37,1 weken en baby bijna niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMel88, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Normaal ben ik de nuchterheid zelf en maak me niet snel zorgen. Maar dit is toch best vreemd.

Ons kindje is over het algemeen echt super druk. Op de rustiger dagen zijn de bewegingen iets zachter maar nog wel erg regelmatig en al heel de zwangerschap krijg ik schoppen en porren als ik op mn linker zij in bed lig. Echt een sooort ritueel voor ik ga slapen een por dat ik moet omdraaien. Gisteren overdag het gewoonlijke drukke patroon, daarna s'avonds op de bank ook nog wel even. Maar toen ik naar bed ging niks. Was zo moe niet echt over nagedacht, bij nachtelijk wc bezoek niks en normaal dus wel. Ook toen ik vanochtend wakker werd geen goede morgen porren en schoppen die dus normaal wel gegeven worden. Na een half uurtje even paar sec echt heel ver ergens wat beweging. Tot nu toe echt heel sporadisch waar normaal dus een verbouwing plaats vind. En ook nog super zacht.

Baby was nog niet ingedaald, dus dat zou een optie zijn. Wat zouden jullie doen toch even bellen straks? Normaal ben ik niet zo van het bellen maar sinds ik met 33,5 opgenomen ben geweest (vroegtijdige weeën) maak ik me toch iets sneller zorgen.

2. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik zou wel bellen in dit geval

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Bij minder leven direct bellen!

Dus gewoon nu als je het nog niet gedaan hebt.

4. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Ik had dat vorige week ook. Bij aan ander roep ik meteen: bellen!!!
    Maar bij mezelf.... Ik ben toen eerst gaan douchen, on een beetje te ontspannen en direct daarna op bed gaan liggen. Paar keer diep inademen met handen op mijn buik en mijn kleintje gevraagd om te bewegen. Nou, het is een stuk eigenwijs maar nu luisterde het perfect. Ik kreeg een flinke stoot! Ik had met mezelf afgesproken dat als ik op dat moment ook geen reactie zou krijgen ik zou bellen. Toen dus niet meer gedaan.
    Dag erna had ik sowieso controle bij VK en die zei dat als ik geen beweging voelde of het veel minder is ik wel gewoon moet bellen.
    Een vriendin van mij sprak altijd met zichzelf af; als ik over 2 uur nog niks gevoeld heb, bel ik! Dat houd ik nu in mijn achterhoofd.

Het is inderdaad lastig als je kleine nog niet ingedaald is, die van mij wil namelijk soms ook nog zo draaien dat ik het bijna niet voel.
    Dus misschien even rustig gaan liggen en als je dan niks of bijna niks voelt, bellen!!

5. Moli

Moli Niet meer actief

meteen bellen!!! liever een keer teveel als 1 keer te laat

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames iets tegen 8 toch gebeld. Moest nog uurtje aankijken en anders ziekenhuis voor ctg bellen. Ondertussen wel beweging waargenomen maar de zachtheid maakt me nog wel beetje onzeker. Omdat ik dus echt totaal anders van de kleine gewend ben. Hopelijk dus snel een flinke por of schop hihi

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn kleine bewoog met 38 weken ook ineens minder, bleek minder vruchtwater te zijn en ben ingeleid de dag erop. Ik zou toch even voor een ctg gaan in t ziekenhuis.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Gewoon bellen. Een uurtje aan de ctg is echt geen moeite. Als ze nu iets opmerken kunnen ze nog iets voor je betekenen, morgen misschien niet meer.....
    Liever een keer te veel dan te weinig!

9. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook bellen!

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dit. Gewoon even rustig liggen en contact zoeken en als dit twee uur lang niet lukt even bellen. Dit is bij onze VK ook altijd de afspraak.

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Nou dames toch maar even onder de douche gegaan en kleintje vond duidelijk de straal op mn buik niet leuk. En liet dat duidelijk even weten. Bedankt voor de tips! Verloskundige gaf vanmorgen aan dat rond dit termijn ze wat langer gaan slapen en langer wakker zijn. Dus misschien daarom opeens dat het ritme is veranderd

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Dit! Hier precies hetzelfde gehad, alleen dan met 40 weken. Ook meteen de ochtend daarop ingeleid.
    Fijn dat je de kleine inmiddels weer goed voelt. Misschien in jouw geval dus toch loos alarm :) Maar blijf er altijd alert op! Mocht het weer gebeuren, een ctg is idd een uitkomst en zeker niet onverstandig als het vaker gebeurt dat hij/zij erg rustig is.

13. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Doe ik zeker, nu weer sinds 12 uur niks. Word er beetje gek van. Want in de douche waren het wel krachtige bewegingen. Misschien dat ik toch even het ziekenhuis bel om te overleggen of ik nog even moet aankijken of toch langskomen pff

14. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28

Zou ik gewoon doen.....voor jezelf maar ook zeker voor de baby

15. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Vanmiddag toch voor ctg gegaan. Kleine vind de ctg,dobler of iets wat er op lijkt niet en probeerde er ook steeds onder vandaan te komen. Ctg was verder netjes. En mocht het morgen nog steeds niet goed voelen mocht ik uiteraard gewoon bellen. Gelukkig is het nu al een stuk actiever dan voor de ctg. Hopelijk blijft dat zo

16. Delta

Delta Niet meer actief

En anders een glaasje appelsap drinken. Worden ze meestal hyper van haha. Maar fijn dat alles goed is!

Deel Deze Pagina