Hoi hoi, weet iemand of er babyfoons zijn met >300m bereik. De onze kan door de nieuwbouwwoningen/goede isolatie niet eens ontvangs krijgen bij de overburen... Ik ben benieuwd! Groetjes Femke
Die bestaan! De Alecto DBX82 beweert zelfs een bereik te hebben van 3 km! (Ik heb geen ervaring met deze babyfoon) Babyfoons met camera en/of met een DECT-verbinding kunnen over het algemeen max 300 meter (of in ieder geval niet zo ver) Goede isolatie is fijn, maar elke extra laag houdt inderdaad wel bereik tegen
Thnx Maranne voor je reactie. Ja die isulatie heeft ook z'n nadelen idd. Hmmm misschien moet ik daar maar eens naar gaan informeren. Vind het namelijk wel erg dat de overburen niet eens kunnen halen met toch al niet te goedkope appartuur...
Die zijn er we, maar persoonlijk vind ik die waardeloos. Ik heb die alecto gehad die Maranne noemt. Wat een waardeloos ding zegt. Groot bereik. Ja, in open veld. Maar niet met huizen,muren en aparatuur ertussen. Dect is echt storingsvrij. Diegene met groot bereik, niet. Zijn geen dect. Alles stoorde hier. Van de tv, gsm, aquariumlapmepn tot de wifi. continu ruis en moest mn oor er tegenaan leggen om mn kind te kunnen horen schreeuwen. Ook hoorde ik regelmatig andermans kinderen op de babyfoon en bijv de radio/bakkies van de vrachtwagens die voorbij reden of aan het lossen waren. Ding terug gestuurd en een andere gekregen maar had precies dezelfde problemen. Nu gewoon een alecto dbx-88 en deze red het wel 250 meter. en, storingsvrij. Ik hoor de kleine gewoon ademen. Zo duidelijk geluid. Maar natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid muren die er tussen zitten.
ik ervaar dat juist weer anders. Heb ook de alecto. Ik woon in een nieuwbouw wijk (alles goed geisoleerd dus) waar alles dicht op elkaar staat en ik kan gewoon 2 huizen verder op koffie gaan drinken...met bereik van de babyfoon. zou zelfs gerust een blokje om kunnen met de babyfoon...dan blijft ie het gewoon doen.. Ik vind het wel een top ding.
oh ik zie dat het om verschillende types gaat, had ik eff niet gezien. Wij hebben de DBX-85 is storings vrij en groot bereik.
Hmm... wij hebben zelf de Alecto DBX-88 ECO. WEet niet of de 82 of 85 oudere of nieuwere modellen zijn. Maar met de DBX-88 hebben we dus echt weinig bereik of da ding begint al te piepen...
Dat ligt aan het aantal muren die er tussen zitten. Babyfoon staat hier aan de voorkant en ik kan zo'n 200 meter weg lopen, zonder dat hij piept. Als ik naar de achterkant van het huis gaat dan piept hij sneller.
vraag me af of dat idd zo is want als ik verderop in mn rijtje koffie gaat drinken zitten er 4 dikke spouwmuren tussen en dan doet ie het nog.
Wij hebben de alecto dvm-70 een beeld babyfoon. Vind het een super ding!! Wel max 300m bereik. Bij open veld.. 50m binnen.. (Zoal standaard bij veel babyfoons) mn ouders hebben een horeca zaak, en erachter wonen zij. Als wij voor in de zaak zitten haslt de babyfoon het net (door 10muren, 5 prof koelkasten en in totaal 30m afstand)
Ik heb die en werkt super!!! Geen storingen of niks hoor. in zowel nieuwbouw huizen als oude huizen en zelfs in een hotel met twee verdiepingen(wij hadden m perse voor de vakantie gekocbt)
Thnx voor jullie reacties Ik kan met de onze als de kleine boven ligt op de eerste verdieping en wij bij overburen (zit alleen doodlopend straatje tussen en 2x3 m tuin) en daar weer een muur al bijna geen bereik. Tenzij je 'm op vensterbank of zo zet. Maar ga je naar buren ernaast dan houdt het al op... vind het zo irri...
Vrienden van ons hebben een soort webcam (geloof van 50 euro) op de slaapkamer en via een speciale app op hun smartphone kunnen ze overal ter wereld de babykamer zien! Die werkt dus via internet, maar werkt wel storingsvrij. En heeft dus een heel groot bereik! Ik weet alleen niet hoe het allemaal heet, maar misschien is dit wel op internet te vinden?
dat systeem gebruiken ze nu ook vaak in ziekenhuizen. Super systeem. Mn zoontje had op de neo en op de de h-care ook zo'n webcam boven zn bedje en konden we hem ten alle via een computer waar dan ook zien zien. zit alleen geen geluid op. en je hebt een soort inlogcode voor nodig. Wist niet dat het ook voor thuis gebruik bestaat.
Wij hebben inderdaad ook een webcam staan. Merk Foscam. Kan je via internet en app op telefoon je kleine in de gaten houden. Bij deze webcam zit ook een speaker bij, hapert alleen een beetje... Enig nadeel.. Je kan hem niet meenemen (de webcam dan), want wil je security, dan moet je hem koppelen aan je modem en password.. Anders kan iedereen inkijken en dat wil je niet
Je hebt nu ook de babymoov. Heb er nog geen ervaring mee, maar die schijnt een bereik te hebben van 1000m. Wij zitten er over te denken om die te kopen.
Wij hebben een camera met een bijbehorende app. Er bestaat ook zoiets als een illegale babyfoon. Deze zendt uit op een fm frequentie. Nadeel is wel dat vreemden dit ook kunnen horen.