Hoi dames! Onze dochter is inmiddels 7 maanden en slaapt nog steeds in een Puckababy.. Ze past er ondertussen echt bijna niet meer in, het wordt echt tijd voor een gewone slaapzak. Maar het afbouwen gaat voor geen meter! Probleem is niet (meer) haar losse armpjes maar dat ze zo'n beetje 'verslaafd' is geraakt aan het sabbelen op haar zakje.. Zodra we haar in haar Puck leggen strekt ze haar armpjes omhoog, begint door de stof op haar handjes te sabbelen en valt in slaap. Als ze hard huilt omdat ze moe is en we leggen haar in de Puck dan begint ze al een sabbelende beweging te maken met haar mondje zodra we haar in de Puck leggen en op het moment dat de stof bij haar mondje in de buurt komt en de rits dicht gaat is ze stil. Met één armpje los gaat prima, ze gaat dan gewoon naar de kant waar de stof nog wel bij haar mondje komt.. (waar haar armpje dus nog in zit) We hebben ook al sokjes om haar handjes gedaan maar ook dit werkt niet, ze mist het sabbelen om in slaap te kunnen vallen. De Puckababy functioneert inmiddels als een soort speen voor haar lijkt het. (Een echte speen heeft ze nooit gehad, ze begrijpt er niks van als ze er één in haar mond krijgt, vindt het wel grappig om hem eruit te pakken en te bestuderen) Excuses voor het lange verhaal maar is er iemand die dit herkend en tips heeft?? Of wat zouden jullie doen, cold turkey afbouwen? Vind het zo sneu, net weer even geprobeerd, maar na 3 kwartier afwisselend kletsen/beetje jammeren begon ze hard te huilen (want:moe!!) toen haar toch weer in de Puckababy gelegd en binnen 20 seconden was ze vertrokken..
Heeft puckababy niet ook van die tutdoekjes? Misschien dat je die eerst bij haar in de zak kunt leggen, zodat ze eraan went (op de plek waar ze sabbelt / tut), zodat ze dat als vervanging gaat zien? of hebben jullie al een tutdoekje geprobeerd? Hier begraaft de kleine meid direct haar gezichtje erin, hij moet ook echt in bed.. De tuttels van de bijenkorf zijn ook heerlijk zacht, mocht puckababy er geen hebben..
Goed idee, dat hebben we nog niet geprobeerd! Wel een doekje gelegd bij haar gewone slaapzak maar niet eerst bij de Puckababy! Ben nu al blij met weer een nieuwe tip, thanks
Misschien toch nog even met de speen proberen? En die dan zelf een tijdje vasthouden zodat ze hem er niet kan uithalen? Ik keek ook enorm op tegen het afbouwen en het heeft even geduurd maar nu slaapt hij prima in zijn slaapzak (met lange mouwen) en een speen (die hij er ook soms uithaalt). Mijn truuk was om hem een tweede speen te geven als hij de eerste in zijn hand had, zo kon hij die tweede niet ook meteen pakken.. Succes
Wij doen sokjes over zijn handjes af en toe.. Tegen het zichzelf open krabben enzo.. En zn kamertje is ook nog wel koud.. Daar sabbelt hij ook lekker op, misschien is dat een ideetje?
Als laatste optie kun je misschien een deel van de puckababy afknippen en omzoomen.. Dan maak je er toch gewoon een doekje van? Laat je haar wennen aan een slaapzak maar heeft ze haar vertrouwde sabbeldoekje er wel bij.
bedankt allemaal! toch weer wat ideeën opgedaan! Handig zo'n tweede speen En ik denk dat ik er ook een doekje van ga maken idd!