Ervaringen baby die niet zelfstandig poept?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door K0pjeThee, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik zou dan gewoon naar de SEH Gaan en zeggen dat je t niet vertrouwd. En bijvoeding, das lastig met hun advies , maar t is jouw baby. Als je wilt stoppen tijdelijk, is dat jouw keus.net als dat je door wilt gaan!

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Kindicol gaat zulke hevig obstipatie niet oplossen... Fijn spul hoor, maar dan voor lichtere obstipatie.

Het verbaast me nogal dat er helemaal niet gesproken is over het geven van probiotica :eek: Bovendien is bijvoeding tot een jaar alleen maar dat...bijvoeding. Je kleine heeft nog meer dan genoeg tijd om er aan te wennen. Dat gepush van artsen altijd om er maar vreten in te proppen...zucht :confused: Kijk liever naar het kind als individu, denk ik dan. Dit kindje kan het duidelijk nog niet verwerken, dus forceer dat dan ook niet :(

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh

De ontlasting blijft als het goed is nu wel zacht door de forlax. Alleen als het te lang in de endeldarm blijft zitten zou het hard kunnen worden.
    De vraag is nu alleen, hoe lang zou het duren voor het er vanzelf uit komt, of komt het er helemaal niet uit en wordt het nogmaals hard......
    Volgens de arts zouden die kindocol druppels er voor zorgen dat de darmen zodanig geprikkeld worden dat de aandrang komt?? En ik mag hier pas op dag 4 mee beginnen, vorige week was het eerste deel van de ontlasting al wat harder geworden toen ik een klysma gaf op dag 3.( gaf toen wel een half zakje forlax, dus weet niet zeker of het nu op dag 3 ook harder zou zijn met een heel zakje forlax)

Probiotica zou ik misschien ook kunnen proberen, maar met forlax stoppen lijkt me nu ook niks , of zou dat samen kunnen ?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens.
    Ik begrijp de insteek van de artsen ook niet.
    Het is een bepaalde manier van denken. Het eten moet er in. Dus hulpmiddelen inzetten om dat te forceren.
    Waarom niet eerst terug naar de basis: borstvoeding.
    Kijken of er dan verbetering optreed. Zo ja, dan weet je waar het probleem ligt.
    En kan je alle tijd nemen om langzaam aan voeding te introduceren.
    In borstvoeding zit alles wat je kindje nu nodig heeft.

Aegyo en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, wij kregen juist dat advies van de kinderarts; bijvoeding is prima, maar bij zulke heftige obstipatie moet je geven even een stap terug ipv blijven forceren. Hier werkte dat dus echt goed; stap terug, alleen borstvoeding tot ze weer 2-3 dagen normale ontlasting had zonder moeite en zonder buikpijn. Dan met een introductieschema weer heeeel rustig aan opbouwen. Zo ontdekten we wat goed ging en wat stoppend werkte, ik dacht die maanden wel dat het eeuwig zou duren etc, maar met een maand of 9 ging er bij haar darmen een knop om en ging het prima. Vanaf 1,5 ging typisch stoppend eten ook moeiteloos, het is echt helemaal goedgekomen dus. Nu is ze ruim 3 en poept 3x per dag :D

Ik zou dat dus écht proberen, terug naar de basis en vanaf daar weer heeeel rustig opbouwen met een schema.

Fristi2012 en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn vriendinnetje deed bovenstaande ook, hield ook een eet-dagboek bij , om zo te kunnen bepalen op welke voeding haar baby de meeste reacties (lees constipatie) gaf :thumup:

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Pfff lastig parket waar je inzit.

Bij ons gold ook, bijvoeding indien goed gaat zo niet dan terug naar de basis. Dat heeft de kraamzorg ons ook nog verteld aangezien ze toch ruim tijd over had dat we t over dat soort dingen konden hebben. Wij hadden de kinderarts in t albert schweitzer zieken huis, weet helaas dr naam niet maar een blonde oudere dame, die gaf precies hetzelfde aan. 1 soort bijvoeding tenminste 3 dagen proberen, als dat goed ging overstappen naar een nieuwe, indien niet goed terug naar de basis, wachten tot t goed ging en dan rustig aan een andere bijvoeding proberen. Wij kregen dan wel t verzoek om voor de zware kost te gaan ivm reflux, maar dat zou ik nu niet doen.

Probiotica zelf niet geprobeerd maar ik hoor er goede verhalen over (orthaflor). Met die zakjes vezelpoeder moet meer gedronken worden omdat t vocht bindt, je hebt al rosevicé maar is dat voldoende qua hoeveelheid of moet daar misschien nog wat meer vocht bij? (ik maakte zelf ooit de fout om te weinig bij te drinken met t voorspelbare averechtse effect vandaar).

8. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Je kindje is 7 maanden en moet dus linksom of rechtsom perse per direct BIJvoeding krijgen. En als dat niet goed gaat, dan maar allerlei hulpmiddelen... bizar. Waarom zo'n haast?

Zo te lezen geef je borstvoeding, ben je bekend met bijvoeden volgens de methode van Stefan Kleintjes? Zie zijn Facebook groep. Ik zou daar je vraag ook eens stellen.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De meeste hebben het al gezegd en ik ben het daar ook mee eens.

Als je een probleem hebt moet je terug naar de basis. En zeker bij bv, maar ook bij fv, kan het op deze leeftijd echt prima.
    Ga alleen bv geven en kijk wat er gebeurd. Als het een paar dagen goed gaat kan je heel voorzichtig eens opbouwen. Dus begin met zachte groente, bijv pompoen, courgette of evt bloemkool en geef dag 1 1 hapje, dag 2 een paar hapjes en dag 3 een eetlepel. Als dat goed gaat kan je dit noteren en dan kan je kiezen. Of even uitbreiden naar meer of een andere groente pakken voor 3 dagen. Dag 7 pak je een rust dag en bekende groentes.
    Zo kan je heel goed zien welk effect het heeft of juist niet.

Je kindje heeft maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn.
    Als jij weet dat je ziek word van koffie, ga je dan door met drinken van koffie en medicijnen geven in de hoop dat het beter wordt of ga je stoppen met koffie? Waarschijnlijk het laatste. Geef het lichaam van je kindje ook de kans om het zelf op te lossen door op een natuurlijke manier te ondersteunen.

En ja het advies is vanaf 6 maanden bijvoeding. Maar het is niet per definitie noodzakelijk. Het heeft er namelijk ook mee te maken dat kindjes tot een maand of 9 meer open staan voor verschillende smaken. Rond de 9 maanden wordt het lastiger, maar ook later in hun leven komen er meer van deze fases.

Mijn jongste zoon had moeite met mond/tong coordinatie en heeft best lang geduurd tot hij daadwerkelijk wat at. Wij zijn ook pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding.
    Toch merk je dat nu echt niet meer aan hem.

wij hebben overigens ook de voordelen van probiotica mogen ervaren, dus dat zou je erbij kunnen proberen.

Appeltje85 vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij gebruikten inderdaad ook probiotica; tijdens het gebruik ging ze beter poepen en verdween haar eczeem.

Deel Deze Pagina