natuurlijke keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lyso, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Dag dames,

Ik ben bij mijn dochter met een spoedkeizersnede bevallen. Ondanks dat dl 6,5 pond woog, en ik krachtige weeen had (heb voor zo ver ik weet niet eens weeenopwekkers gehad). Omdat in mijn familie te smalle bekkens voorkomen (bij mij nog niet vastgesteld, geen idee of dat mogelijk is??), denk ik zelf dat de kans groot is dat een eventuele 2e ook weer een keizersnede wordt. Dat is ook wel een klein beetje mijn eigen voorkeur. Nu kwam ik dit tegen. Natuurlijke keizersnede - Ecomama omdat bij mijn ks ook wel dingen moelijker zijn gegaan, vanwege de ingreep, lijkt me dit een veel betere manier. Vandaar mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee??

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    niemand??

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Geen ervaring mee, wel al eerder wat over gelezen en ik vind het echt super dat dit nu ook zo tot de mogelijkheden gaat behoren! Als dit is wat jij graag zou willen, zou ik hier lekker veel informatie over gaan zoeken en tijdig aangeven wat jij wil en mensen (gyn en ziekenhuis) zoeken die achter jouw wensen kunnen staan :)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Geen ervaring mee, maar klinkt goed! Ik heb bij de 2e wel wat dingen aangegeven die ik bij de oudste gemist heb...maar dit is nog beter!
    Gewoon aangeven bij je gyn en kijken wat mogelijk is. Succes!

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ben zeker van plan dit te bespreken, maar vroeg me af of er al iemand was die het in nederland mee gemaakt had, vandaar :) ik hoop dat een gyn dan makkerlijker te overtuigen is...

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    nooit van gehoord. Vraag gewoon aan de gyn of hij er voor open staat, ze zijn natuurlijk wel aan regels gebonden.
    Ik had een spoed ks en dan mag je blij zijn als je hem even mag zien voor hij wordt weggereden. De 2e is gewoon geboren, dus het kan wel na een ks :)

Miek

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik hoop dat het lukt want het ziet er prachtig uit. Maar ze gaan zonder medische indicatie over het algemeen niet zomaar weer een ks doen hoor...

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Woouw dat wil ik ook! Ik vond het zooo jammer dat ik mijn zoon niet meteen op mijn borst kreeg toen hij werd geboren. Ik heb hem pas op de uitslaapkamer bij me gekregen. Vind het echt heel mooi zo!

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Nee weet ik hoor. Maar gezien mijn verleden, en dat van mijn familie, ga ik het wel proberen;) Ik moet echt het volste vertrouwen hebben dat het gaat passen, wil ik met een gerust hart vaginaal bevalllen. Als je bedenkt, dat mijn meisje 1 niet groot was (nog geen 7 pond), 2 ik krachtige weeen had (géén opwekkers gehad!!) 3 ik nooit verder ben gekomen dan 5cm, 4 mijn meisje heel hoog bleef zitten, ondanks wel ingedaald zijn en 5 zowel mijn oma als mijn tante een te smal bekken had, zie ik het somber in voor mezelf. Het liefst wil ik een onderzoek naar mijn bekken, maar dat schijnt niet te kunnen?!? (alhoewel het bij mijn tante tijdens de ks is vast gesteld.....) en aangezien ik nogal een control freak ben, ben ik er dus nu al mee bezig, terwijl ik nog helemaal niet zwanger ben! (wel bezig..:D) Maar jammer te lezen dat er dus nog helemaal geen ervaring mee is. Lijkt mij ook een hele fijne manier! (voorzover een ks fijn is...;)) bedankt voor het meedenken! ervaringen, ideeen blijven welkom!

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik wilde ook zeker weten dat het ging passen, maar daar gingen ze niet naar kijken, bekkenopening zegt niet zoveel, de hoofdplaten gaan over elkaarheen schuiven (klinkt eng) en dat kunnen ze niet inschatten.

Bij mij ging de ontsluiting niet snel de laatste keer, weeenopwekkers gehad en als ik om 1500 geen 5cm had zou ik toch weer een ks krijgen, maar ik zat toen op 6 en mochtdoorgaan :)

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Je bekken kunnen wel gemeten worden hoor,mijn gyn vertelde dat iig,het is alleen niet altijd helemaal betrouwbaar volgens haar,mar dat zijn groeiecho's van de baby ook niet altijd vertelde ze me.

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    bedankt voor je verhaal! Ik zie dat je ook uit noordholland komt? Dan heb je vast gehoord van het westfriesgasthuis in Hoorn. Hier is het dus een paar jaar geleden mee fout gegaan, zou ook eerst voorzichtig proberen, en anders een ks, dat ging toen helemaal fout.... en daar mag ik dus bevallen.....:(heb sowieso niet zo veel vertrouwen in wfg, dus dat helpt ook niet echt zeg maar... Maar bij mij is het dus niet alleen maar, misschien is mijn bekken te klein he! Ik hád goede weeen en eeen niet te groot kind, en evengoed zakte ze niet....en toen ze geboren was, zaten de platen nog een klein beetje over elkaar heen geschoven, dat was dus ook niet het probleem... Ik moet er gewoon echt een goed gevoel bij hebben, ben graag een beetje voorbereid :)

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Lyso,kun je niet ergens anders bevallen als je het daar niet ziet zitten dan?

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    tja, dit is al 20 minuten rijden, volgende ziekenhuis is 30 a 45 minuten rijden.... tis trouwens wel een optie hoor, maar als het hoeft, liever niet dus. :)

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Heb het filmpje bekeken, 1 woord: WOW! ! !
    Als dit toch eens in NL zou kunnen, dat zou toch fantastisch zijn. Een stuk mensgerichter dan hoe het nu gaat. Lijkt me overigens wel bizar om zelf te kunnen zien hoe je baby uit je buik gehaald wordt. Maar wat gaaf dat je gewoon je kindje meteen op je borst krijgt... Hier zou ik zo voor tekenen...

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh wow, dat wil ik ook. Ik wil dat zo graag, dat kleine kindje op mijn borst direct na de ks. Ik krijg sowieso een geplande ks, dus hier ga ik mij hard voor maken.

17. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik denk ook dat als je alleen al direct je kindje op je borst krijgt, het evt. niet eens hoeft te zien geboren worden. Dat is al zo fijn! Zo heb je toch zo veel mogelijk punten van een normale bevalling.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op zich geen gekke gedachte, maar sommige dingen die genoemd zijn lijkt met niet direct haalbaar.

</H2>

Bij mijn dochtertje heb ik een ks gehad, ze werd even boven het doek gehouden en werd toen ff snel gecheckt en hoeft toen even bij me gelegen. Daarna ging papa met haar mee toen ze gewogen etc werd. In de verkoeverkamer kwamen ze weer bij mij en is ze voor het eerst aangelegd.

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Lyso

Ik ben een maand na "de fatale" fout in het wfg bevallen met een geplande keizersnede i.v.m. stuitligging. Ik heb de ingreep daar als erg ontspannen ervaren. Mijn dochter werd na de geboorte eerst even snel nagekeken op een tafel vlak bij mij en binnen 5 minuten werd ze bij mij gelegd. Na ong. 5 minuten ging ze met haar vader en de zuster mee naar de kinderafdeling voor de verdere controle.
    Als ik bij de 2e weer een ks krijg zou ik het geweldig vinden als het kan zoals in het filmpje!

Ik weet van mijn nichtje dat zij bij de 1e een spoedks heeft gehad omdat haar bekken te klein was en na lang proberen er niet voldoende ontsluiting was. Bij de 2e heeft zij een geplande ks gekregen i.v.m. haar bekken. Dit was ook in het WFG

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja dat zou zo super zijn!
    Wat ik niet snap in dat filmpje,dat kindje ligt daar eigenlijk blood maar op de ok is het normaal echt heel erg koud!

Deel Deze Pagina