Ervaringen Bambix Dromerig Papje

Discussie in 'Voeding' gestart door xprincessx, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.263
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar een kind hoeft toch ook niet per se pap te eten?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.263
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Snap ik inderdaad ook niet. Wat ze niet kennen, kunnen ze ook niet missen denk ik dan. Lekker makkelijk al die papjes en koekjes en weet ik het wat voor zooi, maar ondertussen stijgt het aantal kinderen met obesitas...

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#23 XmoonlightX, 10 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2015

Alsof dat komt door een papje die ze als baby krijgen.
    Hier geef ik wel een papje maar zeker niet elke avond.
    Als je maar met mate doet. En dat is met alles.. Een snoepje , een koekje een patatje op zn tijd is helemaal niet erg.
    Als er maar gezonde dingen en beweging tegenover staat
    Ik stond als kind ook regelmatig in de jamin, maar hier echt geen overgewicht hoor ;) ja nu maar dat is nog vd zwangerschap 😂

Maar ik was als kind elke dag buiten. Na schooltijd , na het avondeten.
    Dag in dag uit. 2 x per week sporten. En schoolgym
    Die beweging schort en vooral aan bij de kinderen van tegenwoordig

4. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Van de website van Nutricia zelf:
    https://www.nutriciavoorjou.nl/products/bambix/dromerig-papje/8712400110792/
    43,1 gram suikers per 100 gram.

Bijvoorbeeld biologische speltpap:
    AH Biologisch Spelt pap 6 mnd 250 g online bestellen | AH.nl
    2,5 gram suikers per 100 gram.

Wezenlijk verschil :)

5. Veera

Veera Niet meer actief

Ja dat is toch logisch, in Bambix zit al opvolgmelk verwerkt. Die speltgranen eet een baby ook niet puur op, daar gaat nog opvolgmelk doorheen en dan zit je op een gelijk aantal suikers. En zoals je ziet zit er geen toegevoegd suiker, glucosesiroop of wat dan ook in.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    In 100 ml bereide opvolgmelk (Nutrilon) zit 6,5 gram suiker, dus je komt niet eens in de buurt van 43,1 gram als je alleen pap toevoegt.

Als je de verpakking leest van het dromerig papje met appel dan lees je ook dat ongeveer de helft opvolgmelk is, een kwart pap en ruim een achtste appelpoeder. Google maar eens op appelpoeder, dat is ongeveer 50/50 appel en suiker (maltodextrine). Een snel rekensommetje leert dat de suiker als volgt verdeeld is 6,5 gram uit de opvolgmelk, 0,5 gram uit de granen en dus de resterende 36,1 gram uit de appelpoeder en overige stoffen. Ter vergelijking: appel bevat 11,8 gram suiker per 100 gram. In dit papje is al die suiker afkomstig uit de resterende 25 gram van het product.

Stel je ook eens voor dat je dit papje zelf zou willen namaken. Dan maak je maar een halve fles opvolgmelk en de rest is bijvoeding. Dat zou je zelf nooit zo samenstellen.

Deel Deze Pagina