Ervaring bevallen ZGT Almelo

Discussie in 'De bevalling' gestart door Summerbelle, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Ik ben twee keer thuis bevallen. Dat ging heerlijk soepel en snel.

Nu moet ik medium risk in het ziekenhuis bevallen (kindje moet 24 blijven ivm mijn medicatie) en ik zie er erg tegenop. Ook al mag t gelukkig wel met mijn eigen vk.

Bij alle zwangerschappen heeft de Gyneacoloog het even overgenomen en ik vond ze in het ziekenhuis onpersoonlijk, onvolledig en ongeïnteresseerd. Bij de vorige zwangerschap zijn we naar een informatie avond geweest, dit bevestigde mijn beeld; pijnbestrijding promoten, verouderde informatie. Ik was toen zo blij dat ik weer naar mijn eigen vk kon.

Heeft iemand ervaring met bevallen in Almelo?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik ben 3x bevallen in het zgt Almelo en ook nu zal ik daar weer bevallen.

Ik heb alleen maar goede ervaringen. Alleen de gynaecoloog die ik bij de 2e had was geen fijne vrouw, maar die schijnt niet zoveel verloskunde meer te doen.

Wat wil je weten?

3. Summerbelle

Nee er is idd een gynaecoloog die wat minder is. Gelukkig is de vk erbij.

Ik zie op aan t vastzitten aan ctg, en na de bevalling, mogen we als gezin bij elkaar op de kamer die 24 (kamer alleen) of moeten we delen?

Ik vind het ziekenhuis heel chaotisch in mijn ervaring met controle en nacht opname, daar word ik onrustig van

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    In Almelo heeft ieder gezin zijn eigen kamer, dus je komt niet bij elkaar op de kamer. Ik vond het zelf het prettigste om gewoon op bed te liggen, ik heb ook pijnstilling gehad bij de 2e en 3e. Maar ik ga ervanuit dat je, ondanks de CTG, gewoon van bed af mag. Ze hebben ook kamers met een bad, mocht je dat willen.
    Mijn jongste is ‘s nachts geboren en toen was het heel rustig, opname ging ook allemaal heel soepel.

Wel fijn dat je eigen vk erbij is. Dat is bij mij niet zo, maar ik ben elke keer goed begeleid.

In Almelo heb je trouwens ook informatieavonden. Misschien kun je daar eens naartoe gaan. Of ben je juist al in Almelo geweest?

Ik zie dat dit niet je eerste is. Ik heb mijn kinderen niet de hele dag in het ziekenhuis gehad, dus weet niet hoe het dan zit met de gezinskamers. Alleen mijn partner bleef. Bij de 3e hoefde ik niet te overnachten.

5. Summerbelle

Dank je voor je antwoord. Ik ben inderdaad al bij zo n avond geweest en vond het niet heel positief. Pijnstilling wil ik niet. Thuis bevallen vond ik echt super maar misschien maak ik me nu wel druk om niks en valt het wel mee.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Oké, jammer dat je het niet positief vond.

Pijnstilling hoeft natuurlijk ook niet. Ik heb er zelf om gevraagd.

7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kijk eens op de facebook pagina vrije geboorte ;)

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik vond Almelo ook prima. De hele kraamafdeling is gemoderniseerd, dus het ziet er op zich ook allemaal prima uit. Ik vond de verpleegkundigen heel fijn en betrokken, de gynaecologen waren ook prima. Ja, zakelijk maar dat vind ik geen probleem. Je blijft inderdaad op je eigen kamer, dat is wel erg prettig. Het is ook alleen het eigen team dat je om je heen hebt, dus van onrust heb ik toen totaal geen last gehad.

Deel Deze Pagina