Ervaringen bevallen / inleiden tussen de 36e en 38e week

Discussie in 'De bevalling' gestart door Aroma34, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste is spontaan geboren met 36+6 en de jongste met 37+5.

De oudste was in het ziekenhuis, bevalling duurde zo'n 6 uur (9 uur vanaf gebroken vliezen), ging prima (ondanks de vaccuumpomp) en hij was goed op gewicht (3575).
    Doordat zijn suiker niet goed was en omdat hij daarna veel afviel moesten we 3 nachten blijven. Daarna had hij veel moeite met drinken, viel veel af en had veel moeite met zijn temperatuur vast te houden. Hij sliep ook alleen maar.
    Hij vertoonde echt randprematurengedrag, waardoor mede de bv niet is gelukt.

De jongste was al een wereld van verschil door dat ene weekje, was meer wakker en dronk beter. Hij woog 3620 na een bevalling van 3 uurtjes.
    Nog steeds een verschil met baby's van 40 weken, maar dat ene weekje maakte al heel veel verschil.

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Hier ongeveer hetzelfde verhaald als Suuus. Ik ben met 37 weken ingeleid vanwege hoge bloeddruk. a baby was er alles behalve klaar voor! De bevalling was heftig en heeft 30 uur geduurd.
    Daarna heeft de kleine nog 2 weken in de couveuse gelegen.
    Bij een tweede zou ik absoluut tot minimaal 38 weken willen wachten

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ingeleid met 37+2 ivm PE. Dochter had onrijpe longen en klaplong, moest naar NICU. Zelf fluxus gehad v 5.5l ivm resten placenta en medicatie ivm eclampsie insult, waardoor baarmoeder zich niet samentrok.
    Zelf 3 dagen op OK en IC, toen nog week op kraam. Dochter 5 dagen op NICU, toen nog 5 dagen high care en later low care kinderafd.
    Allebei niet klaar ervoor dus met die termijn. Hopelijk dit keer langere draagtijd!!! En hoop dat bij jou je cholestase met de medicijnen nog even onder controle blijft :)
    Overigens, mijn tweelingneefjes zijn geboren met 35+5, en deden het ondanks hun lagere geboortegewicht veel beter dan mijn dochter.

4. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik word zaterdag ingeleid met een termijn van 37+3 wegens ssa antistoffen en een autoimuumziekte!

Ben benieuwd hoe dit zal verlopen.. Of ze gelijk mee naar huis mag ect!
    Hoe ik het zal ervaren!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik heb ook een auto immuunziekte, ik was bij alle kinderen ssa antistof positief,

Bij mijn zoon zou ik met 37 weken ingeleid worden maar met 36 weken braken spontaan vliezen en toen kreeg ik meteen een infuus met wee opwekkers, hij was 47 cm en woog 2500 gram hij mocht 2 dagen later mee naar huis. Wat overigens meer te maken had met de vroeggeboorte dan met mijn ziekte of ssa antistoffen

Bij mijn dochter zou ik ingeleid worden met 36.1 en ook bij haar braken spontaan de vliezen en kreeg ik meteen een infuus met wee opwekkers en ook zij mocht met 2 dagen naar huis.ook bij haar lag het meer aan de vroeggeboorte en haar daar houden voor de formaliteit dan aan de ziekte of ssa antistoffen, mijn dochter was 48 cm en 2800 gram

Mijn derde werd ik ingeleid, we dachten allemaal ach deze komt ook wel van zelf maar niet dus, ik ben ingeleid ivm cholestase en mijn ziekte maar niet van wege de ssa antistoffen want zoals ik begreep van opgeleide artsen in Nijmegen is dit een risico TOT 28 weken en daarna niet meer. Iig werd ik dus met 37 weken ingeleid, ik had al 3 cm ontsluiting en ze kon me zo de vliezen breken en infuus met wee opwekkers,

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Zij was trouwens 48 cm en 3275 gram

7. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Hippo mag ik vragen wat voor autoimuumziekte je hebt?
    Ik had cdle en nu scle, na de zwangerschap gaan ze verder met testen op sle en start ik na 2jaar weer met medicatie!
    Hoorde wel van de arts dat de volgende eventuele zwangerschap de ssa antistoffen weer aanwezig zullen zijn!

Ik heb vanaf week 16 elke week een guo gehad maar ook omdat mn autoimuumziekte heel erg opvlamde en hier in het erasmus MC zeggen ze dat de antistoffen elk moment schade kunnen aanrichten!
    Heb dan ook paar metingen gehad die net op het randje zaten dus het is voor ons beter dat ze gehaald word..
    Ze is geschat gisteren op 2780 gram!

Ben zo zenuwachtig voor zaterdag :)
    Hopelijk vliegen de aankomende dagen voorbij en hebben we snel een gezond meisje in ons midden..

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #28 Hippo89, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
    Ik heb reuma,chostrocondrites, en systemische lupus erythematodes oftewel sle ;)

Ik had ook indd bij alle drie de zwangerschappen ssa antistof en bij een volgende zou dat weer het geval zijn

Ik kreeg elke week een echo tussen de 20 en 28 weken en het hartje werd nauwlettend in de gaten gehouden, in het radboud ziekenhuis met 20 weken de guo gehad en die artsen zeiden mij dat de kans op neonatale hartblokkade door ssa antistoffen is tot 28 weken

Ik kreeg wel elke weer een ctg scan just to be sure van mijn eigen gyn maar volgens de artsen in Nijmegen dus niet nodig

Gebruik je nu medicatie ? Ik had bij de eerste heel veel medicatie ( prednison daar zit ik al 8 jaar dagelijks aan) en volgens hun kon het geen kwaad tenzij langdurig hoge dosis. De laatste drie maanden had ik 60 Mg per dag !!! Wat inhield dat niet alleen ik moest afbouwen maar ook de baby ! Dit aangekaart bij de arts en dit stond niet in dossier dus was niet nodig, onze oudste huilde 18 uur per dag ! De eerste 3 maanden waren hel, toen kwamen ze ermee dat ze het vergeten zijn te melden en hij indd na de geboorte prednison had moeten krijgen om af te bouwen dus let zelf ook een beetje op !

Succes zaterdag !

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Edit ik lees al dat je straks na twee jaar weer start met medicatie dus mijn laatste alinea is overbodig ;)

10. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik kreeg plaquenil en injecties voor de huid!
    Maar wegens de hoge dosis moest ik stoppen omdat wij een kinderwens hadden en het toen redelijk rustig was de cdle/scle! Helaas paar maanden later vlamde het erg op maar wilde toch niet starten met medicatie, het heeft 16 maanden geduurd eer dat ik zwanger raakte, thank god.
    Er is idd besproken dat ik prednison kon gaan slikken maar wilde de zwangerschap toch zonder medicijnen starten en pas met 14 weken kwamen ze achter de ssa antistoffen. Ga nu 4 weken borstvoeding proberen en daarna weet starten met medicatie in overleg met de artsen..

moesten jou kindjes bijv 1 dag blijven of mochten ze na de geboorte me naar huis? * kan zn dat.je het hebt gezegd hoor hihi lees wel even terug nog :p

11. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik ben ingeleid met 37+5 dmv ballon, deze is er 's nachts uitgevallen. Met 37+6 vliezen geprikt en aan de opwekkers, 22:00 uur was onze dochter er. De verwachte grote baby (want ben zelf niet bepaald magertjes) was 3200 gram en deed het gelijk goed. Ik was zelf iets teveel bloed verloren anders hadden we direct naar huis (of geboortekliniek) gemogen, nu 1 nachtje blijven.

Ik ben vanwege minder leven ingeleid (kindje bleek de navelstreng 2 keer om zich heen te hebben wat beweging onmogelijk maakte). Als ik er ook maar iets aan kan doen en het medisch verantwoord is wil ik nooit meer ingeleid worden. De weeenopwekkers waren echt een hel en hadden geen effect.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Plaquenil gebruik ik ook, 1 tabletje per dag, en meloxican en prednison

Mijn oudste twee geboren met 36 weken mochten na twee nachten/3 dagen naar huis en mijn jongste geboren met 37 weken mocht na 1 nacht 2 dagen naar huis

13. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Ik ben met 37 weken opgenomen in het ziekenhuis van onze eerste ivm hyper tensie ( hoge bloeddruk) en bij behorende klachten. Dus pre eclampsie

Ze zijn bij mij op 37+2 begonnen met gel hele dag geduurd klein beetje ontsluiting
    Morfine gehad voor de nacht en volgende ochtend zijn de vliezen spontaan gebroken.
    Toen aan de weeen opwekkers en bij 3,cm kwam ik in een weeën storm terecht dit heeft een paar uur geduurd .. En toen kwamen ze vragen of ik een ruggen prik wilde daar heb ik 1,5 uur op moeten wachten toen nog een keer getoucheerd en nog steeds 3cm toen naar de OK. Voor de ruggenprik daar drie doses ingespoten gekregen en werkte nog niet geluk bij ongeluk dat het metertje van onze dochter haar hoofd af ging en dat ze die er weer op wilden zetten dat ze merkte dat ik in 20, min tijd van 3 naar volledige ontsluiting was gegaan... 20 min later was onze dochter geboren.

14. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik heb geen ervaring maar volg je verhaal wel even, ik ben nu bijna 29 weken zwanger. en mijn hart begin het steeds minder leuk te vinden. waar door warschijnlek ook rond de 37/38 weken ingeleid ga worden.

15. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    37+5 ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Is een spoedkeizersnee geworden omdat de bevalling te lang duurde voor mn kleine meid en haar conditie heel slecht was. Ze woog 3020 gram. In eerste instantie 4 dagen ZH ivm de keizersnee maar op de dag dat we naar huis mochten kreeg ze geelzucht en moesten we nog 4 dagen langer blijven en toen we eindelijk naar huis mochten kreeg ik koorts en bleek baarmoederontsteking te hebben dus totaal hebben we er bijna 2 weken gelegen.

16. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spontaan bevallen met 37.4 wk. Ventje woog 3400 gram en was gezond. Een paar uur later lag ik heerlijk in mijn eigen bed samen met ukkie. Succes!

Deel Deze Pagina