Goedemorgen, Ik heb de flessen van Avent gekocht nu zit daar de speen op met nummer 1, is het voldoende als ik die alleen in huis heb of moet ik ook nummer 2 in huis hebben voor onze kleine als ze geboren is? Gr Petra
Wij hebben zelf ook Avent flessen gebruikt, en Mees heeft heel lang met speen nr 1 gedaan. Hij zoog zo hard dat het met een nr 2 speen veel te snel uit de fles kwam. Ik zou het gewoon bij flesspeen nr 1 houden. Nr 2 is zo gekocht, en volgens mij geven ze aan dat dit vanaf 3 mnd gebruikt kan worden..
had u zowel 2 kleine als 2 grote flessen aangeschaft?? ik hebnu alleen 2 kleine, adviseert u het om ook 2 grote aan te schaffen? vrgr
Ik heb de starterspakket van avent gekocht. Hier zaten de 2 kleine en 2 grote in. Bij de 2 grote zat speen 2 op. Inmiddels is mijn zoon 6 week oud en drinkt nog steeds uit speen 1. Als ze ongeveer een maand zijn zouden ze over mogen gaan naar speen 2. Ik zou dus nog even wachten met het aanschaffen. Ik zou nog geen grote flesjes kopen. Wacht eerst maar af of dit flesje geschikt is voor je kleine. Sommige baby's drinken niet goed uit de avent. Tegen de tijd dat je de grote flesjes nodig bent is je kleine ook rond de 3/4 week oud en is dan zo bij gehaald.
Haak ik gelijk in op deze vraag. Omdat de flessen en spenen regelmatig in de aanbieding zijn en ik de flessen van Avant overweeg is mijn vraag of er verschil in de spenen of flessen zit voor borstvoeding of flesvoeding. Ik overweeg om deze te kopen en ben er nog niet over uit of ik fles- of borstvoeding ga geven (heb nog even tijd om te beslissen)
Ik heb verschillende flessen... 2 van avent, natural... Omdat deze speen het meest lijkt op de borst. 2 van difrax En 1 van de hema. Zo heb ik altijd een reserve mocht de kleine een bepaalde fles niks vinden. Heb normale grootte flessen, lijkt mij dat je de kleine na een paar weekjes niet meer gebruikt? Ik ga dan nog wel van tevoren extra spenen kopen... Op de avent zit speen nummer 2... En difrax is hier (woon in buitenland) niet verkrijgbaar. Ik ben ook nog wat aan het twijfelen kwa borst of flesvoeding. Maar een fles kan je natuurlijk ook voor afgekolfde borstvoeding gebruiken.
Behalve de flessen die ik kreeg in de verschillende dozen (Tommee Tippee en Avent Natural) heb ik van te voren niets gekocht. Toen het moment eenmaal daar was, had ik binnen no time een Difrax fles in huis. Voor hetzelfde geld loopt de borstvoeding heel erg goed en heb je geen flessen nodig. Toch jammer van het geld dan
Mijn vraag komt voort uit het feit dat, als borstvoeding gaat lukken, ik zeker ga kolven. Ik zie het echt niet zitten om als enige te kunnen voeden. Maar heb dan geen idee of er verschil in spenen zit voor fles- of borstvoeding. Dus een fles komt er sowieso. Kan mijn man zich ook nuttig maken
Op de grote flessen van Avent zit de nr 2 speen. Toen mijn zoontje nog standaard flesvoeding kreeg heb ik deze verwisseld voor de nr1 spenen want anders dronk hij veel te snel en ging hij zich verslikken. Nu krijgt hij dikkere voeding tegen spugen en gebruiken we wel de nr2 speen, maar voor gewone voeding zou ik echt eerst met de nr1 speen beginnen. Of je overstapt naar een nr2 speen zou ik zelf niet laten afhangen van de leeftijd (er staat op vanaf 1mnd) maar meer van de dikte van de voeding en hoe snel je kindje drinkt. De kleine flesjes zijn hier ongeveer 6 weken gebruikt, daarna zijn we overgestapt op de grotere. Wij hadden voor de geboorte van verschillende merken een flesje in huis en hebben zo eerst bekeken welke ons het beste beviel. @Wien046, de Tommy Tippee zat bij ons in het pakket dat we van de verloskundige kregen. Was een soort van koffertje met veel reclame maar ook wel wat leuke dingetjes zoals dat flesje en een knuffeltje etc. Weet niet of dat standaard overal wordt uitgedeeld?
Bibi! Mijn beeb pakt alleen deze en dat vanaf drie maanden daarvoor hoefde hij niets. Difrax ook in huis maar nee pakt m niet.