draagdoek poll!

Discussie in 'Verzorging' gestart door tulip, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welke zou je kiezen?

1. bykay

2. calin bleu fleece

3. calin bleu geweven

4. hoppediz

5. girasol

6. didymos

7. ellevill

8. ellaroo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Eens kijken waar de voorkeuren naar uitgaan en waarom??

Als jullie uit deze mochten kiezen, welke draagdoek zou je dan kiezen? Ik snap dat sommigen van jullie meerdere favorieten hebben, maar dan kijken welke je toch het liefste wil. Zouden jullie ook in je reactie er misschien bij willen zetten waarom die, waar evt. je 2e en 3e keuze naar uitgaan...en welke je bv absoluut niet zou kiezen en waarom.:D

O ja en als er doeken tussen staan die voor kleine tengere mensen niet zo geschikt zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoppediz heerlijke eerste doek.. Super fijn 2 kleuren randen..lekker snel zacht en stevig.. Mooie basic kleuren

Bykay erg bewerkelijk en rekte teveel. Zeker ivm eind keizersnede

Girasol word de eerste binnenkort besteld

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou sowieso voor een geweven doek gaan. Ik heb zelf van dit lijstje een girasol , didymos, ellevil en ellaroo. Ik vind ze eigenlijk allemaal fijn en ze worden allemaal gebruikt, maar girasol is momenteel favoriet.

4. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    aan 1 doek heb je niet genoeg :D

ik vond juist een rekbare doek heel fijn voor de eerste maanden. want je knoopt hem en kan je kindje erin en uit halen zonder de doek af en weer om te doen. en het is voor de winter lekker warm :)
    als je kindje bewegelijker wordt is een rekbare minder prettig en zou je voor een geweven doek kunnen gaan.

een calin bleu geweven is erg dun en dus naar mijn idee minder geschikt voor de winter als je geen draagjas hebt. en een dunne doek moet je beter knopen en snijd makkelijker.
    dus als de mussen van het dak vallen en je goed en secuur kan knopen is deze het meest geschikt.

maar ik persoonlijk zou wel vooral kijken naar een mooie doek. want als je een doek niet mooi vind, draag je minder...
    (als het alleen een degelijk functie had hadden de draagmama's er allemaal maximaal 2...:D)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik maakte ze zelf. Mooie lap stevige katoen (Afrikaanse wax batik, Vlisco), van 90x180, rafelkant omzomen, zelfkant zo laten. En dan als slendang gebruiken en voor torsodragen.
    Zelfde voor mey tai. Die zet je heel simpel zelf in elkaar en ik vind ze prettig dragen. Ik had er een heel stel, die bij mijn kleding pasten. Voor vriend van kennis heb ik er ooit een van stoere camouflagestof gemaakt. En eentje met een krijtstreepje.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb Girasol gestemd. Dochter de eerste 2 maanden in een rekbare doek gedragen en toen gingen we op een warme vakantie dus een calin bleu gekocht. Ging prima en heerlijk koel, makkelijk knopen, dunne doek die makkelijk in je tas kon. Thuisgekomen verzot op dragen en een girasol gekocht. Een dikkere, zwaardere doek, maar zo fijn aan het gevoel! Dus hebben we voor baby-in-mijn-buik ook een eigen girasol gekocht.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een Hoppediz. Dat is mijn 1e geweven doek dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als ik zo op internet lees is het een prima beginnersdoek. Heb hier de zomervariant.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook een hoppediz geweven zomerdoek, ideaal! :)

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik wil er ook meer hoor, maar even met 1 beginnen:)

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    #10 limmeke, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    mijn keuze is didymos.. vind patronen stuk mooier dan de strepen van bv hop of girasol,(ben verzot op indio) en ik hou van blends zoals linnen.. luchtig, niet te dik, draagkrachtig en eenmaal ingedragen zoooo knuffeligzacht

ze zijn duurder.. maar blijven wel waardevast dus mocht je weer verkopen verlies je er normaal gesproken niet veel op..

hop vond ik te dik en met dat stomme zakje erop irritant..
    girasol vind ik niet draagkrachtig genoeg voor enkellaags knopen, ze worden wel boterzacht

ellevill vind ik lelijk, plus heel erg schuine punten met afknopen.. dus meer doek nodig om goed te knopen

bkay te warm en heel veel stof om je heen

calin blue: dun, luchtig voor zomer, maar vereist secuur knopen

zijn trouwens nog meer merken

diva milano: schitterende patronen, geweldige blends, maar een mega prijs
    oscha: mooie patronen, mooie kleuren, mooie blends, prijs valt mee hoewel op moment 2ehands hoofdprijzen worden betaald.
    Kokadi: erg leuke aparte prints, fijn om te dragen, leuke frisse kleuren

11. danip

danip Niet meer actief

Ik ben me ook aan het orienteren, en denk dat het een geweven Hoppediz gaat worden. Maar ik weet het nog niet zeker, want voor de eerste tijd lijkt me een rekbare ook wel fijn.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een Hoppediz vanwege de prijs-kwaliteitverhouding, maar ik vind de Didymos mooier en zachter. Alleen weer wat duurder. Ik denk wel dat dit mijn volgende doek gaat worden.

Mijn rekbare doek heb ik net verkocht. Ik vind een geweven doek toch fijner. Ook in het begin. Voordeel van rekbaar is dat ze erg goedkoop tweedehands te krijgen zijn en daardoor 'leuk' om het eerst uit te proberen. Ik vond deze overigens alleen de eerste drie maanden prettig.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    rekbaar is heel warm.. je wilt gaan dragen in de zomer dus die raad ik je af.. je moet een rekbare meerlaags dragen en tricot is gewoon extreem warm

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Didymos en Ellevill, omdat ik de Indio en Paisley zo schitterend vind!
    Hoppediz omdat dat werkpaarden zijn en gunstig geprijsd, ideale beginnersdoeken.

Natibaby omdat de vlinderdoek MIJn doek is. Maar die stond er niet tussen.

15. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Girasol!! mijn favo

16. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    Girasol...op aanraden mee begonnen en ondertussen veel gedragen en nu uitgeleend en die gaat er ook 1 halen haha

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben zelf begonnen met een rekbare doek maar al snel overgestapt op een geweven doek van Hoppediz. Ik wil ook nog wel graag een Girasol, die gaat er vast en zeker komen voor de aankomende beeb!

18. tulip

tulip Niet meer actief

Meningen zijn nog best verdeeld zie ik al;)

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier 2 doeken die niet in het lijstje staan. Eerste 5 maanden combi cotti gebruikt. Maar ben zelf nogal stevig en die werd te klein. Gebruik nu de slendang. Ideaal.

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Heb de ByKay, maar vooral gebruikt toen zoontje heel klein was. Laatste keer (paar weken geleden) heeft hij weer eens de hele doek ondergespuugd:D Nu veel te warm en hij wordt ook wel groot voor de doek. Ben aan het nadenken voor een andere. Dus alle tips zijn welkom!

Deel Deze Pagina