Ervaringen ballonkatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maantje80, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi!
    Hier savonds ingebracht en s nachts wat krampen gekregen, s ochtends viel hij er spontaan uit, 2 cm ontsluiting en vliezen doorgeprikt, na een half uurtje infuus aangezet (dit was om 9 uur) en om 12:15 is mijn zoontje geboren, het inbrengen vond ik niet pijnlijk, de snelheid waarmee het infuus opgehoogd werd wel helaas... ook veel naweeën gehad...

2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hier is hij gisteren ingebracht baarmoeder was verstreken en ik had al 1 cm ontsluiting. Nu een dag later zit hij nog en is er niet meer gekeken naar ontsluiting. Baby doet het prima dus wachten ze af. Als er morgen geen verandering is gaan we verder kijken

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ben ook bevallen na een ballon met 39w 4d.
    Ik moest me om 20.00 op vrijdag melden, om 21.30 ballon geplaatst, bij mij was de bmm al half verstreken maat had maar 1 cm ontsluiting. Plaatsen viel me erg mee. Als ik het niet prettig vond deed ik me ontspannen met puffen :D (puffen is dus niet alleen bij weeën fijn ;) ) Ik voelde wel dat het water in de ballon werd gespoten, was koud. Daarna inwendige echo ter controle of de ballon goed zat.
    De nacht doorgebracht met slaap medicatie. Ik had al 2 gebroken nachten gehad voor de inleiding.
    Om 8.00 viel de ballon op zaterdag eruit, 2 cm ontsluiting en toen zijn de vliezen gebroken en de hartslag meter op t hoofdje geplaatst. Hebben het een uur aangekeken en toen werd het infuus aangezet. Ik heb weeën gehad vanaf 11.00 en om 19.30 is de kleine boef geboren.

4. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel verschillende ervaringen, lees ik wel. Ik vond het inbrengen van de ballon zo ongeveer pijnlijker dan de hele bevalling bij elkaar. Ik denk wel dat het niet helemaal goed ging, achteraf zei de arts in opleiding dat dit de eerste keer was dat ze dit deed. Ze gebruikten een eendenbek en dat is natuurlijk sowieso niet tof, maar ik viel bijna flauw (letterlijk) van de druk op de baarmoedermond. De baby drukte daar natuurlijk al van de bovenkant op en dan ook nog van onderen. Nou ja, het was erg pijnlijk. De ballon werd 's ochtends ingebracht en ik had de hele dag last van krampen (weeën?). Ik heb wel redelijk kunnen slapen. De volgende ochtend had ik 2cm ontsluiting. Om half 8 werden de vliezen gebroken en om half 3 werd dochterlief geboren.
    Oh en ik had wel een weeënstorm door het inleiden. Maar toen ik het bijna ging opgeven had ik 10cm ontlsuiting dus het was te doen.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd de katheter ingebracht, dat voelde niet prettig maar ook niet enorm pijnlijk; zeurderig gevoel was het. Toen spoot de gyn het ballonetje vol en daardoor voelde ik wat druk en weer zo'n zeurderig gevoel. Met een echo werd gecontroleerd of de ballon goed zat; na de eerste poging helaas niet, dus werd het ballonetje weer leeggehaald en moest er een nieuwe poging worden gedaan, die slaagde gelukkig wel!

Ik kreeg 'm 's avonds en ging na het plaatsen slapen - voor zover dat ging met de zenuwen - ik kreeg 's nachts wat harde buiken en lichte krampen. Kreeg ook diarree. Heb warm gedoucht en toen trokken krampen weer weg. 's Ochtends geen krampen meer, maar wel 3 cm ontsluiting; vliezen werden meteen doorgeprikt. Ik kreeg vervolgens niet zelf weeen, dus kreeg weeenopwekkers in een lage dosering per infuus, daardoor kreeg ik een weeenstorm.
    Na een paar uur had ik nog steeds 3cm, ruggeprik gevraagd, uurtje later was ik met ruggeprik nog steeds weeen weg aan het puffen en deden ze nog flink pijn; ik bleek volledige ontsluiting te hebben en een kwartier later was mijn dochter er :)

Vond het achteraf echt een prachtige bevalling! Het ging allemaal vlot, maar ook niet té vlot.

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Dat klinkt heel mooi Purk, ik hoop maar dat het in mijn geval ook snel gaag!

Deel Deze Pagina