Hallo, Ik hoor donderdag wanneer ik een inleiding krijg. Is Het Dan Standaard Dat Je Een Ruggenprik Krijgt?
nee, zeker omdat een ruggeprik ook invloed op je kindje heeft (dalende harstlag enz) doen ze dat zeker niet standaard
Een ruggeprik heeft juist geen impact op de baby itt de morfinepomp. Tenminste, zo is mij dat uitgelegd. En nee, het is niet standaard, maar ik kan het iedereen aanraden.
heb overal gelezen van wel iig zou het iig nooit doen, plus dat je dan een catheter in moet au xD (alleen het idee al hahaha)
Nee joh gelukkig niet! T kan wel heftiger zijn dan een niet ingeleide bevalling omdat de weeën sneller komen maar zonder ruggenprik prima te doen ( ervaring)
Nee hoor, je wordt om de zoveel tijd met een catheter geholpen met plassen. Maar dankzij de ruggenprik is die hele regio gevoelloos De vk van het zkh zei tegen mij: "ik heb liever dat vrouwen in een vroeg stadium de ruggenprik zetten. Tijdens de ontsluitingsweeen heb ik je namelijk niet nodig, sterker: hoe relaxter je bent hoe sneller en eenvoudiger de ontsluiting gaat. Voor de persweeen heb ik je daarentegen zo sterk mogelijk nodig. We draaien dan de ruggenprik uit, zodat je je gevoel terugkrijgt en je kindje er goed uit kunt persen." Je doet het echte bevallingsgedeelte dus nog steeds zélf, maar die vervelende ontsluiting sla je over.
mja met weeënopwekkers ging het hier ook extreem rap. binnen 2,5 uur was ze er al. ze hadden alleen het hechten wel mogen verdoven dat vond ik erger qua pijn dan de hele bevalling haha. maar goed, ieder zijn keuze (gelukkig maar ook). gelukkig is niets verplicht zelfs met keizersnee niet, maar dan moet je voor 100% onder zeil natuurlijk.
Ruggenprik is heerlijk en die catheter zetten ze als je daar onder niks meer voelt. No worries there. En je moet het niet zien als volledig verlamd zijn he. Ik kon gewoon mijn benen gebruiken. Ik voelde alles alleen het deed gewoon geen zeer. Heel apart. Bij een keizersnede krijg je wel volledig verlamming.
Nee hoor, ben 2 weken geleden zelf ingeleid en alleen pijnstilling gekregen toen ik er zelf om vroeg, heb toen overigens een pompje gevraagd en gekregen, geen ruggenprik.
Nee, doen ze niet standaard. Aan een ruggenprik zitten ook nadelen voor de baby en jezelf. Je hebt alle kans om het eerst zelf te proberen.
Ik gaf van tevoren aan dat ik geen pijnstilling wilde. Sowieso omdat ik ooit helemaal van het padje ben geraakt van morfine na een operatie Mijn inleiding duurde en duurde en duurde, en urenlang heel heftige weeën en weeenstormen was ik echt op van vermoeidheid. Toen werd me een ruggenprik aangeboden, ik dacht eerst dat dat niet mogelijk was omdat daar ook een soort opiaat in zit, maar de anesthesist wist een medicijn waar geen opiaat in zou zitten en wat ik wel kon hebben. Achteraf ben ik blij dat ik hem kreeg, want ik had toen nog 9 uur voor de boeg, dat had ik niet volgehouden anders.
Ik heb de inleiding ook zonder ruggenprik gedaan. Ik heb wel een soort morfinepompje gehad, maar daardoor dipte de hartslag van mn dochtertje wel tijdens een wee. Ik heb heb haar gelukkig wel gewoon zelf kunnen baren, maar heb op een zij moeten liggen tot de persweeen kwamen.
Ruggenprik is zeker niet standaard bij een inleiding. Sterker nog, ik wilde op een gegeven moment toch wel graag pijnstilling, maar toen ging het zo rap, dat er geen tijd meer voor was.
Hier inleiding zonder ruggeprik gehad maar wel een catheter, daar heb ik echt niks van gevoeld hoor. De knip en hechten hebben ze onder plaatselijke verdoving gedaan.
Nee hoor ik ben 20 maart ingeleid en had zelf om een ruggeprik gevraagd. Had het beter niet kunnen doen hij deed namelijk zijn werk pas na de bevalling( beviel binnen 1,5 uur) Hij is gezet bij 3cm ontsluiting. Van die katheter word je inderdaad niet erg vrolijk. Ik heb er serieus spijt van want heb gewoon alles gevoeld en als ik hem niet had laten zetten hadden we dezelfde avond nog naar huis gemogen.
Nee hoor, ik heb helemaal geen pijnmedicatie gehad. Als je het zelf wel graag wilt is het vast mogelijk, maar standaard wordt het niet gelijk gegeven.