Ervaringen bevallen in een bad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Meis28, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De bevallig gaat zoals jij wilt mits medisch mogelijk. Maar zelf je kindje aanpakken of je partner is zo geweldig! ;)

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Misschien kan mn man m wel aanpakken :) ookal is hij niet in het bad?

3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik plan ook in bad te bevallen, of tenminste de weeen erin op te vangen. De rest zie ik dan wel, want je moet je nooit op een situatie vastpinnen, als het bad bv bezet ist of je er uit medische redenen uit moet, moet je altijd een plan B hebben; -) bv baarkruk, liggend op bed, wel of geen ruggenprik?
    I.v.m. kleding; mij lijkt het fijnste een bikinitopje aan te doen, dan lig je er niet zo naakt bij als het wat langer duurt en bikinistof voelt niet zo vies aan als het nat wordt, in tegenstelling tot een gewone bh of een topje.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Jahoor dat kan je vk zit ook niet bij je in bad :D:p

5. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ik heb 1 wee opgevangen onder de douche en vond het verschikkelijk de pijn leek alleen maar erger te worden erdoor.. maar gelukkig is iedere ervaring anders:)
    Ik hoop dat je een fijne badbevalling krijg;)

6. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Het bad was bij mij heel diep, een soort van groot uitgevallen hot tub zeg maar. Aan de rand waren verschillende bankjes en leunricheltjes waarop je je eigen ideale houding kon zoeken. Ik leunde met mijn onderarmen en wang op zo'n richeltje terwijl ik tot mijn nek onder water was, ik zat zo'n beetje op mijn knieen/hurken en als ik een wee had dan kon ik zo goed meepersen.

Ik was zo in mijn eigen wereldje dat ik het moment van de geboorte zelf best suf was. De verloskundige moest me zeggen dat ik mijn kindje moest pakken toen het er eenmaal uit was (en dat ging heel snel, echt een kanonskogel haha). Ik had graag wat bewuster gekeken hoe het in het water zwom! Ik heb haar dus zelf gepakt en vastgehouden tot we uit het bad moesten (paar minuutjes). Toen werd ze overgepakt terwijl ik uit het bad kwam (shaky!) en naar bed liep. Ik kreeg toen een paar dekens om me heen en ging op bed liggen waar ik gelijk mijn kindje weer terug kreeg. Ik geloof dat ze in die tijd snel de apgar test hebben gedaan maar ik heb daar niks van meegekregen. Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van het bad.

Bijgevoegde bestanden:

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh mooi om te horen! Lijkt me wel heel speciaal als je dan ook nog zo zelf je kindje kan aanpakken. Zon soort bad is het bij ons ook maar dan rond, best groot en diep leek het. Hoe houden ze t water eigenlijk warm want je zit er toch best lang in? Ben echt benieuwd of ik dan niet duizelig wordt van dat warme water om me heen terwijl je pijn hebt.

8. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Terwijl dit topic startte, was ik net bevallen in bad, thuis, van mijn vierde! 11/12/14 om 22:04 uur.
    Het is mij heel goed bevallen. Had een ovaal bad, waardoor je languit kan over de lengte of grip hebt en je af kunt zetten over de breedte. Door het warme water en gewichtloosheid kon ik Ervoor zorgen dat ik elke spier ontspande. Ik was helemaal zen en in een paar keer persen was ze geboren. Geen scheurtje, dus ook geen bloed, het water bleef helemaal helder, tot de placenta kwam.
    Ik was bloot en we hadden het bad in de woonkamer staan bij de houtkachel, kaarsjes aan. Het had iets heel bijzonders!
    Vergeleken bij mijn andere drie bevallingen kon ik de weeën echt veel beter opvangen, zonder in een kramp te schieten. Ontsluiting ging vanaf het bad van 4 cm naar geboorte in 1,5 uur ;)

9. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Boven het bad hangt een sort van pijp waar het water uitkomt, zodra ze merkten dat het water iets koeler werd, deden ze er wat bij. Ik vond de temperatuur goed te doen, het was niet te warm en niet te koud en het dampte niet zodat je het niet benauwd hebt.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat leuk om jullie mooie ervaringen te lezen. Ik wilde ook heel graag thuis bevallen in bad. Ding stond al helemaal klaar, moest alleen nog water in.
    Helaas werd het een ziekenhuisbevalling en moest ik aan de ctg. Erg jammer, vooral omdat de vk zei dat een badbevalling in mijn geval waarschijnlijk fantastisch was geweest.
    Bij een eventuele 2e wil ik het zeker weer proberen om in bad te bevallen.

Ik had trouwens een hemdje klaarleggen om aan te trekken.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Jammer Emma..! Mocht het bij mij doorgaan en ik wil het nog steeds dan laat ik in dit topic hopelijk nog even weten hoe het was :D Ik denk idd ook aan een hempje of anders een BH of topje oid.. Alleen moet je er hier dus elke 1,5 uur even uit en op bed voor de ctg, dus als dat hempje dan nat is dan is dat natuurlijk een beetje lastig haha.

12. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Waarom zou je je druk maken over bloot, terwijl je nota bene aan het bevallen bent en met veel intiemere delen bloot bent...? Ik wilde niks aan mijn lijf hoor, doe je normaal in bad of douche toch ook niet? Kindje gelijk lekker op de borst erna!
    En als je af en toe uit bad gaat is een badjas de uitkomst.

13. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb in het geboortehuis bevallen en heb een bevalbad gebruikt om mijn weeen op te vangen. Het bad had idd zo'n randje waar ik op heb gezeten tussen de weeen. Dat vond ik erg prettig.
    Verder heb ik ook niets aangehad in bad. Meteen toen ik aan kwam alles uitgetrokken en het bad 'ingedoken'. Ik vond wel dat het water in het bad heel warm was, vooral tijdens mijn weeen die heel snel op elkaar volgden. Ik weet nu meteen waarom ik zo veel vocht vast had gehouden; ik zweette peentjes in het bad! ;)
    Toen ik persdrang had, moest ik het bad uit om getoucheerd te worden en vervolgens wilde ik niet meer terug, omdat dat te veel pijn deed. Dus uiteindelijk niet in bad bevallen.
    Succes met de zwangerschap en bevallen!

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    @lsq waarom moest je eruit om gegetoucheerd te worden? Dit kan gewoon in bad :) misschien vd volgende ;)

15. LSQ

LSQ Niet meer actief

@tweekids: geen idee eigenlijk. Het werd me verteld en ik heb geluisterd ;). Maar goed om te weten voor een eventuele volgende!

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik las dat t water niet te warm moet zijn maar op lichaams temperatuur, ik kan er denk ik niet goed tegen als het zo warm is! En m'n vk zei ook dat je er pas in gaat bij 5cm ontsluiting omdat anders het water zo kan ontspannen dat de ontsluiting zich niet of te langzaam vordert.

17. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen ervaring met het bevallen in een bad, maar het is wel een grote wens. Daarom kwam gisteren het door mij bestelde bad binnen. Volgende week eens proefdraaien om te zien hoe dat is zo'n bad.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het bad mag idd niet warmer zijn als 39 graden. Ik had het ook erg warm en t water was eerst te warm toen wat emmers koud water erbij gedaan en de kraamhulp legde steeds een natte koude handdoek over mn schouders heerlijk :)

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Dat zou jammer zijn, ik ging er met 3 cm al in hoor, juist doordat ik goed kon ontspannen ging het hartstikke snel!

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok! Hmm nou ja we zullen het wel zien als we aankomen in het ziekenhuis, wat ze dan zeggen :) En misschien kom ik daar al wel aan met 5 cm ontsluiting hihi. Hopelijk is het bad dan vrij en gaat met mij ook alles goed want begin er steeds meer een goed gevoel over te krijgen op die manier te bevallen

Deel Deze Pagina