Ervaring zonwerend folie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door QueenMuffin, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Hoi

Ik twijfel om aan de buitenkant van de ramen zonwerend folie te plakken.
    Het word boven bij ons erg warm door schuine daken en grote kantelramen.
    Ik las ergens op een site dat dit folie een verschil kon maken van 6 tot 8 graden.

Is er iemand die dit ook heeft ?
    Scheelt dit inderdaad veel of heeft het weinig nut om te doen?

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Op mijn werk hebben we het na vorig jaar met die hitte paar maanden geleden laten plakken, maakt geen verschil. Mijn schoonouders hebben het ook een keer gehad, hielp niks. Is vrij duur en het doet niet wat ze beloven. Dus geen positieve verhalen helaas voor je

QueenMuffin vindt dit leuk.
  3. Stimpy84

Stimpy84 Actief lid

22 jul 2019
    152
    314
    63
    Vrouw
    Bij ons op zolder wordt het ook een sauna. Zelfs de deurklinken zijn warm. Maar ik heb de screens over de buitenkant van de veluxramen al dicht en ook de verduisterende gordijnen. Maar dat is wel allemaal materiaal wat zelf ook warmte opneemt dus misschien idd folie als oplossing. Ik volg!

4. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Hoi, ik heb een aantal weken geleden radiator folie aan de buitenkant van de ramen geplakt en in combinatie met gordijnen dichthouden scheelt dat echt een stuk. De slaap van mijn dochters was de warmste kamer, maar is nu de koelste kamer.
    Een aantal jaren geleden had ik zonwerend folie aan de binnenkant geplakt en toen gingen de ruiten scheuren.
    Succes ermee.

5. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bij ons helpt het niks

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Bij mijn man op het werk hebben ze dat ook gekregen en het scheelt echt een paar graden. Misschien verschilt het ook per merk of het werkt of niet.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben het ook, hier scheelt het echt wel. Wij hebben een hele grote schuine raampartij op het westen dus de hele middag en avond zon en zonder die folie werd het echt een heel stuk warmer in huis.

Nu was het te doen, op het warmste vrijdagmiddag toen het hier in Brabant al 3 dagen >40 graden, was het 28 graden binnen.

8. QueenMuffin

Ok ik lees wisselende verhalen, misschien toch maar eens proberen
    Wie niet waagt ....

9. QueenMuffin

Heb je dit dan gewoon via internet besteld of ergens anders gekocht?
    Zo ja weet je nog waar je dit gekocht hebt ?

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    In ons vorige huis had ik van die ijsdekens op maat gemaakt en deze plakte ik met erg heet weer op de ramen dit scheelde wel echt. Enkele euro voor die dekens, nog wat klittenband en dubbelzijdige plakband en klaar.

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Dat heeft een bedrijf aangebracht. Het was ook behoorlijk aan de prijs maar het werkt wel echt. Ik weet niet meer hoe het bedrijf heette, dat zou ik moeten opzoeken.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ligt eraan hoe goed je huis geïsoleerd is. Als je dak heb met slechte isolatie kan je de ramen beplakken wat je wil maar dat helpt dan niet. Wij hebben dus een zolder met bagger slechte(of zelfs geen) isolatie (huurwoning). Dus kan daar wel wat op het dakraam plakken maar is dweilen met de kraan open

Deel Deze Pagina