ik ben bij mijn eerste ingeleid omdat er niks vanzelf gebeurde, steeds bij de controles kreeg ik te horen dat alles potdicht zat en dat ze me dus ook niet konden strippen... nu had ik vorige week met de vk afgesproken dat we vanaf 38 weken zouden gaan toucheren en evt, indien mogelijk, strippen omdat ik zo graag spontaan wil bevallen en liever niet weer ingeleid wil worden ivm slechte ervaring van vorige keer. nu zat alles dus weer potdicht... ze zei dat er nog een heel hard tuutje aan de bmm zat dat nog helemaal dicht zat... de moed zakte me gelijk in de schoenen en ik kreeg heel het scenario van de vorige zwangerschap weer in mn hoofd.. om me even goede moed te geven... zijn er meiden bij wie het ook bij de controle potdicht zat en waarbij het toch nog spontaan op gang is gekomen of bij een latere controle wat verweekt of ontsluiting was?
Potdicht bij de controle op vrijdag (40+5) en die nacht begonnen de weeën. Op zaterdagochtend bevallen. Het kan dus snel gaan. Hopelijk geeft dat weer wat moed .
bij de vorige ook potdicht, vrijdag smorgens op controle, 40+4, en tegen 16u had ik weeen, tegen 19u ook goed sterk en regelmatig. wat je ook leest en hoort, bij een bevalling is echt alles mogelijk lijkt t wel...
s`middags potdicht en om 19 uur begonnen langzaam de weeën... Ik zag het ook niet meer zitten en dacht dat het nog wel even ging duren.... Maar het begon gewoon diezelfde avond dus het kan allemaal!
Balen als ze dat zeggen he melanie! Maar het kan gewoon elk moment gebeuren. Zo dacht ik dat ik de tweede keer echt wel eerder ging bevallen dan de eerste....nou helaas pindakaas. Maar heel veel later was het gelukkig niet...
Op vrijdag 38+3 alles potdicht, baarmoedermond van nog ruim 3,5 cm (gemeten met echo). Op maandag begonnen de weeën spontaan.
zeker! Maar je bent nog geen 40 weken he....hou er maar rekeing mee dat je dat eerst eens moet worden....stom he.... Maar het kan nog even duren....of je begint vanavond al! Het kan allemaal!
Ook hier eerst nog pot dicht... Op (ik geloof dinsdag) werd er bij controle gezegd "dat duurt nog wel even"... ik zou die vrijdag ook pas 38 weken zijn, maar op donderdag begon het al! Vrijdags geboren.
Hier net andersom. Had met 40 weken al 3 cm ontsluiting zonder weeën te hebben gehad, en toch heeft het nog bijna een week geduurd voordat het begon! Dus alles is mogelijk en het kan alle kanten op
Bij de tweede zat ik op 41+1 ook nog helemaal dicht, strippen had geen enkele zin. De volgende dag begonnen uit het niets de weeën en had ik na 2,5 uur een kind. Net op tijd, want nog een dag later zou ik aan het ziekenhuis zijn overgedragen.
Hier ook.. Controle op maandag; niets te merken van een naderende bevalling (behalve verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine) 's Avonds alle 'bakerpraatjes' om de bevalling op te wekken, geprobeerd..., en 5 uur later kreeg ik 's nachts weeen. Dinsdagavond was ons meisje er! Oh ja: over die bakerpraatjes: ik kreeg een voetmassage, at ananas, had even een gezellig momentje met mijn man (ahum) en at heel pittig eten. Tip: dat laatste nooit doen vlak voor je uitgerekende datum! Grr....wat moest ik vaak naar de wc, om het zo maar te zeggen...
Hier twee keer.. twee keer kon ze nog niet strippen en wilde de gyn me inleiden.. de eerste keer op vrijdag gechecked en op zaterdagavond van 0 naar 10 cm in 3 uur... nog wel 10 uur moeten wachten met 10 cm ontsluiting op persweeen.. en de tweede keer gechecked op woensdag.. en weer op zaterdagavond van 0 naar 10 en baby in 4 uur... Beide keren de avond ervoor aan de bitter lemon.. ananas.. en pittig eten..
Hier woensdag weer getoucheerd en het was al iets soepeler maar nog niet helemaal rijp! Heeft wel geprobeerd te strippen maar ging moeizaam. Gisteren 1x een beetje roze afscheiding en verlies flinke stukken slijmprop. Dus ik hoop dat het ondertussen aan het "rijpen" is want wordt woensdag gestript