Boeken over (door)slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dobbelsteen, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Hoi allemaal,
    Mijn zoon van 1 jaar heeft altijd al wat moeite gehad met slapen, maar de laatste tijd gaat het weer even wat minder. Overdag gaat het opzich prima, 's avonds naar bed gaat gaat ook oke, al duurt het soms wel lang voordat hij eenmaal slaapt. Maar hij wordt 's nachts best vaak wakker en kan dan niet meer zelf in slaap vallen. Ik heb al van alles geprobeerd en eigenlijk wil ik nu eens wat goede info en tips lezen waar ik praktisch mee aan de slag kan.
    Via google vond ik de boeken van Stephanie Lampe. Ook vond ik het boek Lekker slapen zonder huilen van Elisabeth Pantley. Omdat het ook best weer een uitgave is om zo'n boek te kopen vroeg ik me af of jullie deze boeken kennen en deze zouden aanraden? Of zijn er andere boeken die beter zijn?
    Ik hoor het graag :)
    Groetjes

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb lekker slapen zonder huilen. Ik vond het een fijn boek met goede tips.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik had baby in een droomritme en veel aan gehad!

4. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Shakes, waar heb jij die gekocht? Ik kan hem nergens meer vinden alleen tweedehands!
    Hopsatee, dat is de voorloper van Dreumes in dromenland toch?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb hem al een jaar of vijf, sinds de geboorte van mijn oudste.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik leen kookboeken altijd eerst bij de bieb, voordat ik besluit te kopen. Misschien is het een optie om zo'n 'slaapboek' eerst bij de bieb te lenen.

7. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Oh dat is al een tijd geleden :)
    Adje, ik heb vandaag even gekeken in de bieb inderdaad en ze hadden beide boeken niet, ook niet te reserveren. Leek me wel zo handig maar helaas!

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik heb Lekker slapen zonder huilen, maar heb er echt helemaal niks aan gehad. Tenminste niks concreets, het kwam uiteindelijk neer op: kijk naar je kind en volg je moedergevoel. Dat vond ik dan wel weer een geweldige tip. Bij ons zit het slaapproblemen overdag (hazeslaapjes).
    Heb twee weken nadat ze 6 maanden is een consult gepland met Stephanie Lampe. Wilde dat ze eerst naar dr 90min cyclus is voordat ik er zoveel geld in steek :oops:

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij ons heeft het instellen van een strak ritme enorm geholpen... Echt een paar weken op vaste tijden uit bed, niet te lang overdag slapen en op vaste tijden naar bed.
    Voor het slapen gaan lekker in bad en uitgebreid insmeren en dan slapen maar. Duurde even, maar sindsdien slaapt ze over het algemeen prima.

@Blijdorp 6 maanden is nog wel jong om volledig door te slapen hoor... Verwacht er geen wonderen van en misschien valt het mee :)

10. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb ook baby in een droomritme gelezen. Ik hou het ritme niet glashard aan maar ik heb er zeker veel aan gehad!! Het gaf mij ook wel een houvast en rust!! En stiekem kwam/komt mijn zoontje toch wel een beetje in het ritme van het boek ;)

11. Blijdorp

Het doorslapen is geen probleem hoor. Ze slaapt al vanaf 12 weken zo ongeveer van 19 tot 6u. Alleen overdag doet ze hazenslaapjes. Daarin hoop ik toch stiekem een beetje wel op een wonder :roflmao:

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Oooo wat een zaligheid!!! Die hazenslaapjes gaan vanzelf over. Probeer eens om heel snel in te grijpen als de eerste slaapcyclus voorbij is om haar direct weer in slaap te wiegen? Zodra ze het bij ons eenmaal door had, ging dat goed :)

13. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij de boeken van Stephanie lampe!

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ja baby in droomritme van Stephanie lampe. Dat was mn bijbel bij de eerste
    Werkte zi goed dat ik toen ze eenmaal naar kdv ging ik vertelde hoe dr ritme was en ze zichzelf ook strikt aanhield haha

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Ik heb ze maar allebe besteld :)
    Ik ben nu bezig met het ritme van Stephanie Lampe. Ik blijf nu in zijn kamer als hij troost zoekt maar laat hem wel liggen zodat hij zelf in slaap kan vallen. Ik ben er alleen niet helemaal uit hoe ik dat moet doen als hij gaat staan en keten...

16. Blijdorp

We hebben echt alles geprobeerd met die slaapjes:
    - Zodra ze wakker wordt, speen erin en knuffeltje geven (werkt 's avonds binnen een paar minuten) is spelen en lachen.
    - In slaap wiegen is op de arm slapen en in bed weer wakker, de laatste tijd zelfs op de arm niet meer slapen maar aan gezicht voelen.
    - Negeren dat ze wakker is (ze huilt niet als ze wakker wordt) dan gaat ze rollen en spelen in bed.

Ze is ook nooit chagrijnig na haar slaapjes hoor. Gewoon vrolijk en lachen. Maar er is zo lastig een ritme in de dag te krijgen op deze manier.

Deel Deze Pagina