Ervaringen badbevalling gezocht. Verloskundige geeft tijdslimiet na de geboorte.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maxellera, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wat fijn!
    Vertrouw op je lijf!

Hier 2x in bad, thuis, bevallen...bij middelste, prachtige bevalling. Water wat vies geworden door meconiumhoudend vruchtwater, maar geen bloed.
    Ik wou zelf vrij snel uit bad. Ik ben niet zo groot en kon niet ontspannen zitten.

Bij de 2e keer in bad (3e kindje), was het water vies, ontlasting, bloed, het was al niet helder meer toen mijn baby werd geboren. Ook nu bleef ik er niet lang inzitten. Ik had het koud en vond het lastig om mijn baby goed warm in water te houden etc. Hij bleef ook wel huilen. Eenmaal in bed onder de dekens hapte hij direct aan.
    Placenta is bij beiden op bed geboren.

En toch kan ik me voorstellen dat je nog even wilt nagenieten. In ieder geval zonder tijdsdruk.
    Je zou kunnen afspreken dat ze je 'vragen' of je de placenta op bed of in bad geboren wil laten worden. Of dat ze je voorzien van advies en jij daarop een keuze maakt op dat moment zodat deze goed voelt.

Ik wens je een bevalling toe zoals jij hem wenst dat hij is!

2. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier een badbevalling gehad.
    In alle rust. Kindje geboren en nog een uur in het water gezeten.
    Placenta ook in bad.
    Ze houden het gewoon goed in de gaten.
    5 minuten is onzin, in mijn optiek de onzekerheid van de vk.

Ook het afnavelen... Dus het uit laten kloppen vd navelstreng (google maar eens ) bij ons pas na een half uur gedaan !

Als je vk het niet wil.. Er zijn zat vk's die het wel doen.

Deel Deze Pagina