Nu hebben wij net witte chocolade gesmolten en na een uurtje weer gesmolten om dat het bijna weer hard was.. Maar nu mijn vraag, de2e keer dat we het gingen op warmen was de chocolade echt vies .. Allemaal brokken en zelfs de boter of oli was los gekomen van de chocolade( beetje faag, maar hoop dat iemand het begrijpt) Hoe kan dat? En waarom kan ik het niet nog een keer opwarmen? We wouden van die choco cake lollies maken..
Een pan met heet water en daar in een bak met chocola.. Maar denk ook dat is gaan schiften .. Nog nooit gehad ! Helaas we gaan gewoon met nieuwe chocola op nieuw beginnen en dan rustig op laten warmen en niet te snel willen.. Thanks !!!
ik had dat gister ook, of het smelten was wel gelukt maar de chocola was nog best wel dik. maar ik had de chocola gewoon in een pannetje gesmolten terwijl het eigenlijk au bain marie moest dus ga ik dat nog ff proberen.
Wat je moet doen is dan een kopje thee of koffie maken (ligt aan je voorkeur) en daar een klein beetje van ingooien, dan bindt het zich weer en wordt het mooi glad.. Heb ik geleerd op een workshop bonbons maken, werkt echt en je proeft het niet (met thee tenminste niet)..
Denk dat het te warm is geworden. ik knoei trouwens niet meer met warm water enzo. gewoon in de magnetron
En anders heb je choco met een koffiesmaakje. Is ook niet gek, want ze verkopen dat ook zo in de winkel
ik denk dat de chocolade te heet is geworden. Witte chocolade is sowieso lastiger! Ik zou het in ieder geval niet een tweede keer laten smelten, gaat snel mis. Echt au bain marie doen, dus de bak boven het water !(niet erin) en het water niet té heet laten worden.
@ Strijkkraal: Met alleen water werkt het ook niet.. Maar met thee of koffie dus wel Vind het ook bijzonder hoor, maar met eigen ogen gezien haha..
Helaas had ik de chocola al weg gegooit maar als het weer een keer gebeurt ( laten we hopen van niet ) Dan ga ik dat met thee zeker proberen..