Ziet je baby er net zo uit als op de 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rus05, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Net 20 weken echo gehad en alles was helemaal in orde, helemaal blij natuurlijk! Maar...op de echo zag je duidelijk dat de baby een behoorlijk groot neusje heeft. Nou is dat niet zo verbazend aangezien mijn man en ik allebei een flinke neus hebben, maar op 1 of andere manier is mijn man er een beetje van in paniek geraakt omdat hij het er echt heel groot uit vond zien.

Mijn vraag is: je kan toch op een 20 weken echo niet exact zien hoe je baby er straks uitziet? Dat lijkt mij omdat er op het gezichtje nog helemaal geen vlees zit, je zit alleen maar naar botten te kijken, dus een aardig neusje lijkt dan toch nog veel groter?

Ik maak me er zelf niet zo druk over maar mijn man is er echt van geschrokken waardoor mijn pret nu ook een beetje bedorven is :(.

Wie weet raad? Alvast bedankt!

Liefs rus05

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    met 20 weken zit er bijna nog geen vetweefsel in het gezicht. je baby krijgt dat nog. anders misschien een pretecho met 28 weken. dan heb je een beter beeld. en zelfs dan krijgt je baby nog iets andere vormen. en geloof me. je man is op slag verliefd als jullie kleine is geboren!!

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ach, de baby moet nog een hoop groeien en de rest groeit vast wel weer bij... volgens mij heeft een baby sowieso nog niet echt zijn 'definitieve' neus bij geboorte, dat gaat pas daarna groeien en vormen.. maak je niet te druk, het zal vast wel meevallen!
    daarbij als jullie beiden een 'flinke neus' hebben kan je kindje dat natuurlijk van jullie meekrijgen, zo werkt dna nu eenmaal..

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dit dachten wij ook bij Devin toen. Die had echt zo'n haakneus.. maar in t echt is t gewoon een klein dopneusje hoor ;)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, dat is moeilijk, want je ziet idd de botstructuur WEL op een (2D) echo! Alleen hoe het vlees/velletje eroverheen zit zie je dus niet.

Als je echt wilt weten of het neusje zo groot is als jullie denken, zou je een 3D echo moeten laten maken (pret-echo), dan kan je precies zien hoe je kindje eruit komt te zien (qua grootte neus)

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Zou me er niet teveel zorgen om maken, gewoon afwachten totdat de kleine er is. Bij ons kindje leek het ook alsof ze een hele grote neus zou hebben, nou dat heeft ze echt niet! :D

7. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik snap de schrik, maar het is maar een neus, hoor!! Ooit een baby met een hele grote neus gezien? Genieten van je zwangerschap en blij zijn met je baby...dáár moet je je energie in steken..

Liefs!

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat ben ik helemaal met je eens en ik maak me er zelf eigenlijk ook niet zo druk over - ik was zelf vooral erg blij dat het goed gaat met het kindje - maar doordat mijn man er zo heftig op reageerde (kennelijk, wist ik eigenlijk ook niet, is hij zelf onzeker over zijn neus) wilde ik het toch even navragen; dan kan ik hem hopelijk een beetje geruststellen. En verder: absoluut genieten van die kleine die op dit moment druk aan het spartelen is :)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    De echt grote zal wel wat afwijken als op de echo. Toch is de vorm wel vaak de echte vorm. Op de eerste echo van mijn dochter konden we al heel goed zien dat ze mijn neus heeft. Bij de 20 weken echo nóg duidelijker en na de pretecho's konden we er niet meer om heen. Op de echo's leek haar neusje ook best groot maar dit was bij haar geboorte dus écht niet zo :)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat er wel overeenkomsten zijn. ons meisjes profiel sluit presies aan op de van de echo's

11. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Nou ook als je een 3D echo laat maken kan het beeld vertekenen. Op de 3D echo van ons zoontje leek het alsof hij een enorm brede neus zou hebben, nou dit heeft hij dus absoluut niet :)

Het zal wel meevallen denk ik.. en als hij/zij een grote neus heeft, dan is dat zo :)

12. Iefie

Iefie Niet meer actief

Oh, het is zo jammer dat je nu alleen aan de neus kunt denken, terwijl julie kindje verder helemaal in orde is (toch?). Ik herken het wel een beetje hoor. Wij zagen bij de echo dat ze behoorlijke oren had waar we ook wel even van moesten slikken. Ik heb nog geen idee hoe ze er in het echt uit ziet (hopelijk zeer snel wel!!) maar ik maak me echt niet druk (meer) over hoe groot haar oren zullen zijn. Belangrijkste is dat ze helemaal gezond op de wereld komt straks. Grote oren of kleine oren, we houden nu al van haar en het maakt ons echt niets uit!
    Over de 3d echo..hartstikke leuk en mooi, maar ik kan me nog steeds geen beeld vormen van haar uiterlijk. Haar huid was op die termijn rond 26 weken nog erg dun dus ik vond het nog een soort van griezelig ook. Je kon er namelijk zo doorheen kijken. Zal sterk afhankelijk zijn van de termijn en de gebruikte apparatuur, maar ik vind het eerlijk gezegd het geld niet helemaal waard (ruim 100 euro, had ik mooi van kunnen shoppen voor de kleine!).

13. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik had maandag een echo en mijn vriend moest ook erg kijken naar het neusje van onze beeb. Hij heeft op de echo precies een heel plat 'boksersneusje'. Zou me er niet teveel zorgen over maken. De gyn zei dat dat echt een vertekend beeld is, dat je er nu in feite nog niets kan van maken. En zelfs al zou hij bij de geboorte een plat neusje hebben, dan verandert dat nog met ouder worden. Geen reden tot paniek dus. Probeer toch te genieten van de beelden en de gedachte dat alles oké is met jullie beebje!

14. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier bij mijn zoontje ook een bokser neusje op de 4 d echo. Zag er groot en plat uit. Maar toen zeiden ze ook dat baby's nu eenmaal een vrij breed neusje hebben op de echo. Geen zorgen dus. Nou het viel allemaal mee, je zag wel overeenkomsten maar het was echt niet pcies hetzelfde als op de echo.

Hij heeft een prachtige neus, niets mis mee :D

15. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wij kregen bij de 20 weken echo een close upje in 3D van het gezichtje.
    Schrok me rot :$, eerst gevraagd of ze wel ogen had en of alles wel normaal was !!!
    Zag er heel raar uit en haar mond was één grote streep over de hele breedte van haar gezichtje en ook een brede neus.
    Allemaal goed gekomen hoor, het is echte schoonheid mijn meisje ;)

16. Seth

Seth Niet meer actief

sorry ik moet eigenlijk een beetje lachen.... (en bedoel ik niet hatelijk...) maar waar je je druk om maakt..... zeker als papa en mama ook zo'n neusje hebben...

kinderen veranderen nog veel... in de buik.. en ook uit de buik...

leg de babyfoto's en kinderfoto's van jullie zelf maar eens naast elkaar neer.....

ennuhh grote neus, flaporen, rood haar.... en andere eventuele schoonheidfoutjes... het is JULLIE kindje.. en dat is het mooiste wat er is..!!!!!

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het kan me echt niet schelen of mijn kindje nu een klein dopneusje heeft, een wipneusje of een enorme gok... Ik zou het ook echt ontzettend stom vinden als mijn man zich dáár zorgen over maakt. Maar ja, beter zorgen maken over 't neusje of iets anders onbelangrijks dan dat er reden is tot echt serieuze zorgen, natuurlijk ;)
    Wedden dat hij overigens het neusje van jullie kindje perfect vindt zodra hij het in het echt ziet? ;)

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik wou dat ik me zorgen kon maken om alleen de neus..

19. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zal de volgende keer wel 3x nadenken voordat ik iets op het forum plaats! Voor alle duidelijkheid, ik maak me er geen zorgen om, mijn man in eerste instantie wel: hij vindt zijn neus helemaal niet mooi, hij is daar onzeker over en zijn eerste gedachte daarbij was dat hij die onzekerheid niet wilde voor zijn kindje. Ik heb gisteren dat bericht geplaatst omdat ik graag wat feedback wilde over dat ik hem heb willen geruststellen met het idee dat wat je nu ziet op de echo nog niet helemaal goed in verhouding is, o.a. omdat het kindje nog vet en zo moet ontwikkelen (naast natuurlijk het gegeven dat het kindje vast geen klein neusje zal hebben want die hebben we allebei niet). Ik ben heel blij met de fijne reacties die ik daarover heb gekregen, dank daarvoor, mijn man is nu helemaal gerustgesteld en gewend aan het idee (trouwens misschien ook mijn fout dat ik hem helemaal niet heb voorbereid op de echo).

Maar ik ben wel een beetje verdrietig geworden door sommige andere reacties die zeer kritisch waren, alsof ik me bij wijze van spreken moet schamen dat ik zoiets op het forum heb durven plaatsen. En natuurlijk, Maartt, ik ben ontzettend dankbaar - en mijn man trouwens ook - dat we uberhaupt zwanger zijn en dat alles goed lijkt te zijn met ons lieve kindje, en ik vind het heel erg dat dat voor jou kennelijk niet het geval is; maar betekent dat dan dat andere vrouwen - zoals ik - met in jouw beleving stomme/rare vragen dat niet meer kwijt kunnen op het forum?

Liefs rus05

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meis,

Ik heb ten eerste nog nooit een geboren baby gezien met een giga neus, ten tweede vertekend de echo altijd wel wat.

Ons kindje leek echter wel echt op het kindje wat op de echo te zien was toen ze net geboren was. Maar op de echo was ook een gigantische kin te zien, waarvan ik ook even dacht, uh.. oke?? Dat bleek achteraf toch echt een vertekend beeld te zijn geweest.

Maken jullie je maar geen zorgen, lijkt me sterk dat de neus van jullie kindje de voorpagina gaat halen :)

Deel Deze Pagina