Hoi dames. Ik heb een vraag zoon is ondanks 100 keer waarschuwen via het keuken kast deurtje op de aanrecht geklommen om een beker te pakken. Nu is het onderste deurtje afgebroken en er is er een flink stuk hout mee gekomen. Wij wonen in een huur huis (woninbouw) en dinsdag komen zij i.v.m. verhuizing een inspectie uitvoeren. Volgens man zal er een heel nieuw keuken blok geplaatst moeten worden omdat het niet meer netjes te maken is. de kans is groot dat wij die kosten moeten betalen. Nu is de vraag is het zinvol om de verzekering te benaderen of zullen we dit uit eigen zak moeten betalen ? Iemand ervaring mee ? Alvast bedankt !
Ik zou de verzekering benaderen. Het ligt er natuurlijk aan hoe je precies verzekerd bent, maar ik denk dat het via de inboedel- of aansprakelijkheidsverzekering gaat.
Dankjewel voor je reactie. we zijn all risk verzekerd voor binnen en buiten huis dan ga ik toch even bellen is het handig om nu te bellen of de inspectie af te wachten ?
Is het een oude keuken? Woningbouwverenigingen willen nog wel eens na een verhuizing de keuken vernieuwen. Als je niet verder komt met de verzekering dan zou ik zeker even bellen met de woningbouwvereniging.
Eerst de verzekering bellen en dan kun je het verhaal dinsdag vertellen tegen de woningbouw. Dan ziet de woningbouw dat jullie er wel werk van hebben gemaakt. Misschien vervangt de woning bouw de keuken en heb je geluk en zoniet dan denk ik dat je t wel zelf/verzekering moet betalen. Dat is wel zuur net voor het verhuizen
Gewoon via de woningbouw, dit heeft de vorige bewoonster van mijn huis ook gehad. De woningbouw heeft het dichtgemaakt en een nieuw deurtje ingezet. Kost haar niks.
Dank voor jullie reactie,s ik heb een melding gemaakt bij de verzekering deze hebben geadviseerd even afwachten wat de woningbouw doet. Het is een relatief nieuwe keuken 6 jaar geleden geplaatst toen wij hier kwamen wonen. Mocht het toch zo zijn dat de woningbouw dit in rekening brengt dan pakt de verzekering het op. Het is idd zuur zo net voor de verhuizing maar gelukkig ziet het er naar uit dat het opgelost wordt.