijn levensgevaarlijk...in zo'n type doek zijn wereldwijd meerdere kinderen overleden. Infantino Recalls to Replace SlingRider Baby Slings; Three Infant Deaths Reported | CPSC.gov

18. 2013

2013 Lid

27 dec 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook veel plezier mee gehad met mijn tula! Mijn zoontje zit er ook graag in.ik had hem urenlang gedragen op vakantie en geen last van mijn rug ofzo gehad.Zeker een aanrader.

Deel Deze Pagina