Laastst hoorde ik van iemand dat het eten van het hart van een ananas en het drinken van spa lemon de weeen kan opwekken omdat daar bepaalde stoffen in zitten. Ook vrijen zou weeen kunnen opwekken vanwege het samentrekken van de baarmoeder en de stoffen die mannen leveren (om zo maar eens te zeggen) stimuleren om de baarmoedermond te laten verweken (of zo iets geloof ik?) Ik vroeg me af of er nog meer huismiddeltjes zijn. Ik weet niet of het allemaal klopt of dat het fabels zijn, maar het lijkt me dat een aantal middeltjes toch wel moeten helpen. Natuurlijk ben ik nu niet van plan om het direct uit te proberen, daar is het nog te vroeg voor, maar ben wel benieuwd of je tegen die tijd zelf iets kan doen om de weeen te stimuleren als je het echt zat bent en over tijd bent. Wie heeft nog meer tips ?
Ik heb gehoord bitter lemon en witlof.. Eerlijk gezegt denk ik niet dat het werkt, maar je kan het altijd proberen!
Theelepel olie schijnt ook weeopwekkend te zijn. Dit werkt natuurlijk ook op je darmen..(ik zelf zou het niet proberen). Ananas schijnt ook idd te helpen. In bitterlemon en tonic zit kinine in wat weeopwekkend schijnt te zijn. Daarom wordt het tijdens de zwangerschap ook afgeraden om te drinken.(althans vroeger..) En sex ja daar kunnen we allemaal niet onderuit dat dat erg goed wee opwekkend is..dus!
Over die wonderolie heb ik juist gehoord NIET doen! Die prikkelt inderdaad je darmen maar met best wat geweld van binnen. Het risico is dan erg groot dat je kindje ervan schrikt en in het vruchtwater poept. Al die huis-tuin en keukenmiddel werken niet echt sex is nog de meest betrouwbare maar ook dit werkt volgens mij pas als je kindje er klaar voor is.
Alles werkt pas als je kindje er klaar voor is. Zolang de boel pot dicht zit werkt er geen enkel huis tuin en keukenmiddel. Maar als je kindje en je baarmoeder er klaar voor is, zijn er wel dingen die net dat zetje kunnen geven. Strippen bijvoorbeeld, sex en er is een bepaalde acupunctuur behandeling die schijnt te helpen. Van het hart van een ananas raken je darmen van streek. Door dit gerommel kan je baarmoeder mee gaan rommelen en uiteindelijk met weeën beginnen. Of je combi van weeën en rommelde darmen nou zo lekker is... Witlof heb ik nog niet van gehoord... van week heb ik wel gegeten en ik ben nog steeds niet bevallen . Persoonlijk denk ik dat sex, strippen en acupunctuur nog het meest helpen als je lichaam er op zich al klaar voor is.
als al die huis tuin en keuken dingen zouden helpen waarom leiden ze dan nog mensen in. dan sturen de artsen je wel eerst naar huis om dat soort dingen te proberen ik heb inderdaad gehoord dat wonderolie niet goed zou zijn omdat het kindje dan in het vruchtwater kan poepen ofzoiets en iedereen is hier erggg enthousiast over sex nou bij mij staat de baarmoedermond open heb 1cm alles is verweekt en sex heeft bij mij nog steeds niet geholpen dus daar heb ik ook zwaar mijn twijfels over!
Ik had sávonds een pizza hawai (met ananas) gegeten met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ananas...en snachts begonnen de weeen...dus jah
Tja, ik geloof dat de natuur toch het sterkst is... Maar wel interessant dat, als je op het randje van bevallen zit, je dit een klein zetje kan geven door bepaalde middelen.
Wonderolie of ricinusolie is idd zo'n middel van 'grof geweld', ik ken vrouwen die dit gebruikt hebben maar zou het zelf echt NOOIT doen ! Liever wat vrijpartijen en wat traplopen enzo
Ik las opeen ander forum hier dat iemand haar benen 1 voor 1 op de wasbak had gelegd en diezelfde dag was bevallen. Ik dacht dat het kul was maar gezien ik er klaar mee was heb ik mijn benen 1 voor een gestrekt (omhoog)op de trap...(wasbak leek me een beetje link)diezelfde dag is onze dochter geboren met 37 weken.
Ik las opeen ander forum hier dat iemand haar benen 1 voor 1 op de wasbak had gelegd en diezelfde dag was bevallen. Ik dacht dat het kul was maar gezien ik er klaar mee was heb ik mijn benen 1 voor een gestrekt (omhoog)op de trap...(wasbak leek me een beetje link)diezelfde dag is onze dochter geboren met 37 weken.
hier wel wonderolie gebruikt, omdat ik gewoon volledig verstopt zat. geen heftige krampen of grof geweld en ook geen kind hoor. daarbij wordt wonderolie door verschillende vk's en gyns wel aangeraden, dus zo huiverig zou ik er ook weer niet voor zijn.
Tja, ik geloofde ook niet zo in wondermiddeltjes, maar ik was het zo beu dat ik een zak frambozenbladthee heb gekocht. Dit heb ik 1 dag gedronken en toen diende de bevalling zich aan. Ik gok dat het meer toeval was, maar dat zal ik nooit weten En sex hebben we ook geprobeerd maar dat hielp niet. Ja we kregen er de slappe lach van omdat op het einde mijn dikke buik ernstig in de weg zat/lag
Pas op met wonderolie, gewone olie, bitterlemon en ananasharten! Daar zitten stofjes in die de darmen prikkelen, en soms zelf licht giftig zijn (BL&ananas). Dat kan ook effect hebben op de kleine. Die kan dan ook in het vruchtwater gaan poepen. EN dan heb je liever dat je kindje een dagje langer blijft plakken.. Je kunt ook nog touwtjespringen.. Ik ben de laatste dag bij de MacDonalds geweest
kinine helpt wel, maar dan moet je het in zulke grote hoeveelheden tegelijk nemen anders helpt het niet. Anders zou je heel de zwangerschap geen tonic, bitterlemon en ananas mogen. Maar het is geen fabel. Want als je malaria zou hebben dan krijg je van die pillen daartegen. En daar zit ook kinine in. Mensen die dat medicijn krijgen gaan ook gelijk aan de weeënremmers. En nee, dat is niet in Nederland maar in het buitenland gezien we hier niet zo snel malaria hebben.