Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met een geboorteTens. Mijn vorige bevallig kwam spontaan op gang, en zonder verdere medicatie hadden we na 20 min. persen een prachtige dochter in handen. Ze is in het ziekenhuis geboren, met 37+2 en drie uurtjes later waren we thuis Nu verwachten we een zoon, die aan de grote kant is. Vanwege mijn bekkeninstabiliteit ben ik nu al (31 w) helemaal op, mijn lichaam wil niet meer en afgelopen week zei de verloskundige dat ze me met 37w ging doorsturen naar de gynaecoloog om me met 38w in te leiden. Ze is bang dat ik anders de bevalling niet kan doen. Ik hoop uiteraard dat mijn bevalling ook weer rond 37w vanzelf op gang komt, maar ik was enorm opgelucht nu ik weet dat ik niet tot 41 weken hoef aan te klooien. Natuurlijk brengt een inleiding veel vragen met zich mee, die ik uiteraard nog met de vk en de gynaecoloog moet bespreken, maar ik hoor vaak dat een ingeleide bevalling veel heftiger is dan een bevalling die vanzelf op gang komt. Als het niet hoeft, wil ik ook bij mijn inleiding geen pijnstilling in de vorm van medicatie, maar ik heb wel gelezen over een geboorteTens. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En heeft iemand een Tens gehad tijdens een inleiding, of mag dat dan niet? Ik hoor graag van jullie! xxx
Hier een tens gebruik bij een inleiding op medische indicatie. Helaas zat ik dusdanig aan de bewaking (problemen met bloeddruk) en infusen dat ik gewoon niet mn weg kon vinden met het ding. Ik wilde de ween lopend opvangen en moest mn kabels vasthouden om daarmee niet in de knoop te raken...samen met de infusen werd de tens bedienen gewoon te veel. Mijn geboortetens mag je trouwens overnemen Gaat nu hoogst waarschijnlijk weer inleiding worden met de nodige voorzorgsmaatregelen gezien de vorige bevalling...
Toen ik zwanger was had ik ook een topic geopend over de tens maar volgens mij zijn er weinig met ervaringen. Ik had het ook graag willen gebruiken maar de verzekering vergoedde het niet dus wilde het zonder iets diensten maar bij een eventuele volgende overweeg ik het weer, ik lees dus even mee!
ik heb hem wel gebruikt maar bij een thuisbevalling. superding. maar goed, ik weet dus niet hoe het icm een inleiding gaat. die weeen zijn vaak stukken heftiger dan bij een gewone bevalling. bij een gewone bevalling doet je lichaam het natuurlijk zelf en bouwt alles zich rustig op. je bouwt endorfines op die rustgevend en pijnstillend werken. een tens versterkt de aanmaak van die endorfines. een inleiding is heftiger en die endorfines krijgen dan niet echt de kans om aangemaakt te worden. ik ben bij de 1e bijgestimuleerd. was zelf begonnen maar zette niet goed door. dus weeenopwekkers erbij. zelfde idee als inleiden. nou, die weeen waren een stuk heftiger dan mijn gewone thiusbevalling hoor ik weet niet of de tens daar nog mee geholpen zou hebben.
Ik lees graag mee! Hoorde v n vriendin heel prettige ervaringen, zeker voor de weeen tijdens de eerste centimeters zeg maar. Zij had m via haar verzekering (met aanvullend pakket) kunnen aanschaffen! Mijn verzekering vergoed huur 6wk. Ik wil dat dus wel gaan doen denk ik! Maar hoor graag meer ervaringen hier!
Had er goede verhalen over gehoord, maar ik had alleen maar rugweeen. En aangezien je de plakkers op je rug plakt vond ik het 'hel'. Het brandde vreselijk tijdens mijn rugweeen.
en dat terwijl ze vaak juist extra goed werken bij rugweeen. had je hem niet te hoog staan? en had je het wel netjes opgebouwd? je moet de tens echt vanaf de eerste wat pijnlijke weeen aansluiten en gebruiken. en dit langzaam opbouwen zodat je lichaam eraan kan wennen. anders werkt hij niet goed en heeft hij weinig nut. en bedoel je met dat branden niet gewoon het tintelende gevoel van de tens? want als je hem heel hoog zet of het nog niet gewend bent dan is het een vreselijk irritant gevoel. sowieso een irritant gevoel maar dat gevoel lijd je juist af van de pijn. hier tenminste wel. ergerde me wel aan dat getintel maar ik lette hierdoor minder op de pijn van de weeen. krijg zelf nu wekelijks een tens op mn rug van de fysio en dat is inderdaad een soort brandend/tintelend gevoel. normaal dus.
Goede tip! Ik ben m inmiddels aan t aanvragen. Briefje van vk met daarin oa uitgerekende datum is voldoende. Die moet ik dan nr ohra opsturen. Wel suf dat ze te lang wachten met bevestigen zeg, wen86! Ik ga het er toch maar op wagen, anders ben ik dadelijk te laat!
Ik wil er ook gebruik van gaan maken, maar dan in het ziekenhuis. Zal eens vragen of ze er eentje hebben in het ziekenhuis waar ik ga bevallen.
Ik heb een natuurlijke bevalling gehad en omdat ik heel snel op 8cm zat heb ik hem daarna pas gebruikt. Ik had ook weeen die naar mn rug trokken en ik vond de Tens heel fijn! Ik kon mijn aandacht daar op richten en mijn ademhaling daardoor onder controle houden. Tijdens een wee zette ik hem op boost en tussendoor op de pulse stand. Ik zou het iedereen aanraden het in elk geval te proberen! Ik had hem van een vriendin geleend, voor ongeveer 7 nieuwe electrodes gekocht. Ging prima!
Superbedankt voor jullie reacties dames, ik ga het zeker overwegen. Helaas kwam ik er deze week achter dat hij in mijn pakket van de zorgverzekering niet vergoed wordt (ik dacht namelijk van wel) en ik vind de huur erg prijzig, dus ik ga even goed nadenken wat ik ermee ga doen...
Heb je ook bij je vk geïnformeerd? Bij onze vk kun je hem namelijk kosteloos lenen. Misschien de moeite waard?
Ja, dat wilde ik wel nog even navragen, maar ik weet niet of dat voor mij geldt omdat ik een ziekenhuisbevalling op medische indicatie krijg en de vk er eigenlijk niet bij is... Marktplaats had ik ook al aan gedacht...
Hier gebruikt bij mijn tweede. Vond het super! Je moet hem dan wel vanaf de eerste weeën meten gebruiken, als je het pas doet zodra ze pijnlijk worden, dan werkt het juist averechts. Je begint met een lage stand en voert het naarmate de weeën vorderen, steeds verder op. Pijnloos wordt het echt niet, want het gevoel van het apparaat is niet per se prettig, maar het leid je erg af van de weeënpijn. Ik had zelfs even een baalmoment toen hij af moest omdat ik in bad ging bij 5 cm ontsluiting (badbevalling). Ik voelde in bad de pijn meteen al een stuk erger. Hoe goed het werkt bij de pijnlijkste weeën weet ik dus niet.. Ik kreeg hem vergoed van de verzekering. Ik bestelde hem bij geboortetens, moest mijn polisnr invullen, dit verifieerde zij bij mijn verzekeraar, binnen 3 dagen kreeg ik hem thuis, zonder iets te hoeven betalen of voorschieten.
Had een gekke "weeënbevalling" - Vanaf de eerste (rug) wee brak het zweet uit en alles wat mijn rug raakte vond ik brandden. Daarbij kreeg ik koorts dus tussen de weeën door had ik twee truien en een deken om. En wanneer de wee er was ging alles 'uit'. Ze zeiden ook dat tegendruk met handen fijn zou zijn voor rugweeen, maar mij moesten ze gewoon met rust laten! Maar...ik zou zo nog 10 bevallingen doen hoor, het is het allemaal waard en ergens, op een gekke manier, heb ik er ontzettend van genoten en vind ik het heel bijzonder!