Vorige week een middagje geoefend en dat ging keigoed! Niet zoveel geslapen als bij mij thuis maar ze hebben haar lekker in haar eigen kinderwagen laten liggen om te wennen en toen heeft ze wel een aantal hazenslaapjes gedaan. Verder heeft ze de hele middag gekletst en gelachen dus geen enkel probleem. Ze gaat maar 1 middag in de week (de rest wordt opgevangen door oma en vader) en ze heeft altijd dezelfde begeleidster die voor haar zorgt dus ook ik ben zeer tevreden! Natuurlijk wil ik liever bij haar zijn maar ik merk dat sinds ik nu weer werk ik ook wel erg opgelucht ben. Even een andere omgeving en grote mensen praat. Ik werk zelf 3 dagen maar ik werk in de horeca en begin pas in de middag dus onze dochter hoeft maar 1 middag kdv, 1 middag oma en de andere middag is haar vader thuis. Ik denk dat ik daar best tevreden over mag zijn
Bedankt voor al jullie reacties! Fijn dat het gewoon goed ging bij veel kleine ukkies! Mijn kindje moet helaas toch met 12 weken gelijk drie dagen 10 uur naar de opvang. Mijn schoonmoeder uit Roemenie zou eerst komen en de kleine na een halve dag of gewoon een kortere dag op te halen, maar helaas heeft ze net haar pols gebroken.
Onze oudste ging met 10 weken 3 hele dagen voor het eerst. Onze jongste met 14 weken en ging ook gelijk 3 hele dagen. De oudste ging ma-woe-do en later pas ma-di-woe en de jongste dus direct 3 dagen achter elkaar. 1 dag er tussen vond ik wel beter eerlijk gezegd, maar opzich ging het prima. Wel extra moe, maar goed te overzien.
Mijn zoontje ging ook met 12 weken naar het kdv. Hij is nu 10 maanden en vindt het er heel leuk! Ik zelf vond het verschrikkelijk dat ik het moest overlaten aan toen nog vreemden. Huilend liep in naar buiten op d eerste wendag... Maar hij zelf heeft er denk ik weinig van meegekregen. Hoogstens wat vermoeider. Het komt echt goed hoor! Zo vroeg wennen aan een kdv heeft volgens mij meer voor dan nadelen! Succes!
Vorige week de wenweek gehad. Ze gaat met 12 weken twee dagen van ongeveer 8 uur. Het gaat echt supergoed. Die begeleidsters hebben hun zaakjes zo ontzettend veel beter op orde dan ik. Ik heb drie truukjes, zij hebben er honderd. Alle keren dat ik op de groep ben geweest hing er zo'n enorme rust, terwijl er 10 dreumessen en 3 baby's zijn. Ik kon ook goed zien hoe de begeleidsters omgingen met de kinderen en andersom. Heel ontspannen en dat was echt fijn om te zien. Ze slaapt daar ook beter dan thuis.
Onze dochter ging ook met 12 weken naar gastouder, heb het ontzettend zwaar gehad 2 weken lang, ook die van ons was erg klein(5 weken te vroeg) en heel onrustig, maar wel actief! En nog! Wij waren niet zo blij met onze eerste opvang, me kleine kwam onrustig thuis, en was zich zelf niet. Nu weten we ook wel waarom, er werd totaal geen aandacht aan haar gegeven en teveel visite op en dag in dat huis. Ze is namelijk high sensitive, en savons merkten we het vooral! Een maand later hadden er een gesprek met een ander gastouder, die 1 min bij ons vandaan woont, het gesprek ging zo profecioneel en fijn, dat ik eigenlijk vanaf dat moment de volste vertrouwen had, ik ging niet meer onrustig naar me werk! En me kind is totaal een ander kind! Super vrolijk, ze boekt met alles vooruitgang, ze is ver vooruit zelfs! Het wennen kan zeker 2 weken duren, maar als je echt een goede hebt zoals die van ons, dan ben je daar gauw vanaf! Wij willen onze dochter nergens anders meer heen hebben!