Hoi allemaal, Helaas ben ik sinds kort genoodzaakt een betablokker te nemen ivm een zeer hoge hartslag. Deze neem ik nu een aantal weken. Eerst metropolol, toen bisoprolol en nu weer metropolol. Ik heb er zoveel bijwerkingen van. Metoprolol: zweten, hartoverslagen, misselijk en moe. Bisoprolol: hele dag benauwd. Volgens de huisarts mag ik nog een 3e proberen, maar ben er onderhand wel klaar mee. Zijn er hier meer vrouwen met ervaring met een betablokker? En hoe bevalt t jullie? Ben toch vast niet de enige die dit helaas moet slikken.
Ik zit er al 43 jaar aan. Ook wel eens gewisseld tussen verschillenden maar heb nu weer mijn oude sotalol. Bijwerkingen: moe en gedempt ritme bij inspanning, koude handen en voeten. Probeer wel om het minimaal een week of 3 te slakken, ik merk dat de Bijwerkingen bij mij dan iets afvlakken
Ik neem trandate 2x daags 100mg. Had eerst nifedipine en was met deze ook slecht. 's nachts wakker worden met hartkloppingen, altijd gejaagd voelen. Pak nu bijna 2jaar trandate en deze werkt voor mij goed. Het is zoeken welke goed bij je past.
Ik heb propranolol geslikt voor een hoge hartslag door medicatie en vorig jaar weer toen mijn schildklier te snel werkte. Dat onderdrukt de verschijnselen totdat de schildklier medicatie werkte. Ik had alleen wat koude handen maar verder nooit bijwerkingen.
Ik moest wel wennen aan propranolol, ik voelde me soms loom en soms juist opgejaagd, soms dat gevoel van overslaand hart, benauwd-achtig, beetje een licht gevoel in m’n hoofd, misselijk… maar dat waren gelukkig tijdelijke bijwerkingen.
Een tijd terug was hier ook een topic over. Helaas alle bètablokkers hebben dit. Je zou evt om verapamil kunnen vragen. Dit heeft veel minder bijwerkingen. Alles met 'lol' er achter geeft helaas een hele hoop bijwerkingen. Ze kunnen overigens ook nachtmerries slaap stoornissen en angst/depressie's geven. Dat laatste wist ik niet tot ik opeens een totaal ander persoon werd en ik het al jaren gebruikte. Ik slik de combinatie sotalol & verapamil. Helaas nog altijd een te hoog ritme en hartritmestoornissen. Maar het zorgt er wel voor dat hij snachts iets langer onder de 100 blijft.
Ik heb ooit een tijdje een betablokker geslikt om te kijken of het hielp bij hoofdpijn, maar ik werd gek van de bijwerkingen. Het ergste vond ik dat ik er zo slecht op sliep. Ik ben er maar weer mee gestopt.