Achterwaarts/voorwaarts autostoeltje

Discussion in 'Met je kind op pad' started by EdelHertje, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn zoontje van 2,5 jaar heeft tot afgelopen weekend achterwaarts in de auto gezeten. Met enige tegenzin hebben we de stoel gedraaid omdat hij in paniek raakte wanneer hij in de auto moest.

Nu wil ik op den duur deze stoel weer achterwaarts gebruiken voor zijn broertje (nu 4 maanden).

Ik ben dus op zoek naar een voorwaartse stoel voor mijn oudste zoontje.
    Alle stoeltjes in NL zijn in principe natuurlijk goed gekeurd maar zit er qua veiligheid echt geen verschil tussen een stoeltje van 40 euro en 1 van 250 euro?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Zeker wel. Ga maar eens kijken in de winkel.
    Dan zie je dat die goedkope stoelen er echt niet stevig uit zien i.t.t. de wat duurdere stoelen.
    Bij hebben onlangs de Römer Evolva 1-2-3 aangeschaft, ook ter vervanging van de achterwaartse stoel. Erg tevreden mee en daar kunnen we nog lang mee vooruit.

3. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

May 14, 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor stoel heb je nu? Sommige kinderen hebben een periode dat bepaalde dingen niet meer leuk zijn, 2 jaar is ook een leuke leeftijd wat dat betreft ;) Een andere achterwaartse stoel die meer ruimte geeft en betere positie kan ook een goede optie zijn. Gok dat jullie nog een Cybex Sirona hebben en deze staat bekend om zijn weinig beenruimte en sommige kinderen zitten daar niet fijn in.
    Kinderen zitten het veiligst tot minstens 4-5 jaar achterwaarts omdat hun skelet nog niet voldoende ontwikkeld is om de kracht bij een voorwaartse botsing op te vangen. Ik zou als ik jullie was kijken naar een axkid minikid of Britax max-way, deze 2 hebben een van de langste ruggen (tot ca 1.18-1.20m te gebruiken), 25kg max gewicht en plus getest (strengste test ter wereld). Deze 2 stoelen nemen relatief weinig ruimte in.
    Als je toch voor een voorwaartse stoel gaat denk er dan aan dat een interngordel veilig is dan een kussen (zoals Sirona heeft), kussen kan ernstige inwendige schade geven en het kind kan hier uit vliegen. Gordel houd z'n kind beter op de plaats, maar geeft ook weer grote kans op ander letsel zoals je weet ;) Kijk naar verschillende test, Britax-Römer en maxi-cosi komen vaak goed uit de tests (waar ze dus geen voorwaartse krachten meten). Veel andere stoelen zijn vaak slecht te monteren, bij ongelukken geven ze vaak ook slechte bescherming (denk asn Nania stoelen (Hema, prenatal, lief enz).

Hoop dat jullie toch een goede keuze kunnen maken.

Share This Page