En dat ben ik niet.. De buurman heeft het al 2 keer gevraagd, hij zei dat ik geen geintjes hoefde uit te halen, dat ik het wel gewoon kon vertellen.. En na de 2e keer (op andere dagen) zei hij dat ik dan maar naar de dokter moet gaan.. Mijn nichtje heeft het al gevraagd.. Mijn moeder vroeg het laatst zelfs.. Mijn broer al en die houdt zich daar echt niet mee bezig.. En nou de directeur ook nog, 'draag je alweer??' Begint echt vervelend te worden.. Iemand een goede opmerking? Ik zeg dan namelijk gewoon 'nee', maar dan kijken/zeggen mensen gewoon zo van, jaja.. (En dat voelt helemaal zo lullig!) En ik ben wel stevig, maar zeker niet dik, maar idd komt die buik naar voren, ik snap het zelf ook niet, nog nooit zo gehad, terwijl ik al mijn hele leven pds heb.. Gr. Carlien (Dit is echt zo als die reclame; 'Ben je zwanger??? Ik wist niet eens dat je een vriend had?!?!' Dat gevoel zeg maar..)
o jeetje wat vervelend ik kan me voorstellen dat dit ook echt niet leuk is om steeds te moeten aan horen ik heb geen advies voor je als ze het mij zouden vragen zeg ik ook nee en zeg er achter aan vraag jo toch ook niet of je zwanger bent maar ja dat kan soms best hard zijn knuffels
wat onwijs vervelend.. is je meisje toevallig net 1 geworden?? blijkbaar is dat nl de tijd om aan een tweede te denken.. en zijn je buikspieren goed herstelt? geen diastase, want dat zou het wel verklaren..
Als ik het al zou denken zou ik het nooit durven vragen aan iemand. Wel heel apart dat mensen uit je directe omgeving het ook vragen.
ik zou een T shirt aan trekken met de tekst. NEE IK BEN NIET ZWANGER!!!! Ik vind het nogal onbeschoft dat mensen dat zo tegen je zeggen/vragen. Misschien kan je met kleding wat doen, het accent op een ander gedeelte van je lichaam leggen. Of met kleur.
Jeetje he, wat een rare opmerkingen.... Als ik jou was zal ik goed boos worden, of igg ff duidelijk maken dat ik niet zwanger ben en hun de eerste waren die het hoorde, als het wel zo was..
vind het ook erg onbeschoft. Ik zou ze dan ook genadeloos terugpakken en zeggen: "nee ik ben gewoon dik" of "nee hoor gewoon spekkies die buik" of "goh jeetje ik voel me opeens enorm dik". ook al ben je het helemaal niet. Voelen ze zich iig lullig en denken ze de volgende keer wel 3 x na.
Ik zou gewoon zeggen nee, heb pds en dan kan mijn buik opzwellen of zoiets. Dan gaan ze het heus niet meer vragen. Of gewoon zwanger worden
De kleine meid is net 9 maanden (vorige maand nog een positieve testje in de handen gehad, maar 'gelukkig' ongesteld geworden).. Dat is nog het lullige, heb een PPD, dus het zou niet eens verstandig zijn ook niet.. Daarbij heb ik het druk zat.. Het zou ook geen opmerking zijn die ik ooit zou maken, ik zie er idd zwanger uit, maar dan nog, ik zou het nooit! vragen.. Die buikspieren zijn goed gesloten, heb ik aan de fysio zo'n 2 maand terug al gevraagd, ik ga weer naar de sportschool, draag tegenwoordig een legging met een wijde jurk.. of een broek, met een wijd shirt.. niks helpt.. Schaam me dood! (Mijn nichtje krijgt hem btw wel terug, want die is zelf niet stevig te noemen, maar gewoon dik) Verder, tja.. kan moeilijk aan mijn broer vragen of hij zwanger is, zal hij alleen maar om lachen en zijn buik een keer schudden ofzo..! Gr. Carlien
hoi dit hebben ze mij ookal 2 keer gevraagd de afgelopen weken. ik zei nee hij is thuis bij mijn man en ligt in de box duh. echt irritant zeg.
hier wordt het ook regelmatig gevraagd, maar dan juist door alvast lieve meelevende vrouwen als het ware. Die alvast mee willen genieten... Ik krijg hier m'n buikje ook niet weg. Maar laatst kwam ik ineens tot de conclusie dat het simpelweg ook m'n houding is. M'n rug is te hol getrokken weer (zoals tijdens de zwangerschap) en dat heb ik niet meer gecorrigeerd nadien. Dus ik probeer er nu goed op te letten: Buik in en m'n bekken een beetje kantelen, zodat m'n buik als het ware die holle rug opvult.... Maar als ik moe ben of er simpelweg niet aan denk (en dan sta ik vaak in m'n zwempak -dus kun je nagaan hoe het opvalt) dan komt er weer iemand *zucht* . Gelukkig raakt het me nog niet heel erg. Maar mogelijk heeft dat ook wel te maken met de ad die ik slik hihi.. dat ik er wat minder gevoelig voor ben ofzo.
Oh wat erg! Onbeschoft ook zeg. Ik weet niet ik zou zeggen, maar het lijkt me zo vreselijk. Misschien de volgende keer zeggen:"Nee hoezo?" Dan leg je bal weer bij hen... En hopen dat ze niet zeggen: "je bent zo dik" maar dat ze zich heel erg gaan schamen.
Ik heb de vraag afgelopen tijd ook een aantal keer gehad. Zelf nog niets aan mijn buikje kunnen doen (lees ernstige B.I. die nog steeds niet over is en waarvoor ik fysio krijg en mag dus geen buikspieroefeningen doen) En een schildklier die niet mee werkt. De laatste keer heb ik gewoon ronduit gezegd: Nee het zit er nog van deze...wijzend op mn dochter! De mevrouw in kwestie (die ik overigens totaal niet kende) begon direct te stamelen om met een rood hoofd sorry te zeggen. Op dat moment wel grappig, maar het blijft wel in je hoofd spoken. Dus geen advies voor je, maar wel steun omdat ik weet hoe naar het is.
Ik denk dat ze het ook verwachten dat je weer zwanger bent/word.. Hier beginnen mensen er ook steeds meer op te letten.
Hier wordt er ook erg op me gelet op werk. M'n zoontje is nu 13 maanden. Blijkbaar vinden ze het wel weer tijd worden, haha (en wij nog helemaaaaaal niet!) Bij mij lag het aan een bepaald jurkje dat ik droeg boven een skinny jeans. Als ik net gegeten heb, staat m'n buik best bol en dit jurkje heb ik tijdens m'n zwangerschap best lang doorgedragen, omdat het zo handig wijd uitloopt. Toen ik mezelf eens goed in de speigel bekeek na de opmerkingen, zag ik er inderdaad heel zwanger uit... Ik laat 'm voorlopig dus maar even in de kast hangen, want hoe ik m'n buik ook inhield, het bleef er zwanger uitzien! Op een gegeven moment zien mensen overal signalen dat je zwanger zou zijn hoor: strakke kleding en buikje zichtbaar? Zwanger! Juist wijde kleding? Zwanger! Hopelijk zijn er nog meer mensen met handige bijdehandte opmerkingen, want daaraan kan ik je helaas niet helpen, maar ik weet een beetje hoe het voelt...
Mijn reactie is altijd dezelfde (of ik nu zwanger ben of niet): "Als ik zwanger ben dan vertel ik het altijd het liefst zelf. Ik heb het jou niet verteld. Dit kan twee dingen betekenen: óf ik ben niet zwanger óf ik wil het nog geheim houden. In elk geval is het een vervelende vraag"
Allereerst ik ben net als jij heb ook altijd een buikje en geef dan gewoon als antwoord ja hoor ben volgende week uitgerekend. (Op dit moment ben ik wel echt zwanger!) Maar dan even over je laatste reactie ben je zeker dat je niet zwanger bent? Je zei dat je een postieve test had? Je kan dan evengoed gewoon ongesteld worden hoor, dan krijg je spontaan een bloeding op het moment dat je normaal ongesteld zou moeten worden. Dus ik zou toch nog even een testje doen! Of ik moet je reactie verkeerd hebben begrepen he....???