over 2 dagen ingeleid.. Tips/trucs

Discussie in 'De bevalling' gestart door lisettevers, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Hallo Dames,

Over 2 dagen word ik ingeleid..
    heeft er iemand nog tips en trucs om de tijd verder door te komen? Hoe het uiteindelijk misschien ook iets sneller op gang kan komen?

Ik hoop over 2 dagen al een wat verweekte baarmoedermond te hebben. Dat scheelt het inbrengen van een ballonnetje.

Ik zie wel een beetje op tegen het inleiden. Overal lees je dat als het eenmaal op gang is gekomen het sneller gaat dan bij een gewone bevalling en dat het meer pijn doet dan een "gewone" bevalling.

Hoe lang duurde het bij jullie?

Alvast bedankt

Liefs Lisette

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik lees even mee!

Ik word a.s. maandag misschien ingeleid.

3. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    das goed haha.. Waarom word jij ingeleid?

4. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Ik ben ingeleid bij 42 weken.
    Om 7 uur moest ik mij toen melden in het ziekenhuis.
    Ik bleek toen al 3cm ontsluiting te hebben en. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken en een ze hebben een sensor op mn dochtertjes hoofdje geplakt.
    Uiteindelijk had ik om 17.00u pas volledige ontsluiting en is ze om 17.17u geboren.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb gesmeekt om ingeleid te worden ivm bekkenintabiliteit.
    Ik verga van de pijn.

6. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik ben ingeleid.
    Moest me om 8 uur melden in het zh eerst een hartfilmpje gemaakt en toen een tablet in gebracht en gestript.
    Om 2 uur werden mijn vliezen gebroken en had gelijk heftige weeen om de halve tot hele minuut.
    Iets voor half 7 had ik volledige ontsluiting en mog ik gaan persen en om 18:59 is onze zoon geboren.

7. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    dat is snel gegaan zeg!

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben ingeleid bij 38 weken vorige keer en toen duurde het een uur.

Nu word ik ingeleid met 37 weken en hoop dat het iets langer duurt.

9. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    phoe, dat kan ik me voorstellen ja! moet geen pretje zijn geweest.
    En ik maar denken dat het altijd langer duurt dan normaal :O

10. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Bij mij ging het ook vrij snel, ben ingeleid bij 39+5. De dag voor de inleiding gestript, dit kon omdat ik al 2 cm ontsluiting had. Volgende ochtend om 7 uur hebben ze mijn vliezen gebroken, er gebeurde niks... Om half 9 aan het weeën infuus gegaan, standje 1, uur later nog niks, om half 10 op standje 2, en toen kwam het meteen op gang. Om 14.00 uur volledige ontsluiting!

Veel succes alvast!

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    1e ingeleid
    7 uur s ochtends melden meteen vliezen gebroken en infuus zoon is uiteindelijk om 22:30 geboren

2e ingeleid om 8uur s ochtends melden 11 uur pas het infuus erin en vliezen gebroken aangezien ze niet konden prikken.
    om half 5 was mn dochter er

1e duurde lang 2e waren de weeen pijnlijker

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ben ingeleid ivm pre eclampsie. Gestart met inleiden 36.4 en bevallen met 37.1
    Had 1 cm ontsluiting, ws al wat langer tijdens de zwangerschap. Baarmoedermond was nog niet week.
    Heb drie dagen een gel gehad, de vierde dag had ik 2 cm ontsluiting. Toen zijn om half elf s morgens mn vliezen gebroken en infuus ingebracht, kwart over negen s avonds werd mn manneke geboren.
    Vriendin is dezelfde tijd begonnen met inleiden, had 1 cm en was al verweekt, was 40 weken in verwachting. De volgende ochtend helemaal verweekt en 2 cm, vliezen gebroken en infuus en binnen zes uur geboren -> was wel haar derde kindje en mijn eerste

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Inleiding ivm pre eclampsie bij 41 weken. Alles zat nog hermetisch agesloten.
    S ochtends vroeg gel...s middags weer. Weeenstorm. Medicatie via infuus omdat de weeen weinig deden. Ik die dat weer niet zo tof vond. Geen epiduraal kunnen krijgen. De volgende ochtend werd ze om half elf eindelijk geboren. Toen kreeg ik een elektrolyten stoornis en daarna een fluxus.

Mijn lichaam was t duidelijk niet eens met t inleiden...stom eigenwijs ding

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ingeleid met 38.4. Op maandag een ballonnetje in gebracht. Bm was verweekt, maar niet verstreken. De hele dag door lichte weeën gehad. De volgende dag is de ballon er om half acht uitgetrokken en ik had ruim 3 cm ontsluiting. Om 9 uur vliezen geprikt en gelijk aan het infuus gezet. Alles kwam snel op gang. En ik zat vlot op 7 cm. Daar ben ik op blijven steken, omdat dochter verkeerd lag. Uiteindelijk zonder persweeen en met vacuümpomp bevallen om 18.58. Vanaf 14.00 uur hebben ze de weeënopwekkers op maximum gezet. En dat was echt hels, om de minuut of halve minuut knalharde weeën die niets uithaalden. Als ze eerder goed getoucheerd hadden dan had dat voorkomen kunnen worden. Dus mijn tip is. Als je het niet vertrouwd sta erop dat ze goed kijken.

15. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    bedankt voor je tip Ikapika! Ik hoop ook inderdaad dat ik de touwtjes zelf een beetje in handen kan houden! Zeker wat betreft pijnstilling.
    Morgen ochtend is het zo ver! Ik hoop dat mijn bbm al iets verweekt is, dat scheelt een hoop tijd heb ik begrepen.
    Maar goed, van het weekend zijn wij papa en mama! EIndelijk! :)

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Veel succes! Ik had een pethidineprik. Dat haalt de pijn niet weg, maar zorgt dat je even kunt rusten.

17. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Bij beide kids ingeleid. Allebei rond 7.30 uur vliezen gebroken (0.5 en 1 cm ontsluiting).
    De een is rond 14 uur geboren en de ander rond 15 uur. Hele fijne bevallingen gehad, mede omdat ik beide keren uiteindelijk rond het middaguur voor dpeen ruggeprik heb gekozen.

18. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ingeleid bij 38-3 ivm te hoge bloeddruk. Ik heb s morgens rond half 8 eerste pilletje gekregen. Dit deed niks. Half 12 volgende pilletje en toen begon om 13:15 de weeënstorm, 18:30 10 cm ontsluiting :D... 18:45 mijn dochter in mijn armen :D!! Het was heftig, maar achteraf blij dat het zo gegaan is :D... Goede bevalling gehad.. Succes :D...

19. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Tip: probeer goed op je buikademhaling te letten.

20. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    En voor n weeënstorm helpt remifentanilpomp enigszins. Top bij mij!

Deel Deze Pagina