Ervaringen bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuul, 11 mei 2025 om 07:24.

Tags:
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Met een tweede op komst wil ik heel graag een bakfiets. Het zou zo makkelijk zijn met naar school brengen, boodschappen doen en met uitjes. Hij zal dan echt als een soort tweede auto dienen.

Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee? Wat is fijner, een motor achter of in het midden?
    Ik wil graag een tweewieler en geen driewieler ivm de breedte.

2. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.954
    1.715
    113
    Vrouw
    Ik heb een qivelo 2 wiel bakfiets. Zelfde als de voque 2 wieler met middenmotor.
    Bij mij heeft hij heel lang gediend als enig vervoermiddel met de kinderen en toen ze kleiner waren was het echt ideaal. Van en naar school, vriendjes mee, uitstapjes in de buurt, boodschappen doen enz...
    Ik heb die van mij nu al 3 jaar en ben er nog steeds blij mee. Kinderen worden nu wel groter dus dan is het soms minder praktisch als er vriendjes willen komen spelen maar nog steeds gebruik ik hem zeer regelmatig. Enige nadeel vind ik dat de achterband van de bakfiets vrij snel lek kan raken door de hoeveelheid gewicht er toch op komt te staan.

Zuul vindt dit leuk.
  3. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    247
    134
    43
    Vrouw
    Ik heb een urban arrow. En wat ben ik er blij mee. Hij fiets als een zonnetje. Zelfs als ik er soms 4 kindjes in heb. (Eentje dan op zitje achterop). Hoj trapt lekker en batterij gaat lamg mee. Kan hem je echt aanraden. Is wel een investering, daar ben ik me van bewust. Maar als hij als tweede auto zal dienen is dit echt een aanrader.

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Ik heb een Urban Arrow Family. Heel erg blij mee! Is een tweewieler, een driewieler kon ik niet mee overweg en vond ik doodeng.
    Ik heb zelfs een keer 4 kindjes erin vervoerd, maar dat ging wel om fijne poppetjes. Maar ook dat trekt ie makkelijk!

Zuul vindt dit leuk.
  5. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    823
    441
    63
    Wij hebben een batavus fier 2. Super blij met dat ding en super makkelijk mee te fietsen.
    Ik ben bij een aantal grote fietsenzaken waar ze meerdere merken hebben gaan proef fietsen om te kijken welke ik prettig vond fietsen en welke opties ik graag er op wilde hebben. We twijfelde tussen deze en de Gazelle Makki en uiteindelijk een goede aanbieding gezien voor de Batavus dus die genomen.

Zuul vindt dit leuk.
  6. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.418
    1.325
    113
    Vrouw
    A

7. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.418
    1.325
    113
    Vrouw
    Sorry foutje!

8. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.418
    1.325
    113
    Vrouw
    Hier sinds kort ook een elektrische bakfiets. De Urban Arrow Family. Super tevreden van. Dient ook als tweede auto. Ik doe veel met de fiets. De twee kids en hond gaan er gemakkelijk in. Heerlijk ding! :)

9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben ook een hond die er kwa formaat perfect in zou moeten passen naar 2 kids.
    Mijn man vind een bakfiets eigenlijk te duur dus wil er geen 1. Maargoed, hij is niet degene die zo 24/7 met kids en hond alleen is zonder auto. Een tweede auto erbij gaat tegen mijn principes in en vind ik zo onnodig. Een fiets is zo veel makkelijker vind ik.

10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Is er geen terugactie op de voque fietsen? Of is jouw fiets vergelijkbaar met een voque fiets?

11. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.954
    1.715
    113
    Vrouw
    Het is geen officiële voque fiets maar een qivelo. Die lijkt heel qua uiterlijk heel erg io de voque fiets. En zover ik weet is er geen terug roepactie voor dit model

Zuul vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.831
    2.250
    113
    Wij hadden een Babboe. Nou die zou ik dus absoluut never nooit meer kopen, daar wij al 1.5 jaar zoet zijn met de terugroepactie en de klantenservice dikke ellende is.
    Nu hebben we vorig jaar een qivelo via marktplaats, prima fiets. Wel wat minder stevig. Is. Ook een wat goedkoper merk. Maar niks mis mee dus. Ondanks dat de kinderen groot worden en er nog nauwelijks inzitten ben ik zovaak blij met mn bakfiets: naar t strandje, boodschappen, pakketjes, eve. Wat ophalen, alles kan erin.

Een bakfiets dus dikke aanrader, kijk goed naar het merk. Ik was toen overtuigd een 3 wieler te willen , maar na een proefrit vond ik dat verschrikkelijk! Nu dus een tweewieler en erg blij mee

Zuul vindt dit leuk.
  13. Koalabeertje3

22 apr 2025
    68
    116
    33
    Vrouw
    Wij hebben een bakfiets gehad. Hebben we echt veel plezier van gehad. Bij ons was de fiets ook ipv een 2e auto. Zou zelf wel voor een 2 wiel gaan en geen 3. En absoluut geen babboe.

Zuul vindt dit leuk.
  14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.693
    4.053
    113
    Vrouw
    Gazelle makki! Qua opties meer waar voor je geld dan de urban arrow. Beste aankoop sinds tijden, rij hem nu 2/3 jaar.

Zuul vindt dit leuk.
  15. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Ja die vind ik ook naast de urban ook heel interessant! Wat vindt jij prettig in de opties?

16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Wij waren een tijdje terug bij een fietsenzaak die ze verkoopt en daar stond nog een Babboe tussen. Toen ik vroeg of er op dit model geen terugroepactie zat, zei die man ook niet te snappen waarom dit soort fietsen er nog in het assortiment stonden.
    Babboe wordt het sowieso niet en ik geloof dat er met de voque ook iets was.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben al ruim 5 jaar een dolly. Nog steeds blij mee.

Deel Deze Pagina