wanneer begin je met het kopen van de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jane 31, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer hebben jullie de babyuitzet gekocht?

1. Vanaf 12 weken

2. vanaf 15 weken

3. vanaf 20 weken

4. Anders, nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Wanneer zijn jullie begonnen met het kopen van de baby uitzet?:(:(:(
    In mijn omgeving is iedereen erg laat begonnen (rond maand 7)
    Zelf ben ik graag op tijd klaar. Is het te vroeg om met 12 weken al te gaan kijken?:D:D:D

Jane

2. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Het is net wat jezelf prettig vind om te doen:D
    Ik heb al babykamer besteld en wordt geleverd in week 30:D
    En al heel veel kleine spulletjes en ben begonnen vanaf 12 week:D

lIefs

3. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hoi meid, ik heb zelf zoiets van, als je de mijlpaal 12 weken bereikt hebt kun je echt wel rustig rond gaan kijken.

Vorige keer was ik laat en dat resulteerde erin dat ik pas na de bevalling o.a. de kaartjes/behang kamertje etc kon uitzoeken, omdat ik vanaf 30 weken in het ziekenhuis kwam te liggen met zwangerschapsvergiftiging/HELLP.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij hebben alles beetje bij beetje gekocht vanaf zo'n 13 weken denk ik (eerste zwangerschap). Denk dat je het vooral op een moment moet doen dat voor jullie goed voelt.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Vanaf de 5e of 6e maand denk ik, in ieder geval na de 20-weken echo.
    Toen hadden we nog tijd zat om alles rustig op orde te maken :).

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Kamertje besteld met 14 weken (ivm lange levertijd)
    Kinderwagen besteld met 18 weken

En de rest...allemaal na de 20 weken echo toen we het geslacht wisten

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb gestemd op: vanaf 12 weken

ik wilde het graag optijd af hebben want stel je komt in het ziekenhuis terecht....
    en ja hoor ik kwam in het ziekenhuis terecht met 30 weken en vanaf toen verplichte bedrust. dus was blij dat alles optijd af was!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met 7 maanden?! Bij de oudste was alles áf met 30 weken... Bij de jongste iets later ;) maar dat hoor ik vaak, bij een 2e... Maar toen hadden we alle meubeltjes van de oudste nog, dus dan heb je minder haast.

Je moet altijd rekening houden met een levertijd van 3 a 4 maanden voor meubeltjes en wandelwagen.
    En misschien duurt het niet zo lang, maar het kán wel. Dus lekker nu gaan kijken en eventueel kopen als je wat ziet.

Bij grote aankopen is het vaak zo, dat mócht het mis gaan (of er iets blijken te zijn bij de 20 weken echo) dat je kosteloos weer alles mag afbestellen. Dus het is niet zo dat je voor jezelf dat risico niet kan nemen als het ware.

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Na mijn miskraam ben ik een stuk voorzichtiger geworden bij deze heb ik met 12 weken 2 pakjes gekocht en na 17 en halve week hadden we gehoord dat t een meisje was dus toen al wat meiden spullen gekocht maar de grote dingen vonden wij echt de grens na de 20 weken echo was veelste bang dat er iets mis was

10. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Met 12 weken rondkijken is helemaal niet onverstandig. Kopen zou ik zelf dan nog niet teveel doen.

Ik heb in de pol 15 weken ingevuld. Dit omdat we toen wisten dat we in ieder geval een jongetje krijgen. We hebben toen wat kleertjes voor de knul gekocht.

Het echte winkelen hebben we na de 20 weken echo gedaan. Toen wisten we dat het andere kindje een meisje zou zijn.

We moeten nu nog wel wat dingen doen en halen maar ineens niet meer zo'n haast hihi

11. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    doen wanneer jij zin hebt en denkt dat je het moet doen!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    babykamer en kinderwagen besteld in week 14 ( ivm levertijd )
    vanaf week 12 neutrale spulletjes gekocht en vanaf week 20 spullen die bij het geslacht passen

13. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Waar jij je goed bij voelt, daar kan een ander niet over oordelen

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij onze oudste was ik toevallig aan het kijken op MP voor een kamertje, en kwam met 8-9 weken ons droomkamertje tegen, voor een spotprijs, dus hebben het toen gewoon gekocht(we hadden toen al 2-3 echo's achter de rug), de rest hebben we na 12 weken gekocht, zoals de kinderwagen etc....met 20 weken hadden wel alles af, en ben ik begonnen met de geboortekaartjes te maken, en met 25 weken had ik ze allemaal af, maar goed ook, want met 26 weken lag ik het PE/HELLP in het ziekenhuis....

bij onze 2 hebben we alles nieuw aan moeten schaffen gezien er 5 jaar tussen zat, en we twijfelden over een 2e kindje, gezien onze 1e! had toen voordat we op vakantie gingen(was toen 19 weken) alles klaar, en de kaartjes hadden we besteld....

kleertjes etc kocht ik met en met, zelfs al voor de zwangerschappen!!

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb op "anders" gestemd. Wij hebben de wagen namelijk al besteld met 10 weken, na de termijnecho. ;)
    Je moet gewoon beginnen wanneer jij dat wilt en waar jij je goed bij voelt.

16. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb met 10 weken het kamertje besteld en met 20 weken de kinderwagen.

Kleertjes enz heb ik al gekocht vanaf het moment dat ik met de pil was gestopt.

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ehh... Ik ben nog niet zwanger en ben al kleine dingen aan het verzamelen... Heel onverstandig, weet het :D

Denk dat ik me met 12 weken niet meer in kan houden! Better safe than sorry, en mocht het echt misgaan dan kun je dingen altijd weer doorverkopen of weggeven.... Moet er niet aan denken dat ik met een dikke buik nog babyzaak na babyzaak langsmoet pfffft. Ben nogal moeilijk :p

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had eigenlijk het meeste met 12 weken al (bij de eerste neutraal) en bij de tweede veel hergebruikt (meubels) en wat roze dingen na de 16 weken (ik heb punctie gehad dus dan weet je het 100% zeker zo vroeg dus durfde ik dat hihi) ik wil eigenlijk alles helemaal af hebben met 30 weken omdat je de laatste 10 weken moet genieten en rusten en niet alles meer doet en of kan. Zoiezo geeft het innerlijke rust om alles af te hebben haha (bij mij wel tenminste!)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan alles trouwens kosteloos en heel simpel afbellen hoor mocht er iets mis zijn dus dat zou ik niet als obstakel zien :)

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.911
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben (nog) niet zwanger, maar vind het heerlijk om lekker babyspulletjes te kijken. Laatst ging er hier een babywinkel weg waar ze de collectie van Lief lifestyle voor de helft van de prijs weg deden. Ik zou wel gek zijn als ik toen niet iets had gekocht! Maar het blijft wel bij kleine dingetjes. Ik weet wel precies wat ik aan meubeltjes en welke kinderwagen ik wil hebben, dus als het zo ver is hoef ik niet meer te zoeken. Het kleine kamertje hebben we laatst opgeknapt, maar wel zo dat er niet opnieuw behangen hoeft te worden als er een kleintje komt. Het is tegen die tijd de meubeltjes neerzetten en het is klaar!

Deel Deze Pagina