Hallo, heb een klein vraagje, ik had gisteren avond +/- 22.00 uu to zeker 3.00 uur s'nachts heel erge lastige menstruatie pijn,het was een pijntje dat continue was.lag te zweten in mijn bed.Onder bij mijn schaamlippen had het een branderige tintel gevoel. Wat ik mij nog kan herrinderen van mijn vorige zwangerschap,zijn ween pijnen die komen en weer weg gaan en weer komen,maar dit was dus de hele tijd, en de schaamlippen die voelden ik s'morgen nog steeds,nu stukken minder.En de ween die ik had waren voor mij niet echt pijnlijk alleen de laatste persween waren gevoellig,dus ik weet ook echt niet meer wat ween ook al weer zijn,het was echt een prachtige bevalling die van mijn eerste dochter! Wat is dit, waren dit nou oeffen ween,of zit het toch er al aan te komen? Volgens mijn gyn is het al helemaal indegaald. Alvast bedankt. groetjes rosanna
Dat blijft toch altijd een moeilijke vraag he... waren weeën maar voor iedereen hetzelfde dan konden we elkaar makkelijker helpen hierbij. Bij mij hadden mijn weeën een echt 'golfvormig' verloop: ze kwamen opzetten, hadden een echt hoogtepunt en zakten weer af. Net zoals in de boekjes dus. Wat jij beschrijft (continue menstruatie-achtige pijn) past daar niet bij. Misschien toch voorweeën, oefenweeën, Braxton-Hicks contracties, geef het beestje maar een naam. Soort vuistregel: als ze afzakken wanneer je bijvoorbeeld onder de douche gaat, of een warme kruik tegen de pijnlijke plekken aan legt, dan zijn het geen echte weeën. Nou had ik super-echte en effectieve weeën die een stuk draaglijker werden onder de douche, maar ze gingen zeker niet weg en namen toe in frequentie. Die pijn bij je schaamlippen herken ik helemaal niet. Misschien omdat je kindje al zo ingedaald ligt, dat je de druk ervaart als branderig en tintelend?? Het duurt niet lang meer, maar ik denk eerlijk gezegd dat het nu nog niet begonnen is. Hoe dan ook: ik wens je een net zo mooie bevalling toe als van je eerste!