Half uur bezig met fles

Discussie in 'Voeding' gestart door M0ppiejj, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zitten een beetje in dubio..
    Onze zoon is 31 januari geboren.
    Hij zou nu 100 cc moeten drinken, echter red hij amper de 80.
    Hij begint heel enthousiast aan zijn fles..
    Op gegeven moment word hij moe en laat hij het in zijn mond druppelen en slikt dan een keer door.
    Doordat dit zo lang duurt geeft hij vaak mondjes terug, soms zelfs flinke golven.
    We gebruiken dr brown flessen, zit speen 1 op.
    We zitten nu te twijfelen of we speen 2 erop moeten doen, kijken of dit meer in zijn tempo ligt..
    Maar nu begreep ik dat deze pas gebruikt mogen vanaf 3 maanden..
    Iemand tips of advies voor ons?

Alvast bedankt😊

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Vaker kleinere flesjes geven zou ik doen. Ze hoeven niet naar grote flessen, als hij tevreden is met z'n kleine fles. En het maakt ook niet uit als er dan minder lang tussen de flessen zit.
    De natuurlijke maaginhoud van een baby ligt rond de 6 maand pas op 100 ml, en met een jaar op 150.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hij doet het juist prima! Probeer hem aub niet te forceren meer te drinken. Zo te lezen stopt hij gewoon netjes als hij genoeg heeft gedronken.

4. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Okee, maar is het dan ook normaal dat hij zoveel voeding terug geeft?
    Net was mijn man de sjaak, hij zat helemaal onder.
    Dat vinden we niet erg, maar voor hem zo sneu. Hij wil nu alweer een fles. Die geven we, maar hij spuugt gelijk daarna weer bijna de helft uit. Hij slaapt daardoor ook bijna niet tussendoor.
    We leggen hem nu rechtop tegen onze benen (wij zetten de benen omhoog op de bank), in de hoop dat er iets binnen blijft en onze man weer ff kan slapen..

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier een uurtje over de fles.
    Wij hebben de difrax fles en vorige week vrijdag de dr Brown fles gekocht. Nou dat ging in een keer in 20 min en meneer spuugde in een keer super veel. Dus hup weer terug naar de difrax s fles.
    Tussendoor boertje laten luier verschonen en zo zijn we een uurtje verder haha

6. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Okee, misschien is een ander soort fles voor ons dan ook nog een optie. In ieder geval om te zorgen dat hij zijn voeding binnen houd. Wil er best lang over doen, maar zou het voor hem fijn vinden als hij er dan niet misselijk van word en gaat overgeven.
    Je ziet hem soms echt kokhalzen. Zo zielig..

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    "Moeten" volgens wie?

Volg je kindje, beter vaker kleine flesjes dan minder vaker grote.
    Als je het gevoel hebt dat hij genoeg heeft gehad, gewoon stoppen. Kijk eens of het spugen dan ook stopt? Als ie weer honger heeft merk je het wel.

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #8 Hotsiflots, 8 feb 2017
    Laatst bewerkt: 8 feb 2017
    oef naar :(

Vind het altijd zo vreselijk dat die kleine ukkies altijd die grote sloten MOETEN opdrinken, ik heb daar schijt aan gehad zodra ze niet meer wilden stopte ik, het is beter met wat kleinere beetjes te beginnen en 20 min is een hele mooie tijd maar als je merkt dat hij begint inslaap te vallen; fles weghalen het is een teken dat hij genoeg gehad heeft, zo niet laat hij je dat echt wel weten nooit forceren!!

Kijk maar naar de foto: je kindje zijn maag is nu net zo klein als die van een abrikoos, hij begon met een kers en dit allemaal in een week pfft zie het als een emmer die tevol is..die gaat overlopen en the ony way out is terug via de slokdarm en dat is ook nog eens verdomd pijnlijk (reflux)

Ik gebruik zelf de Difrax fles, had ook de dr brown maar dat was drama! :x mijn dochters zijn bijna 6 maanden en krijgen 150/160 cc

9. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik zei net al tegen mijn man, morgen maar een difrax kopen. Kijken of het dan beter binnen blijft..
    het moeten is meer volgens richtlijnen, al houden we ons daar niet aan hoor. Net op bed gelegd met 40 cc. Meer wou hij niet.
    Hij ligt nu alweer te slikken. En hij blijft een beetje wakker en huilen.
    Hij pakt de fles dan wel weer aan als we deze aanbieden en begint dan ook weer te drinken. Tot hij weer aangeeft dat hij niet meer wil. Maar met het gevolg dat wat hij gedronken heeft er ook weer uit komt. We kunnen dan wel weer even knuffelen dus dat is dan nog het enige voordeel wat ik erin zie..

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat spugen, is dat iets recents of speelt het al langer?

11. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Als ik dit zo lees lijkt het wel gecompliceerde reflux

Mijn tweeling dochters hebben verborgen reflux daar stroomt de melk ook terug maar dan slikken ze het weer in, vreselijk :(

Ruikt hij zuur? rochelen? vaak de hik?

12. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hij was heel misselijk van de bevalling maar na paar dagen ging het beter. Toen af en toe een mondje, enkele keer een golf..
    vandaag is het echt raak.. en weten we dus ook niet goed wat te doen.
    Hij heeft vandaag ook drie keer de hik gehad.

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Het kan ook natuurlijk zo zijn dat hij nog helemaal aan alles moet wennen, hijs nog zo klein.

Toch zou ik in de gaten houden of het niet erger word en vooral; hoe lang houd het aan mijn dochter heeft helaas te lang ermee rond gelopen vooral omdat dokters vrij snel zeggen: hoort erbij is normaal, als je ongerust blijft gewoon morgen de dokter bellen en melden dat je vermoed dat hij te weinig binnen krijgt.

Reflux: wat is het en wanneer ga je over tot behandeling? - Baby - 2 maanden | Ouders van Nu

14. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Zou hij hier ook last van kunnen hebben door bijvoorbeeld spruw? We gaan morgen sowieso huisarts even bellen vragen of ze dit willen checken voor onze zekerheid. Naar mijn idee gaat de witte laag niet van zijn tong.
    Sorry voor mijn vele vragen... eerste dag zonder kraamhulp is toch wel spannend haha

15. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hij was net weer flink aan het krijsen. Nog weer 30cc aangeboden. Heeft hij helemaal opgedronken. En ligt nu lekker bij papa te slapen.
    Word een lange nacht denk ik haha 😂
    Ng weer gecontroleerd.. maar hij heeft witte tong, wit gehemelte en luieruitslag, zag ik net voor het eerst overigens. Morgen dus maar even naar huisarts. Als dit spruw is hoop ik dat hij na behandeling zijn voeding iets beter binnen gaat houden.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier was het echt de dr Brown fles meid.
    Klinkt wel allemaal bekend. Witte tong is normaal is van de melk
    Maar je moet even de binnenkant van zijn wang en lippen bekijken spruw dan heeft ie allemaal witte stippeltjes er op staan.
    Hoeveel dagen is hij nu? Kan ook.een regeldagje zijn. Probeer de difrax s fles.eens kijk eens wat die doet

17. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Witte tong kan ook door de melk komen. 100cc per keer is best veel voor zo'n kleintje. Onze dochter heeft de eerste 10 weken maar 60cc per flesje gedronken. Misschien eens even wat kleinere hoeveelheden proberen

18. M0ppiejj

M0ppiejj Lid

10 mrt 2016
    42
    1
    8
    NULL
    NULL
    We bieden nu 100 aan, vannacht bleef hij hangen op 60 a 70.. lag uiteindelijk om half 12 te slapen. Meldde zich om 01.00 en toen pas om 5.00 uur weer. Kwart over 9 heeft hij zich gemeld en dronk toen in een keer 100 weg binnen 20 minuten.
    Aan de speen ligt het dus niet.
    Denk dat we zelf niet zo moeilijk moeten doen... mja eerste kindje, willen dat hij genoeg binnen krijgt. Kijken zo zijn mondje nog even na, anders bellen we even naar huisarts. Flessen zijn tot nog toe binnen gebleven. Kwam na de fles alleen een mondje terug.
    We houden de voedingen nog maar ff bij. Hij krijgt tussen de 550 en 700 binnen 24 uur. Verschilt een beetje. Maar we zien zijn toet boller worden dus dat zal wel goed zijn.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heel goed! Gewoon lekker laten drinken zoveel hij wil, hoeft hij niet meer dan is het goed. Volgens mij krijgt hij echt wel voldoende binnen hoor, tenzij je een flinke baby hebt, maar dan nog zou ik naar m'n kindje kijken en niet naar wat de verpakking van de voeding of weet ik veel wie zegt.

20. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Je hebt hongerige baby's en baby's die het prima doen op minder melk. Mijn dochtertje is ook geen grote drinker. Genoeg is genoeg hoor. Ik maak me er niet druk om. Vooral niet forceren, dat is echt zielig voor zo'n kleintje. Als je zelf geen dorst hebt wil je ook niet drinken. Een witte tong kan melk zijn maar inderdaad ook spruw. Ik zou dit goed in de gaten houden want spruw kan pijn doen bij het drinken.

Deel Deze Pagina