Ervaringen BeSafe iZi Plus Autostoeltje

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Mave, Sep 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heeft iemand ervaring met een BeSafe iZi Plus autostoeltje? Wij overwegen deze te kopen omdat het lang tegen de rijrichting in kan en geen Isofix heeft (Isofix kan niet in onze auto). Maar het aanbod van stoeltjes die aan deze eisen voldoen is maar heel klein, dus echt keuze hebben we niet. Daarom zou ik graag van gebruikers horen of dit een fijn stoeltje is.

Alvast bedankt,

Groetjes, Mave

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    hier ook geen isofix en een stoeltje wat tot 25kg achterwaarts kan. de besafe paste niet in onze auto, wij zijn voor de axkid minikid gegaan.

(geen antwoord op je vraag, maar wel mijn ervaring met lang achterwaarts en geen isofix ;))

3. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed om te horen, had er nog niet helemaal bij stil gestaan dat stoeltjes ook niet kunnen passen in een auto, dus een goeie om daar ter plekke in beiden auto's te testen! Bedankt!

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij hebben de besafe izi plus. Precies om dezelfde redenen gekocht. Fijne stoel en hij zit echt muurvast in de auto. Idd wel even passen. Naar welke winkel ga je?

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geweldige stoel, ook een hele fijne pasvorm voor de kids :)

6. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen idee Kiekske, heb je tips? Ik woon in Gelderland.

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij zijn naar babyplezier in eindhoven geweest. Goede uitleg, veel achterwaartse stoelen, alle tijd om te passen, zowel in de winkel als in de eigen auto. Zover ik weet is dit de zaak voor achterwaartse stoelen in nederland.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn ook naar babyplezier gegaan en met de Axkid Minikid thuisgekomen.

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    wij hebben een besafe stoeltje en ben hellemaal fan.
    helaas is onze kleine man er bijna uit kwa kilo,s dus nu opzoek naar een andere stoeltje.
    ik zou het dus zeker aanraden

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij hebben hem en we zijn fan! We hebben deze en de axkid minikid (dacht ik) gepast maar wij zagen direct dat ons zoontje stukken beter in de besafe zat, zag er veel degelijker uit. We hebben er nog geen sec spijt van gehad

11. Koon

Koon Niet meer actief

De besafe is toch tot 25 kg? Is jullie zoon van 3 jaar dat al bijna?

12. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Superfijne stoel! Een van de veiligste in zijn soort. Hier 1,5 jaar gebruikt. Daarna weggedaan omdat we echt met de ruimte in de auto niet meer wegkwamen helaas..

13. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor de reacties, wij gaan eens een dagje op jacht!

14. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ook hier enthousiaste Besafe Izi plus gebruikers met onze peuter van 3 jaar.

15. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

May 24, 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    Wij hebben hem besteld en toen bleek hij thuis onmogelijk in onze auto te passen helaas !!
    We wilden deze stoel toen omdat onze zoon heel erg lang is en niet meer in de maxicosy paste..
    gelukkig kon de stoel retour en toen hebben we een Romer King 2 ATS gekocht, deze is kantelbaar en kan met de gordel bevestigd worden.
    Wel moet hij met de rijrichting mee helaas,
    maar voor ons was er verder geen keuze.

16. Bubbelies

Bubbelies Lid

Apr 3, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de izi plus voor onze kleine man van 23 maanden.
    Heel erg tevreden van! Wij hebben vaak lange autoritten van en naar Belgie voor familiebezoek en mn zoontje zit er heel goed in! Heel stevig, staat muurvast met de gordelbevestiging, en redelijk gemakkelijk en snel over te zetten naar een andere auto. Al moet ik bekennen dat mijn man daar beter en sneller in is dan ik ben ;)

Helaas hebben we te weinig beenruimte als hij achter de bestuurdersstoel geplaatst wordt, anders zou ik hem ook voor onze tweede kopen. Dus nu al op zoek naar een iets compactere stoel voor ons mini mannetje.

17. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

May 14, 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    De besafe stoelen vallen vaak super tussen de 2 voorstoelen door door zijn vormgivning aan de achterkant, dat kan je dus heel goed proberen, waardoor je er 2 naast elkaar kan plaatsen. Anders zijn er natuurlijk veel andere mogelijkheden aan stoelen. Bijvoorbeeld de Britax max-way of axkid minikid die minder ruimte in nemen, beiden tot 25kg en plus getest (net als Izi plus), deze 2 stoelen zijn 2 stoelen met de langste rug (je kan deze stoelen nog iets langer gebruiken als de Izi plus door zijn ruglengte). Ik zou de oudste in een van deze stoelen plaatsen en de jongste in dd besafe. Axkid heeft bijvoorbeeld hele lage zijkanten op het zitvlak wat ervoor zorgt dat ook grotere kinderen makkelijk met hun benen gebogen kunnen zitten en de stoel toch met een minimum aan beenruimte te kunnen instaleren als dat nodig is. :)

18. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

May 14, 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej!
    Jammer dat de plus niet paste. Het is inderdaad een stoel die een deel ruimte in neemt, maar gelukkig zijn er heel veel andere achterwaartse stoelen die een stuk minder ruimte innemen in de auto. Ik begreep dat jullie nu inmiddels een voorwaartse stoel hebben gekocht, jammer aangezien je toch niet voor niks in eerste instantie voor de Izi plus koos? Mocht je alsnog naar een andere stoel willen kinken is de Britax max-way of axkid minikid een goed alternatief, ook omdat je aangeeft dat jullie zoontje lang is en deze 2 stoelen passen tot een lengte van ca 1.18-1.20m. 25kg en zijn plusgetest. Beide stoelen zijn makkelijk te monteren, makkelijker dan de Izi plus ;) De axkid heeft zelfs zelfspannende tethersteaps. :) maxi-cosi Mobi XP is ook lang in de rug en tot 25kg. Deze stoel neemt in sommige auto's echter wel een deel ruimte in, dus handig dit van te voren te passen ;) Succes!

Share This Page