ervaringen babybjorn buikdrager

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lilo77, Dec 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    het kl*te is hier dat ik geen kinderwagen op de begane grond mag plaatsen. moet dus in de berging of van boven naar beneden slepen. dan moet ik dus buitenom naar de berging om dat ding te gaan halen en moet kind dan op m'n heup dragen of achterlaten bij de hond. en als ik de hond uit wil laten dan moet ik dus OF eerst de kinderwagen gaan halen en vervolgens hond en kind, OF ik moet met kind in m'n arm en met hond aan de andere arm de wagen gaan halen. erg lastig dus. misschien toch maar zo'n beco aanschaffen. zie ze 2e hands staan voor rond de 75 euro. is dat een redelijke prijs hiervoor??

en krijg je een kindje er makkelijk in?? ik ga nu met d'r fietsen maar heb geen buggy of zo die ik achterop kan doen. lijkt me wel handig als ik d'r dan in het dorp bijv. in die beco kan zetten.

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nieuw zijn ze geloof ik 118 euro. Ligt natuurlijk ook aan de staat en hoeveel kindjes erin hebben gehangen enz.

Voordeel van de Beco is dat je het kindje een soort van vast kan gespen. Ik zal even voor je zoeken, heb er laatst een site van gezien die daar ook mooie flimpjes bij hebben hoe je die om kan doen.

Beco Butterfly Natalie | Beco babydrager | Babydrager / draagzak | Babybij

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam

Ik heb mijn kinderen er echt zo in, even snel of sneller dan de wagen. De draagzak draaien op je rug vraagt een beetje handigheid, maar is ook zo gedaan. Als ik jouw verhaal zie, zou ik er zo een kopen! Het is helemaal handig in combinatie met fietsen (en fietsstoeltje). Dan heb je geen gedoe met die wagen meer :).

Ik heb destijds voor 135 euro inclusief verzendkosten een nieuwe gekocht. Van slijtage is ondanks zeer veelvuldig gebruik tot op heden geen sprake. Dus dan is 75 euro denk ik best redelijk. Hangt natuurlijk ook af van de andere aanbiedingen en de staat van die draagzak.

Ik wens je in ieder geval veel plezier ermee. Mijn kinderen zijn zelden tot nooit jengelig erin, dus ik hoop dat jouw kindje hetzelfde reageert en je er veel leuke uitstapjes mee kunt maken :).

Volgens mij had Kwekijzer een goedkopere nieuw-site voor je, maar hier nog een overzicht van de verscheidene draagmogelijkheden bij mijn draagzak-webwinkel:

Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik heb ook een ergo baby carrier, het voordeel is dat je je kind ook op je rug kunt dragen en er dus langer mee doet dan met een bb (naast het feit dat de bb dus niet zo super schijnt te zijn). D. is ruim 8 kilo nu en heb vandaag een hele dag met hem in dat ding rond gelopen op mijn buik aangezien ik ook een rugzak meehad en dat ging eigenlijk nog best goed. Prijs nieuw is vergelijkbaar met de beco butterfly.

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ideaal!!!
    Maar mijn dochtertje vond het pas leuk vanaf een maand of 4 daarvoor niet. Maar heerlijk hoor, als ik iets vergeten ben in de supermarkt ff snel dat ding om en hup baar buiten niet eerst naar beneden, buggy halen (woon in een flat).
    Ik woon in een dorp en de winkels zijn vrij klein......met een buggy is het dus een ramp wil je geen stellingen meenemen of stapels waspoeder (kruidvat) omgooien.
    Nu met 9 maanden begint het iets zwaarder te worden maar ze vindt het fantastisch ze ziet alles. Als ik de kamer in kom met de drager begint ze al te babbelen en te lachen.

Draagdoek had ik ook wat een onding.....weer weg gedaan. om je heen draaien/knopen etc etc wat een gedoe.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb hier een Manduca en kan dochter en nog probleemloos in dragen.
    Nadeel vind ik alleen dat je m steeds moet verstellen als je m samen met je partner gebruikt en vindt het vrij lastig om haar er in mn eentje in te krijgen.
    Straks ga ik voor een draagdoek en denk een Bondolino erbij.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb nu een wompat (wordt gemaakt van een girasol draagdoek naar keuze) besteld! Die zijn zooooooooo mooi! En ze zitten fantastisch!

*zoekt verliefde smiley*

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier een geweven doek, een Hoptye en een beco. Doek heb ik eigenlijk alleen in het begin gebruikt, beco en hop gebruik ik nog wel eens, maar niet zo veel meer gezien dochter loopt.
    Zullen hier alle 3 weer flink gebruikt worden voor de tweede, gezien ik eigenlijk geen duo wagen wil (hebben ook een gewone kinderwagen en buggy, dus nog zo'n groot ding er bij... no tnx).

9. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier ervaring met elastische doek, geweven doek, Baby bjorn en Manduca.

De BB vond ik toen m'n zoontje nog niet zo zwaar was af en toe wel praktisch (als ik even de was ophing ofzo) maar mijn rug/bekken is niet zo goed, dus ik hield dat maar erg kort vol. Even naar de supermarkt was bijvoorbeeld al teveel. M'n vriend heeft het veel langer volgehouden met de BB, dus die staat nu helemaal afgesteld op zijn lichaam en voor mij hebben we een Manduca gekocht. Die is echt suuuuuuper! Ik heb er in de herfstvakantie hele wandelingen mee gemaakt en geen centje pijn! :)

De doeken vond ik ook fijn, vooral toen Steven de eerste maanden heel veel huilde, want hij viel dan al snel in slaap en ik had m'n handen vrij om te computeren ofzo :D Maar de elastische doek werd al snel te heet en het knopen vond ik ook best een gedoe.

Share This Page